Skocz do zawartości

proszę o pomoc dot. błędu w oplu corsie c 1.3 cdti


Rekomendowane odpowiedzi

witam, na desce rozdzielczej palą mi się lampki serwisu i silnika, pojechałem na komputer i wyskoczył błąd o takiej treści: "obwód ciśnienia bezwzględnego/ciśnienia atmosferycznego kolektora". czy ktoś z Was spotkał się z takim komunikatem? proszę o pomoc, jak pozbyć się czegoś takiego i gdzie szukać usterki. z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam[/b]

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24635-prosz%C4%99-o-pomoc-dot-b%C5%82%C4%99du-w-oplu-corsie-c-13-cdti/
Udostępnij na innych stronach

niestety nie znam numeru błędu, podali mi tylko treść komunikatu :wink:. przy dłuższej jeździe zapala mi się również lampka sygnalizująca wymianę filtra paliwa, czy to może mieć związek z tym błędem dot. powietrza?

 

Nie wiem, czy filtr paliwa ma coś wspólnego z tym błędem, natomiast najlepiej jak będziesz znał numer błędu.

 

Gdzie pojechałeś na ten komputer ? I dlaczego diagnosta nie zinterpretował błędu ?

 

Gdzie pojechałeś na ten komputer ? I dlaczego diagnosta nie zinterpretował błędu ?

Wierzysz, że to był "diagnosta"?

 

Wierzysz, że to był "diagnosta"?

Niestety tak to jest jak ktoś coś umie zrobić ale do końca nie wie co robi :wink:

Z drugiej strony ciekawe ile można zarobić przekazywaniu na takiej wiedzy :beer:

 

u nas w mieście nie ma serwisu opla i dlatego zmuszony byłem podjechać do pierwszego elektryka z komputerem, wczoraj byłem jeszcze raz i podobno numer błędu to P0106 i zauważyłem że powyżej 3 tyś obrotów auto traci moc.

 

[ Dodano: Sro Paź 28, 2009 07:47 ]

jeżeli ten kod P0106 jest poprawnie odczytany to jak pozbyć się tej usterki, co mogło się popsuć? może mi ktoś z Was pomóc?

 

  • 2 tygodnie później...

Część

 

 

ad bląd .... wskazuje na nieprawidłowa wartość ciśnienia doładowania:

należy sprawdzić układ dolotowy silnika czy czasem niema jakiś nieszczelności.

następnie najlepiej podjechać do warsztatu i podpiąć pod tester , porównać wartość wskazana na postoju powinna być zbliżona do ciśnienia czujnika atmosferycznego , następnie odpalamy samochód i jedziemy na test aby określić w jakich warunkach występuje błąd

 

prawdopodobnie występuje przeładowanie overboost , turbina i zawór upustowy do sprawdzania ewentualnie do przeczyszczenia. Mogą być tez inne przyczyny.....;)!!

 

jeśli usuniesz usterek lub zostanie ona usunięta wówczas podziel z "nami" się spostrzezeniami Dzięki!!!

 

witam, samochód został naprawiony, uszkodzony był czujnik ciśnienia na kolektorze ssącym, po wymianie samochód spisuje się bez zarzutów, przed naprawą miał słabsza moc i pobierał większe ilości paliwa teraz to wszystko wróciło do normy. dziękuję za pomoc w rozwiązaniu błędu. pozdrawiam

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności