Gość Anonymous Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Miałem z nią problem. (OPEL ASTRA G 2.0 DTL) Auto jechało max 120km/h i wyskakiwał błąd podciśnienia. Przeczyściłem zaworki i być może jakiś uszkodziłem bo z tych 3 terkocze tylko 1. Generalnie działają wszystkie ale terkocze 1. Pompa dawała bardzo małe podciśnienie (sprawdzałem palcem a nie na vakuometrze), kupiłem używkę założyłem i odrazu odczuwałem sporo większe podciśnienie (na palcu oczywiście)! Ale problem nie zniknął a nawet się pogłębił. Teraz jest mocniej zamulona i gaśnie. Ręce mi opadają... Początkowo myślałem że muszę odkręcać kapę zaworową i wałek rozrządu by wyjąć vaku i jak już to zlożyłem to zaczęło mi mocno cieknąć z pod uszczelki... nie wiem czy muszę kupić nową uszczęlkę czy mocniej dokręcić... Boje się dokrecać na hamca bo już jedną śrubę urwałem i czeka mnie z nią sporo zabawy żeby ją wyciągnąć... Bede musiał zakupić klucz dynamometryczny żeby mieć pewność że dobrze dokręcone... Proszę o pomoc... Nasuwają mi się 3 różne usterki i może mają one jakiś wpływ na zachowanie mojej astry: Obecnie Astra działa tak jak poprzednio czyli: twardy pedał, nie załącza się wogóle turbina, jest mega strasznie zamulona, i nowy objaw... gaśnie na niskich obrotach lub przy ruszaniu 1. Kupiłem używaną vaku na której jest wybite H3 a na mojej starej było H1 lub odwrotnie. Wcześniej ktoś mi mówił że pasuje od 2.0 i 2.2. Czy to może być powód? (kupiłem od 2.2) 2. Jest jakaś nieszczelność i wycieka ten olej spor kapy zaworowej i to powoduje takie zachowanie? 3. Pomimo wymiany pompy powinienem wymienić 2 zaworki które nie terkoczą. Czy w całym układzie podciśnieniowym powinno być jednakowe podciśnienie? Jak sprawdzam odrazu na pompie to jest spore a jak sprawdzam na tym 3 zaworku koło turbiny to jest o wiele wiele mniejsze niż bezpośrednio na pompie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Witaj. Zobacz tu http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=38841&st=0   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/#findComment-127062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Nie wszystkie maja terkotac. Jak dobrze pamietam to wlasnie jeden tylko wydawal takie dzwieki. Moja rada to nie wymieniaj tylko sporawdzaj zanim cos zrobisz. Sprawdz jakie podcisnienie daje pompa vac. Mozna dac taki "akumulator" podcisnienia i powinno pomoc chyba ze ta pompa to juz trup. Posprawdzaj wezyki a najlepiej to je wymien bo nie sa drogie. Elektrozaworki przeczysc benzyna ekstrakcyjna, sprawdz czy nie sa uszkodzone mechanicznie, mozes zje zamienic ze soba bo sa takie same.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/#findComment-127044 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 posprawdzaj czy masz wszystkie wezyki dobrze podpiete no i bledy przede wszystkim odczytaj, dwa to wez zmierz podcisnienia jakie jest na pompie i na zaworkach bo moze i wtedy wykryjesz jakas nieszczelnosc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/#findComment-127030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sadzik Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 czy można prosić o dokładne zdjęcie pompy vac a dokładnie przewodu który wychodzi z dołu pompy bo nie wiem czy dobrze jest u mnie połączone   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/#findComment-114654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Na ten króciec zakłada się gumową złączkę następnie trójnik pod który podłączasz plastikowe przewody jeden idzie do elektrozaworku na prawym kielichu od turbiny, a drugi przewód idzie do dwóch elektroazworków przy akumulatorze. Przyczyną zaślepienia tej końcówki u Ciebie jest z pewnością zepsuta wakupompa. Na pewno masz wszystko podłączone pod gruby przewód idący od wakupompy do serwa (wspomagania hamulców). Tu jest przykład, fotka z aukcji Allegro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/#findComment-114530 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość camaro87 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Witam, mój pierwszy problem z astrą. Ostatnio zauważyłem, że ten biały wężyk (cieńszy) wychodzący z pompy vacum zaczyna przeciekać przy zaworku, po rozkręceniu pompy widok jest taki: Z tego co czytałem nie powinno być tam oleju, tzn. pompa vacum do wymiany? czy może da się ją jeszcze jakimś domowym sposobem naprawić. Dodam jeszcze że po zdjęciu tego wężyka i przyłożeniu palca nie było czuć żadnego ciśnienia przy zaworze. I jeszcze jedno, auto posiada ABSy i niby jest wszystko ok, bo po odpaleniu kontrolka z ABSu gaśnie, natomiast ABSy przy chamowaniu nie działają. Pompa vacum jest powiązana z układem hamulcowym a więc i z ABSami a więc możliwe że nie działają z tego powodu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/#findComment-90632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 1. Pompa vacuum do regeneracji - dobry zakład obróbki skrawaniem powinien dać radę, ale z tego co widzę to taniej będzie kupić używkę - pokrywa jest już mocno wytarta. 2. Jak dasz rade zablokować koła to ABS powinien działać. Tylko serwo (wspomaganie) hamulca ma połączenie z układem podciśnieniowym silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/#findComment-90581 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość camaro87 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 OK dzięki za pomoc. Jednak z hamulcami jest tak że hamowałem na śniegu na szlak i wszystkie 4 koła się zablokowały i ABS niestety nie działał. Dziwna sprawa ponieważ tak jak pisałem kontrolka gaśnie No ale to temat do osobnej dyskusji. Dzięki pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/#findComment-90561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 A nie można obrócić tej klapki żeby króciec był na godzinie 10 ? u mnie pomogło pompa ładuje ciśnienie i dziala zawór egr. Zaznacze że gdy odkręcilem pokrywe od pomy wylał sie olej, czy wiec mogę tak jeździc czy jest niebezpieczeństwo że puści mi na serwo? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24875-vacum-pompa/#findComment-89861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.