Skocz do zawartości

Buczenie w przedniej osi


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

A co powiecie na coś takiego.. kupiłem auto, sprowadzone, po uderzeniu w lewy przód.. też na początku buczało od ~50 km/h. Myślałem, że opony (były dość mocno zużyte); jednak po wymianie - bez poprawy. Dodatkowo dowiedziałem się, że mam dziurkę w osłonie przegubu.. i teraz nie wiem.. czy łożysko (tak mi powiedzieli w prywatnym autoryzowanym warsztacie Opla), czy może szlag już trafił pzegub..

Objawy wskazują niby na łożysko.. ale z tego co wiem, wtedy bardziej buczy na łukach.. a tu nic.. cały czas tak samo.. czy jadę prosto czy biorę łuk, buczy tak samo.. z drugiej strony nie wiem czy uszkodzony przegub wydaje taki odgłos.. wydaje mi się, że przeguby to tak raczej stukają przy ruszaniu (zwłaszcza na skręconych kołach)

Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jak buczy to raczej łożysko, przeguby raczej stukają, klekoczą. Poza tym zużyte łożysko zaczyna buczeć przy skręconych kołach, ale potem już na prostych też.

 

 

Pzdr Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na łożysko. Szum czy buczenie z niego możesz słyszeć w różnych warunkach: jazda po łuku lub prostą drogą - uzależnione jest to od rodzaju jego uszkodzenia. Może mieć luz, ale równie dobrze może chodzić na sucho i buczenie będzie słyszalne na prostej drodze, równie dobrze może się w środku sypać. :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No mi też niby bardziej podchodzi pod łożysko.. a co robić z tym przegubem, skoro osłona jest uszkodzona? Myślicie, że warto go zmienić jak już będzie rozebrane koło? Jedyny objaw, który może pasowałby do uszkodzonego przegubu to taki, że przy spokojnym ruszaniu słychać jakieś głuche terkotanie, tylko na 'jedynce' (nie jest to wyraźne łomotanie jak przy przegubie..chyba) ..ale w innym temacie na tym forum, ktoś napisał, że ten typ tak ma.. sprawdzał nawet w nowym aucie w salonie.. podobno to uroda twinportów..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli osłona przegubu jest rozerwana to mógł do środka dostać się kurz i piach.

Należałoby go wymontować (i tak musisz do wymiany osłony), rozebrać i dokładnie umyć np. w ropie. Złożysz zaaplikujesz nowy smar, który jest pakowany razem z osłoną i z przegubem będziesz miał spokój.

Jak będzie rozebrany to przy okazji mycia dokładnie go obejrzyj czy nie jest uszkodzony.

Zalecam zakup dobrej markowej osłony (tanie wytrzymują tylko góra 2 lata).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No.. to wyszło szydło.. okazało się, że oprócz piasty do wymiany były obydwa przeguby (zewn. i wewn.).. ale teraz jest już cisza.. :lol:

 

PS. Mały Offtopic.. orientujecie się ile w Oplu kosztuje podłączenie do kompa i sprawdzenie pod kątem poduszki (pali mi się lampka cały czas)? + ew. naprawa, albo tylko wykasowanie błędu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności