Gość broda_ktk Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 ArKos,ok w takim razie odpowiedz mi na to astra f x16szr wersja z klimą termostat sprawny otwiera sie przy 92st zeby wogóle doszedł do tych 92st to 15min z głowy a osiągniecie 95st raczej bez kartonu niemożliwe i co ty na to?? jak bez zasłoniecia chłodnicy ba być w aucie w miare ciepło? pominę już sprawę mazi na korku 710 uwierz mi ze w kadecie po 15min mogę sie do gaci rozbierać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 termostat sprawny otwiera sie przy 92st zeby wogóle doszedł do tych 92st to 15min z głowy a osiągniecie 95st raczej bez kartonu niemożliwe i co ty na to?to ja na to, że jednak z nim nie jest oksam w sobie może być sprawny i otwierać się, jednak te 15 minut to w mojej ocenie za długo mógł sie kamień osadzić w obudowie termostatu i nie domyka lub się przycina w każdym razie nie jest to na 100% jak być powinno u mnie jest tak odpalam i powolutku sukcesywnie wskaźnik idzie w górę docierając pod 90*C otwiera mi się termostat (mam ten zimniejszy) i wskaźnik minimalnie spada potem minimalnie idzie znowu do góry i znowu minimalnie spada i tak w kółko aż sie potem robi spokojny przy ok.95*C żeby się uspokoił to jakieś 20km trzeba przejechać, bo do tego czasu przymyka się i otwiera na okrągło ale po wskaźniku widać ruchy w zakresie może z 1-2mm na oko wiem na 100% że mam tak jak być powinno, bo tak termostat powinien pracować - otworzyć się jeśli temperatura przekroczy próg górny i przymknąć jeśli jest za chłodny kolejną kwestią jest producent termostatu ja osobiście cenię WAHLER'a i VERNET'a nigdy nie kupię nic klasy QAP czy KAGER czy inne wypierdki - to po prostu strata pieniedzy no i zawsze wymieniam termostat w komplecie czyli z obudową jak zobaczyłem w c20ne które kiedyś szykowałem do kolorowego, jak wygląda wewnątrz układu chłodzenia, to ta reszta włosów na łbie, pod pachami i nie tylko staneła mi dęba chyba z 1,5-2mm kamienia wszędzie jak to ma potem właściwie działać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sledzik1102 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 termostat sprawny otwiera sie przy 92st zeby wogóle doszedł do tych 92st to 15min z głowykoledzy, nie wiem jak wy ale ja w tych mrozach po odpaleniu auta nie włączam od razu nawiewu ciepłego powietrza na maxa tylko wyłaczam całkowicie nawiew, włączam obieg wewnętrzny i czekam aż wskazówka temperatury dojdzie do 90 stopni i dopiero wtedy włączam nawiew-no chyba że szyby zaczną parować szybciej to włączam szybciej na chwilę. wolę mieć od razu gorąco w środku po 5-6km niż po 2km tylko letniawo i przez następne 10km tez zanim sie dogrzeje do 92 stopni ciecz chłodząca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Wyrzucić te kartony, gazety i inne szmaty z chłodnicy i zająć się termostatem. Zeszłą zimę też przesłaniałem bo wskaźnik temp. nigdy nie osiągał 90*. Fakt-silnik nagrzewał się szybciej ale to z tego powodu że miałem zacięty termostat w pozycji otwartej więc zasłanianie pędu powietrza przez chłodnicę coś dawało. Ale to tylko rozwiązanie doraźne, szybko trzeba się go pozbyć bo można przegrzać silnik a wtedy wiadomo..UPG. Teraz po wymianie termostatu wszystko działa jak należy, -15* a silnik ma 90* już po niespełna 10km jazdy. Przy sprawnym termostacie nic nie da zasłonięcie chłodnicy, przecież zanim silnik osiągnie te 92 stopnie płyn i tak nie przepływa przez chłodnicę. ja w tych mrozach po odpaleniu auta nie włączam od razu nawiewu ciepłego powietrza na maxa tylko wyłaczam całkowicie nawiew Ja od razu włączam na 3. Jeszcze raz powtarzam-sprawny termostat a nie druciarstwo z kartonami czy