Skocz do zawartości

Błąd 1243 w 1.7 CDTI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kupna samochodu kilka miesięcy temu coraz częściej pojawia mi się kontrolka samochodu z kluczykiem. Po odczytaniu błędu metodą gaz i hamulec wychodzi bląd 1243. W lecie nie zdarzało się do często ( raz na 2 miesiące) mam wrażenie, że przez dynamiczną jazdę. Teraz, gdy się dużo jeździ na niedogrzanym silniku (w konsekwencji wolniej) raz na kilka dni przy mocnym wciśnięciu gazu zapala się ta kontrolka. Mam wrażenie że auto jest trochę wolniejsze, słabiej przyśpiesza. Po ponownym włączeniu silnika jest wszystko OK. Znalazłem dwa tłumaczenia tego błędu: Second Fuel Pump Faulty or Ground Fault i urbocharger bypass solenoid valve voltage too large/to small itp. Przebieg 132 tyś km. Proszę o pomoc i poradę, czy szukać czegoś czy spokojnie jeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sławetny błąd 1243 zwiastujący koszty http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

 

Zacząć nalezy od sprawdzenia elektrozaworu podciśnienia, wybudować go i wyczyścić bo czasem to on szwankuje, jeśli to nic nie da i błąd dalej przy wciśnięciu gazu na ful będzie wywalało to pozostanie tylko turbo do zrobienia (regeneracja albo wymiana)....

 

u nie był ten sam błąd pokazywał sie tylko od prędkości ok 120km/h w górę i uszkodzony był zawór ciśnienia w turbosprężarce i trza ją było wymienić....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że sobie ze mnie żartujesz ;) 130 tyś km i turbo do roboty? Wymieniłeś całe turbo czy tylko ten elektrozawór? Jaki masz przebieg? W astrze mam 204 tyś km i turbo jeszcze jakoś mimo luzów dzierży...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komisarz ryba

mialem identyczne objawy, komputer pokazywal ten sam blad 1243. diagnoza serwisu: uszkodzony elektrozawor turbosprezarki. diagnoza trafiona, bo zostal wymieniony i od tamtej pory blad juz sie nie pojawil. calkowity koszt: 752,50zl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Ja również cierpię z powody tego błędu, ale podzielę się z Wami tym co wiem od mechanika.

Błąd 1243 może występować w kilku konfiguracjach np:

- za niskie ciśnienie doładowania - wówczas najprawdopodobniej jest to nieszczelność w układzie doprowadzającym powietrze (obluzowana rura)

- za wysokie ciśnienie doładowania - czyli coś nie tak z samą turbina - mnie właśnie spotkała ta druga opcja. Możliwe że łopatki się zacinają z powodu dużej ilości nagaru/zanieczyszczeń.

 

Jestem właśnie w trakcie regenerowania turbo (koszt od 800 w górę :? niestety) i jak mi już zrobią to się odezwę.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wydaje mi się że u mnie też będzie problem z zbyt dużym nagarem na łopatkach, przez co nie działa do końca zmienna geometria. Raczej żadnych przedmuchów nie mam, choć trudno cokolwiek tam zobaczyć. Wczoraj jednak przyłożyłem się do jazdy i zrobiłem jakieś 120 km, zmieniałem biegi gdzieś przy ok. 4.5 tyś obrotów, mama nadzieję ze to na razie załatwi sprawę. Poczytałem trochę w necie i właśnie zmienna geometria nie lubi długotrwałej jazdy na niskich obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli juz błąd wyskjakuje to taka jazda raczej niewiele jej pomorze... równi dobrze same łopatki moga byc ok a zawór cisnienia w samej turbinie może być uszkodzony...

 

jeśli kierownica łopatek juz si eblokuje to i tak czeka cię regeneracja turbo i tyle...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jakis czas temu zlapalem ten blad. Sam check engine zaswiecil mi sie w sumie 2x a samochod mam troche ponad rok i za kazdym razem gdy pociagnalem go z obrotami bardzo wysoko przy duzej predkosci. Po tym jakby turbo przestalo dzialac a po ponownym odpaleniu wszystko wrocilo do normy. Za pierwszym razem nie wiedzialem jak zczytac blad ale przypuszczam, ze byl ten sam. Kolejny objaw to odglos jakby zaworu upustowego w sportowych silnikach, jednak znacznie cichszy, pojawiajacy sie przy wysprzeglaniu swist. Nie mam pojecia czy tu wystepuje taki zawor.

 

I tu pytanie - czy cos z tym robic czy czekac az sie choroba rozwinie ? Czy warto sie tym przejmowac jesli problem wystepuje tylko jesli naprawde ostro "pajaki przeganiam" a przy normalnej jezdzie, dynamicznej, czy dlugotrwalej przy duzej predkosci (autostrada) nic sie nie dzieje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności