Gość Anonymous Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam. Jestem nowy na tym forum i pozdrawiam wszystkich. Mam nastepujace pytanie: Jak dziala kolektor dolotowy w silnikach 1.6 Twinport - podobno sa tam jakies klapki ktore otwieraja sie wraz ze wzrostem zapotrzebowania na moc (przy przyspieszeniach)? Czy te klapki moga sie jakos zawieszac i wtedy silnik zamula? U mnie jak Astra pochodzi jakies dwie minuty od zapalenia zaczyna nierowno chodzic na biegu jalowym a przy normalnej jezdzie traci moc + spalanie 50% wieksze. Wymienilem juz sonde, DISa, czujnik walu, czujnik walka, przepustnice i nic. Podejrzewam ze cos nie tak z dolotem bo jak juz chodzi nie rowno na biegu jalowym jak odkrece korek wlewu oleju do silnika widac znaczna poprawe i na moje oko silnik chodzi wtedy perfekcyjnie.... Czy ktos kiedys mial podobny problem? Prosze o pomoc dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/#findComment-123049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam. Jestem nowy na tym forum i pozdrawiam wszystkich. Mam nastepujace pytanie: Jak dziala kolektor dolotowy w silnikach 1.6 Twinport - podobno sa tam jakies klapki ktore otwieraja sie wraz ze wzrostem zapotrzebowania na moc (przy przyspieszeniach)? Czy te klapki moga sie jakos zawieszac i wtedy silnik zamula? U mnie jak Astra pochodzi jakies dwie minuty od zapalenia zaczyna nierowno chodzic na biegu jalowym a przy normalnej jezdzie traci moc + spalanie 50% wieksze. Wymienilem juz sonde, DISa, czujnik walu, czujnik walka, przepustnice i nic. Podejrzewam ze cos nie tak z dolotem bo jak juz chodzi nie rowno na biegu jalowym jak odkrece korek wlewu oleju do silnika widac znaczna poprawe i na moje oko silnik chodzi wtedy perfekcyjnie.... Czy ktos kiedys mial podobny problem? Prosze o pomoc dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam serdeznie. Z Astrą H niewiele jeszcze miałem wspólnego. Twinport obcykałem za to w Astrze G z silnikiem 16XEP. To jest klapka zamykająca dolot w jednym z kolektorów ssących. Są 2 na cylinder. Pozwala to na zawirowanie mieszanki i dzięki temu chodzi na uboższej.Jak zdejmiesz plastykowy przewód dolotowy powietrza to jak staniesz na wprost silnika po lewej stronie ok.25 cm od góry znajdziesz plastykowe cięgno. Jak je naprężysz i puścisz ma być słyszalne metaliczne stuknięcie. Zrób tak kilka razy. Sciągnij wtyczkę i potraktuj ją sprayem. Zauważyłem, że zbłąd za niskie napięcie dezaktywacji portu pojawia się czasem przy uruchamianiu auta ze słabym akumulatorem. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/#findComment-122965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Dzieki Witek - jutro jak bedzie widno to sprawdze i napisze jakie sa efekty. A tak przy okazji czy to narmalne ze w czasie próby przyspieszenia podcisnienie w kolektorze dolotowym tak jakby skokowo skacze do wartosci 99 ( na biegu jalowym jest okolo 48 a przy chamowaniu silnikiem okolo 18 - jednostki nie znam) - odczyty z map sensora przez skaner OBD?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/#findComment-122959 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Pozwala to na zawirowanie mieszanki i dzięki temu chodzi na uboższej. wbrew logice jeśli zassa określoną ilość powietrza to nie może pracować na uboższej mieszance, przecież nie zawężasz światła dolotu tylko zmieniasz drogę powietrza te klapki służą do wydłużenia lub skrócenia drogi powietrza, czyli tak naprawde zmieniają objętość dolotu auto z większą objętością dolotu lepiej ciągnie od dołu, z mniejszą lepiej na górze chodzi w tym o to, że jak depniesz, a silnik nie ma odpowiednich obrotów to klapka zmieniając położenie pomaga w uzyskaniu lepszego przebiegu momentu obrotowego czyli cugu silnika stosowane to już było na początku lat 90-tych w silnikach x18xe i x20xev w autach FWD (astra vectra calibra) jak odkrece korek wlewu oleju do silnika widac znaczna poprawe i na moje oko silnik chodzi wtedy perfekcyjnie.... może jest zapchana odma - nie jest drożna jeśli po zdjęciu korka fuka na początku spora ilością powietrza to wskazanie na niedrożną odmę, jeśli nie, to znaczy że odma jest drożna i w tym momencie moja pomysłowość się kończy [ Dodano: Pon Lis 23, 2009 20:53 ] czy to narmalne ze w czasie próby przyspieszenia podcisnienie w kolektorze dolotowym tak jakby skokowo skacze do wartosci 99 ( na biegu jalowym jest okolo 48 a przy chamowaniu silnikiem okolo 18 - jednostki nie znam) mnie to wygląda na normalne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/#findComment-122956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 panowie mylicie 2 pojęcia: twinport a kolektor dolotowy ze zmienna geometrią- arkos piszesz o tym drugim, gdzie od lat 90-ych byl juz stosowaany faktycznie. Twinport jak sama nazwa mówi są 2 porty (kanały) dolotowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/#findComment-122944 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam. Zanim coś napiszecie na ten temat proszę o zapoznanie się z tym materiałem. Jest tak jak napisałem, mimo, że to wbrew logice jak przed chwilą przeczytałem. Przeprosin nie oczekuje. http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm#twinport   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/#findComment-122942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Twinport jak sama nazwa mówi są 2 porty (kanały) dolotowe przepraszam, nie zwróciłem uwagi że chodzi o silnik TWINPORT - mea culpa Przeprosin nie oczekuje ale się należą, bo sie zakręciłem i zacząłem pierdoły pisać nie na temat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/#findComment-122935 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Arkos . To o czym pisałeś ma miejsce w Skodzie Octavii. Tam jest zawór dwusuwakowy , który w zalezności od obciążenia silnika zmienia geometrię kolektorów dolotowych. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/#findComment-122929 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Jezeli odma to rurka laczaca przepustnice z pokrywa zaworow to jest drozna - sprawdzone. Zobacze jutro te magiczne klapki w kolektorze dolotowym i dam znac. Moze to one sie nie otwieraja i dlatego silnik muli. W kazdym razie dam znac - bo wkurzaja mnie strasznie urywajace sie tagi i nie wiadomo czy usterka zostala naprawiona czy nie...... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25412-kolektor-dolotowy-16-twinport/#findComment-122922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.