innym badziewiem przed chłodnicą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106678 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 nie wiem jak wy ale ja w tych mrozach po odpaleniu auta nie włączam od razu nawiewu ciepłego powietrza na maxa tylko wyłaczam całkowicie nawiewja mam non stop na I biegu, jak jest mróz to na II daję od początkupo 4-5 minutach wyraźne ciepło leci nawiewów nie wiem czemu, nigdy w żadnym aucie nie stosuję obiegu wewnętrznego - uchylam szybe lekko, nawiew na II i jade po prostu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość broda_ktk Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 to ja na to, że jednak z nim nie jest ok sam w sobie może być sprawny i otwierać się, jednak te 15 minut to w mojej ocenie za długo mógł sie kamień osadzić w obudowie termostatu i nie domyka lub się przycina w każdym razie nie jest to na 100% jak być powinno ArKos,kamienia niema obudowa wypłukana wymoczona w cilicie choć tragedi nie było u mnie jest tak odpalam i powolutku sukcesywnie wskaźnik idzie w górę docierając pod 90*C otwiera mi się termostat (mam ten zimniejszy) i wskaźnik minimalnie spada potem minimalnie idzie znowu do góry i znowu minimalnie spada i tak w kółko aż sie potem robi spokojny przy ok.95*C żeby się uspokoił to jakieś 20km trzeba przejechać, bo do tego czasu przymyka się i otwiera na okrągło ale po wskaźniku widać ruchy w zakresie może z 1-2mm na oko wiem na 100% że mam tak jak być powinno, bo tak termostat powinien pracować - otworzyć się jeśli temperatura przekroczy próg górny i przymknąć jeśli jest za chłodny U mnie tak samo długo długo nic potem do 92st otwiera sie termostat spada 2-3 st i potem podnosi sie do tych 92 bez kartonu albo z kartonem 95 st po kilku chwilach kolejną kwestią jest producent termostatu ja osobiście cenię WAHLER'a i VERNET'a nigdy nie kupię nic klasy QAP czy KAGER czy inne wypierdki - to po prostu strata pieniedzy no i zawsze wymieniam termostat w komplecie czyli z obudową jak zobaczyłem w c20ne które kiedyś szykowałem do kolorowego, jak wygląda wewnątrz układu chłodzenia, to ta reszta włosów na łbie, pod pachami i nie tylko staneła mi dęba chyba z 1,5-2mm kamienia wszędzie Termostat WAHLER wzięty z serwisu opla sprawdzony przed włażeniem w garnku z wodą działa jak należy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106674 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 w takim razie nie mam wytłumaczenia niemniej jednak nie powinno tak być jak masz u mnie przy 95*C wali gorące z nawiewów pomimo ostrego mrozu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość broda_ktk Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 ArKos, no własnie sam tego nie rozumiem bo nawet przy 98st nie leci żar,kumpel ma identyczny model też z klimą i też ogrzewanie jest mizerne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106650 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 nawet przy 98st nie leci żarnagrzewnica!teraz mi na myśl przyszło spróbuj albo jakimś odkamieniaczem albo cos, mogła sie zaszlamić albo wcześniej właściciel zastosował "medżik spesifik" na wycieki z układu chłodzenia i ją zamuliło i przytkało   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 barteklodz, a ty chłopaku masz pojecie gdzie jest rezystor dmuchawy a gdzie chłodnica?? albo z tyłu wiatraka albo pod pasem przednim gdzie ludzie zwykle upychają kartony ceramiczna obudowa i info że się rozgrzewa do 240st daje do myślenia Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25000-bia%C5%82a-ma%C5%BA-na-korku-od-oleju/page/5/#findComment-106633 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.