Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Ostatnio mnie nurtuje pytanie: po co jest zawór EGR - recyrkulacji spali? Jaki ma on wpływ na pracę silnika i jakość pracy. Poczytałem troche o tym wszystkim: tutaj jak i w literaturze. Oto do jakich wniosków doszedłem (na przykładzie silnika X16XEL ): - zawór EGR wpuszcza częśc spalin do ponownego spalenia razem ze świerzym powietrzem - teoretycznie zaślepienie powinno przynieść poprawę mocy silnika, bo do komory spalania bedzie zawsze trafiala świerza mieszanka powietrza i paliwa, a na dodatek powietrze o niższej temperaturze (co tłumacząc na zasadzie intercooler'a przy turbo stosuje sie go by obniżyc temp. powietrza wtłaczanego bo zimniejsze = gestrzejsze i wiecej tlenowe dlatego lepsza mieszanka) - ale czy nie ma to odwrotnego efektu ponieważ przy silniku standardowo nie ma turbo więc powietrze moze byc za geste i moze byc niedotlenienie - EGR jest po to by spaliny wychodzące juz były mniej zanieczyszczone Co Wy o tym myślicie? I pytanie co ro jest zmienny rozrząd? Bo nie bardzo to wszystko rozumiem? X16XEL ma 2 wałki rozżadu - czy to jest to?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 X16XEL ma 2 wałki rozżadu Jeden obsługuje zawory ssące, drugi wydechowe. A co do EGR, to sam mam mieszane uczucia, dla mnie może go nie być, za dużo sprawia problemów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/#findComment-339191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 EGR jest po to, że jak te spaliny trafiają z powrotem do komory spalania to temperatura spalania jest niższa i powstaje mniej NOx'ów. Po zaślepieniu EGR'a zasysane powietrze nie będzie za zimne, bo kolektor ssący jest ogrzewany płynem chłodzącym Zmienny rozrząd to chyba chodzi o zmienne fazy rozrządu-czyli czas i wysokość otwarcia zaworów może być różna przy różnych obrotach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/#findComment-339163 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 szoszon1983 z tego co wiem to faktycznie gazy wylotowe przy działającym EGR maja niższą temperature i są mniej szkodliwe dla srodowiska i katalizator dzieki temu nie rozgrzewa sie za nad to. Ale co jeśli ktoś ma wycięty katalizator? Wtedy te gorące spaliny nie mają czego psuć zbyt wysoką temperaturą. szoszon1983 ale i tak sie nie zgadzam z Tobą. Spaliny są z natury gorące, więc trafiając spowrotem do dolotowego będą ogrzewały czyste i chłodne powietrze, a na dodatek wydaje mi sie ze bedą zubażały mieszankę paliwowo powietrzną, bo zamiast nasyconego tlenem powietrza, w miejsce tego bedzią spaliny. Temperatura wychodzących spalin nie ma takiego znaczeniaa (nie wiem czy w ogóle ma) na lepsza prace silnika jak temperatura powietrza wlatującego. Czy się myle w moim twierdzeniu? A poza tym przeczytałem że zawór tylko w określonej sytuacji wpuszcza spaliny spowrotem, ale nigdzie nie znalazłem wytłumaczenia w jakiej sytuacji i dlaczego? Poza tym, z założenia zawór EGR miał za zadanie ekonomizacje silnika, a jesli ma być coś oszczedne to będzie o obniżonej mocy. Możę to właśnie dlatego w oznaczeniu X16XEL - odczytujemy że to silnik o obniżonej mocy. A co do EGR, to sam mam mieszane uczucia, dla mnie może go nie być, za dużo sprawia problemów. To według mnie kolejna przesłanka za tym że palce maczali w tym zieloni (ekoludki) co za tym idzie (w dwóch słowach) - nic dobrego!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/#findComment-339159 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 no chyba Kolega za dużo myśli. Spaliny stanowią niewielki % mieszanki trafiającej do cylindra i to przy wyższych obrotach. Obniżenie temp. spalanie nie ma za wiele do kata, bo on i tak musi mieć naj bide 800'C żeby pracował prawidłowo. Chodzi o to, że im niższa temp. spalania tym mniej powstaje tlenków azotu i tylko o to chodzi z EGR, tylko ekologia. Jeśli chodzi o osiągi i nawet ekonomię to EGR jest zbędny, Ja wywaliłem EGR i zaślepiłem otwór i oszczędzam na paliwie,a i silnik lepiej chodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/#findComment-339111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 szoszon1983 czyli tak jak myśle - zaślepiając EGR zaślepiasz "zielonych" co za tym idąc twoj samochód powinien mieć więcej POWER! p.s. ja tez mam zaślepiony EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/#findComment-339033 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Poza tym, z założenia zawór EGR miał za zadanie ekonomizacje silnika, a jesli ma być coś oszczedne to będzie o obniżonej mocy. Możę to właśnie dlatego w oznaczeniu X16XEL - odczytujemy że to silnik o obniżonej mocy. U mnie w X16SZR (R-wersja wzmocniona) też jest EGR i został tam zamontowany tylko po to, by auto spełniało normy czystości. Nie wiem z resztą o co tyle krzyku, w końcu EGR nie działa w każdej chwili, a jeśli już działa to do cylindrów wpada do 3% objętości spalin, więc prawie tyle co nic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/#findComment-338883 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 więc prawie tyle co nic. Prawie robi ogramna roznice, w szczegolnosci jak EGR sie zawiesi i caly czas podaje spaliny do cylindrow...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/#findComment-338879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 więc prawie tyle co nic. Prawie robi ogramna roznice, w szczegolnosci jak EGR sie zawiesi i caly czas podaje spaliny do cylindrow... U mnie tak miałem i astra nie miała siły, szarpała przy niższych obrotach.... wywaliłem i mam spokój   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/#findComment-338869 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 a włąsnie odnośnie zaślepiania: jaka jest tendencja bo znalazlem 2 rozne opisy: - na jednym obie dziory sa zaslepione - na drogim tylko ta od dolotu do zaworu o ile dobrze kojarze to zawor jest z dziorkami wiec zaslepiajac go tylko z jednej strony nadal moze cos nie tak dzialac, nie lepiej zaslepiac go calkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2459-do-czego-ten-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin/#findComment-338723 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.