Gość Anonymous Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Witam wszystkich Nie mam doświadczenia z silnikami diesela, a ostatni kupiłem sobie astre II z silnikiem 2.0 DI i zauważyłem że po 3 dniach silnik kręci 2-3 i zapali, jak jest rozgrzany to jest ok. Możliwe że jest to prawidłowe, ale ja nie mam pojęcia o tym. Jak byłem na takim przeglądzie (Opel nivette) przed zakupem to powiedzieli mi że silnik jest ok, akumulator dobry ale wymaga naładowania może to jest przyczyną. Przeczytałem troche tego wątku i niby nie mam az tak, żeby nie zapalił ale jest różnica auto ma 6 l i orginalny akumulator. Jeśli chciałby sie ktoś wypowiedzieć to bede wdzięczny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Jeśli chciałby sie ktoś wypowiedzieć to bede wdzięczny. Posłuchaj w silnikach diesla bardzo ważny jest moment obrotowy przy uruchomieniu silnika I jezeli jet slaby akumulator i jeszcze do tego kiepski rozrusznik to można sobie krecić w nieskonczonośc! już nie wspomnę o zimie . Tematy o akumulatorze sa jak mierzyć i ile powinno być . To samo o przelewach i zapowietrzaniu! Wiec czytac i jeszcze raz czytac!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/#findComment-260292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Posłuchaj w silnikach diesla bardzo ważny jest moment obrotowy przy uruchomieniu silnika I jezeli jet slaby akumulator i jeszcze do tego kiepski rozrusznik to można sobie krecić w nieskonczonośc! już nie wspomnę o zimie . Tematy o akumulatorze sa jak mierzyć i ile powinno być . To samo o przelewach i zapowietrzaniu! Wiec czytac i jeszcze raz czytac! Nie moment tylko obroty. Chyba juz zadawalem pytanie ( nie pamietam czy to bylo tutaj) jakie obroty musz byc przy odpalaniu w benie a jakie w dieslu to nikt mi nie odpowiedzial. Otoz odpowiem zeby czasem sie niektorzy nie musieli glowic. W benie od 50 obr/ min a w dieslu min 80 obr/ min. Obroty oczewiscie walu korbowego. Dlatego miedzy innymi wazny w dieslu jest aku i rozrusznik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/#findComment-260277 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Sprawdziłem oststnio napięcie na akumulatorze to było około 12,4V wydaje mi się że jest w porządku, chociaż akumulator jakby nie było ma już 6 lat (orginalny opla 70Ah 400A prąd rozruchowy).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/#findComment-259881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 To 12,4 to tez zalezy czy po nocnym stniu czy tez zaraz po jezdzie. Cos mi swita ze kiedys sprawdzalem po jezdzei i bylo chyba troszke ponad 13V. Na odpalonym wiadomo 14,3 do 14,7 jak wkrecimy silnik na obroty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/#findComment-259870 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 12,4 V po jakiś czasie, ale wydaje mi sie, że to raczej sprawa po części akumulatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/#findComment-258521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 Witam. Ja również mam problem z rannym odpalaniem przy temperaturach jakie teraz są.Wymienione mam przelewy, filtr paliwa, trawersy,wgrany najnowszy soft 005,wymieniony czujnik temp.na komputer i dalej rano muszę kręcić z 10 sekund zanim zapali.Po krótkiej jeździ pali na dotyk.Na pewno nie jest zapowietrzony,gdyż gdy rano przed odpaleniem ściągnę wtyczkę z czujnika temp. który daje sygnał na komputer zapala od razu.Co jeszcze można zrobić?Czy ktoś mierzył rezystancę tego czujnika w różnych temperaturach?Może ten nowy który założyłem( Bosch) też jest coś felerny?Bo zamontowanie rezystora dodatkowego w szereg z czujnikiem ,według schematu który znalazłem na forum to tylko częściowe rozwiązanie problemu.Chciałbym żeby wszystko było sprawne bez żadnych przeróbek.Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. Przy okazji jak mogę sprawdzić jaka jest prędkość obrotowa wału przy rozruchu. Pozdrawiam Adam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/#findComment-258141 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Witam. Mam identyko to samo, sprawdzałem wszystko co się dało w serwisie, jest dobrze. Na pewno nie jest zapowietrzony, bo też robiłem manewr z odpinaniem wtyczki od czujnika temperatury i wtedy od zera (oczywiście po podgrzaniu świecami) zapalał. Teraz wykombinowałem układ-wyłącznik plus termistor, przed zapalaniem lekko oszukuję komputer, ten na kilka sekund zalącza świece i silnik dobrze pali. Jest to nędza, ale jak Opel nic mądrzejszego nie przewiduję, to jego problem i podejrzewam kilku tysiący feralnych użytkowników DTH. Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/#findComment-257884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Ja też tak mam ale wpiełem się w kabelek przy czujniku temperatury zaraz za wtyczką i przerzuciłem nowy kabelek do kabiny pod kierownicę tam założyłem zwykły na przycisk przerywacz no i co rano trzymam (1-2 sekundy oczywiście spiralka świec musi mrugnąć ) tak odpalam już od prawie roku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/#findComment-257821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Opel nic mądrzejszego nie przewiduję, to jego problem i podejrzewam kilku tysiący feralnych użytkowników DTH. Pozdr. malibu, tu masz racje te silniki to tzw.TTTM i borykają sie z nim najczęsciej astrowicze i VB gdzie ten silnik to standard. w tych modelach. Jest taki przedział temp. gdzie ten silnik nie chce zapalac od kopa. .Rozwiązaniem częsciowym polepszające uruchomienie silnika jest wgranie nowego softu .Jak juz pisalem koszt około 100zl . Ale największy nacisk na prawidlowe uruchamianie ma rozrusznik i sprawny akumulator. Bo tu jest pole do popisu!! Wiekszośc ma akumulatory 5-6 letnie Gęstośc elektrolitu niewiadoma . a o rozruszniku to juz na pewno nikt nie pamięta. Proszę przyjechać i zobaczyć jak ma palić silnik u mnie w 30 * UPAŁACH. Jak nie zapali od strzału to przez 100 postów będę się kajał na tym forum Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24769-akumulator-grzanie-%C5%9Bwiec/#findComment-257783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.