Gość tombik Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. Opisze problem z moja Astrą C14NZ i liczę na to że ktoś pomoże rozwiązać zagadkę. Dla ułatwienia wymienię także co już zdąrzyłem wymienić. Mam problem z szrapaniem okrutnym i gaśnięciem silnika. Jak odpalam na benzynie zimny silnik to wszystko cacy. Nic nie szarpie, nie zrywa nie gaśnie silnik. Problem pojawia się kiedy silnik złapie temperatury. Ropędzam się, 1-ka, 2-ka, silnik złapie tak 2000-3000 obrotów i się zaczyna szarpanie silnikiem. Silnik także potrafi ni stąd ni z owąd zgasnąć jak jadę 80-90 czy inną prędkością i nagle musze zachamować. Noga na hamulec a silnik gaśnie kompletnie albo obroty potrafią spaść na 500. Lekkie przygazowanie i krokowiec ustawia obroty na około 1000. Zauważyłem też że kiedy skręcam w lewo czy w prawo, nagle silnik zaczyna zachowywać się tak jakby mu paliwa brakowało, duszę pedał gazu a silnik nic, przyducha i gaśnie. Puszczam sprzęgło, silnik odzywa się ale jednocześnie straszne szarpanie. Czasem pomaga szybkie kilkakrotne naciśnięcie pedału gazu Co już zdąrzyłem wymienić: - pompa paliwa -krokowiec -czujnik położenia przepustnicy -uszczelka między kolektorem ssącym a przepustnica -świece -węze podciśnienia -map sensor - czujnik temperatury cieczy na komputer I nic to nie dało. Nic. Ciągle to samo. Silnik czasem zachowuje się jakby nie dostawał paliwa a czasem jakby coś miał z "lewym powietrzem" a szarpanie silnika wskazywałoby na zapłon. Dodam, że nie wywala zadnego błędu w checku. Prosze was o pomoc i jakieś rady bo szału mozna dostać Z góry dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 mam identyczny problem ze swoja astrą. objawy te same zachowanie również. Jak ktoś ma jakis pomysł albo wie co sie dzieje niech da znac. dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/#findComment-126987 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 zawór EGR mógł sie zawiesić w pozycji otwartej - auto wtedy nie ma jałowych obrotów (gaśnie) i jest zamulone strasznie (szarpie) odkręć i sprawdź, wymocz w nafcie, wymyj ewentualnie od razu zaślep dziada   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/#findComment-126980 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Mam podobnie więc dopiszę się do tematu. Autko C14NZ i strasznie szarpie. Jak się już rozgrzeje to objawy troszkę się uspakajają, ale nie do końca. Wcześniej gasł mi na ciepłym to wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej na komputer i od tego czasu mam szarpanie. Dźwięk z wydechu na biegu jałowym można porównać to pracy traktora (starego ciapka). W poniedziałek wymieniam filtry paliwa powietrza i świece. Może ktoś zna konkretną przyczynę mojego problemu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/#findComment-126942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toldek1 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 zawór EGR mógł sie zawiesić w pozycji otwartej - auto wtedy nie ma jałowych obrotów (gaśnie) i jest zamulone strasznie (szarpie) odkręć i sprawdź, wymocz w nafcie, wymyj ewentualnie od razu zaślep dziada Wszystko się zgadza tylko że w tym motorku EGR-a nie znajdziesz Niestety trzeba podpiąć auto pod dobry program i popatrzyć na wartości szczególnie na wskazania temperatury silnika, to zmora tych sterowników, obserwując takiego temperatura rośnie do 50 stopni i nagle zaczyna spadać i mamy -15 niestety ECU często pada w tych silnikach Tak dla porządku należy przyjrzeć się EVAP-owi co prawda mechaniczny ale...........   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/#findComment-126933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 w tym motorku EGR-a nie znajdziesz nie gadaj, c14nz występowało z EGR-em na pewno w corsie b i combo, notabene egr identyczny jak c12nz, x12sz, x14sz no ale może kolega nie ma   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/#findComment-126922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tombik Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Dziękuje za wszystkie wypowiedzi. W moim C14NZ nie ma EGR-a i pierwsze słyszę że w tych silnikach był. Na pewno był w C16NZ i innych. Co do mojego problemu z gaśnięciem silnika to znalazłem przyczynę. Lewe powietrze ciągnie !. Najpierw sądziłem że jakieś węże podcisnieniowe padły. Zrobiłem test, zatkałem ręką dolot powietrza do wtrysku na włączonym silniku a ten nie zgasł ale słyszałem syczenie powietrza. Okazało się ze wąz od MAP sensora ma dziurke. Zrobiłem drugi ten sam test i dalej silnik ciągnął powietrze. Tym razem okazało się że wąż - odma podłączona z jednej strony do obudowy wałka rozrządu a z drugiej do kolektora ssącego ma dziurę. No to wymieniłem i ten wąż. 3 test silnika i dalej powietrze ciągnie. No i okazało się, że dodatkowo gaz wykończył uszczelkę korpusu przepustnicy. Nie mylić z uszczelką, która leży między kolektorem ssącym a przepustnicą. Chodzi o tą uszczelkę między połówkami przepustnicy. Taka dość duża prostokątna. Koszt takiej uszczelki okolo 40zł. Właśnie szukam gdzie w Poznaniu można kupić krygielit i wyciąć samemu taką uszczelkę a właściwie przez instalację LPG to 2 sztuki. Może ktoś wie i powie?. Generalnie to jest przyczyna moich problemów z gaśnięciem Asterki. Pozdrawiam Tomek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/#findComment-126831 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Panowie zaślepiłem zawór EGR no iii... obroty 3ma ładnie no ale nadal gaśnie. moze jakies inne uwagi??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/#findComment-123737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2009 Panowie zaślepiłem zawór EGR no iii... obroty 3ma ładnie no ale nadal gaśnie. moze jakies inne uwagi??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/#findComment-125237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Toorop Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Witam Podepnę się pod ten temat. Mam Astre z 92 silnik c16nz. Problem polega na tym że autko nie jeździ na benzynie. Dokładniej wtryskiwacz podaje tylko paliwo po przekręceniu stacyjki. raz samochód odpali i działa raz nie. Wymieniłem w nim pompkę paliwa,filtr paliwa wtryskiwacz,kopułkę w która wkłada się wtryskiwacz. Nadal jest ten sam problem.Żaden mechanik nie wie co to może być.Jeden z elektro-mechaników powiedział że może to być problem z jednostką sterującą.która znajduje się koło drzwi kierowcy. Moze ktoś pomoże bo zima idzie i może mi na gazie nie odpalić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25163-asterka-ga%C5%9Bnie/#findComment-123586 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.