Skocz do zawartości

Kontrolka CHECK - spadek mocy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

Od jakiegoś czasu mam problem z zapalającą się kontrolką błędu silnika CHECK. Zapala się i gaśnie nieregularnie. Potrafi się zapalić na niższych obrotach jak i na wysokich ( np. przy rozpędzaniu auta ). Silnik chłodny czy gorący nie ma znaczenia. W czasie jak CHECK się pali auto traci ok. 30% mocy. Reaguje na gaz ale jakby lekko się dusi. Obroty na jałowym poprawne. Przeważnie po przejechaniu kilku kilometrów gwałtownie wzrasta moc, kontrolka gaśnie i jest ok. Aż do następnego razu...

Byłem u dwóch "magików" z komputerami ale opinie są rozbieżne. Jeden twierdzi, że to silniczek krokowy lub czujnik położenia wału, drugi nie mógł się połączyć a jak się udało stwierdził, że przepływomierz.

Sam już nie wiem komu wierzyć jutro pojadę na 3 komputer zobaczymy co wymyśli.

Może ktoś z Was miał podobny przypadek?

Jaki komputer/program diagnostyczny poprawnie odczytuje błędy z naszych Opelków?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak go odpalasz to masz wrażenie że jest taki nowy przyklek? i następne pyt.czy jest na gazie i czy jest odcięcie na pompe paliwa. bo w tym wozie grzałka sondy i pompa paliwa idzie do tego samego bezpiecznika i po części na tym samym okablowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpaleniu jest wszystko w porządku. Auto jest bez instalacji gazowej. Dzisiaj byłem u kolejnego mechanika. Szkoda, że akurat kontrolka się nie paliła. Podłączył auto pod KTS. Wykrył dwa zapisane błędy:

16 - czujnik spalania stukowego

31 - sygnał prędkości obrotowej

 

Sprawdzał błędy dwa razy za każdym razem to samo. Powiedział, żeby przejrzeć wtyczki od czujników bo może któraś czasami nie łączy i wywala błąd.

 

Co o tym myślicie, może jakieś sugestie?

 

PS. Co to dokładnie jest ten błąd 31? Jaki czujnik mierzy ten sygnał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ten 31 to zbyt ogólnie . Czy to E31 , T31, C31?

E031 - Wynik: zwarcie w obwodzie prądowym

Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:

K25 przekaźnik - czas wstępnego nagrzewania silnika

Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 6 & V20 dioda - układ klimatyzacji

T31 to uszkodzony przekażnik włączający silniki wentylatorów chłodnicy.

Wszystko zależy jakim programem są robione odczyty i tam powinna być interpretacja danego kodu błędu.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Anonymous

Ja mialem taki sam problem z zapalaniem sie check i spadek mocy o 30% wymienilem recyrkulator spalin okolo 300zl. i czujnik ktory jest przykrecony na bloku od drugiej strony oraz komputer skasowanie bledu i dzila jak nowy polecam :oops:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

Też miałem podobnie - też magicy z kompami wykrywali awarie czujników położenia wału oraz położenia wałków rozrządu. A po oględzinach instalacji okazało się że zwarcie robił jakiś przetarty kabelek. Kabelek wymieniono, błąd wykasowano i od roku spokój :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

sebek77 i co u Ciebie było, bo ja z tym walczę. Diagnozowałem programem OPEL TECH 2 to były błędy czujnika walu korbowego i spalania stukowego. Kupiłem używane te czujniki (bodajże od omegi) i wymieniłem czujnik wału i jeden od spalania stukowego (ten z przodu auta). I teraz mam jeszcze gorzej bo przy 2-3 tys. obroty mi skaczą i dalej nie idą. Jutro wstawie stary czujnik wału i zobaczę czy wróci do „normy”. Już nie wiem co to może być. Generalnie te czujniki od omegi X30XE powinny pasować. Teraz do diagnozy mam AutoOpelScanner 1.6.9 ale nie diagnozuje mi silnika i tylko się wkurzyć jak podłączam Astry i omegi i działa.

 

Dziś ostatecznie zrobiłem już porządek z elektryką. Po wymianie jeszcze drugiego czujnika stukowego silnik pracuje super i kontrolka „check” już nie zapala się. Trochę pracy, diagnozy, wyprawa do Żor po części i odbyło się bez wizyty w serwisie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

:lol::lol:

witam mam podobny problem nie zawsze ale jak zalej do pełna gazu to podczas jazdy wyskakuje mi checek gaz zostaje odciety i przerzuca na bęzyne i idzie normalnie

na gazie maksymalne obroty to 3,500 i znowu checek i przeżut na bęzyne a na bęzynie wszystko igiełka

mam wymieniony krokowy i nie wiem czy mozna coś samemu zrobic czy do doktora :lol::piwo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samemu można wiele jak się chce i ma trochę kluczy w garażu. Nigdy nie miałem doczynienia z gazem bo nie jestem zwolennikiem tego typu przeróbek ale podaj jaki masz silnik to może będzie łatwiej komuś coś podpowiedzieć:lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sintra 2,2 16 140 koni

 

[ Dodano: Pon Wrz 06, 2010 13:11 ]

dodam żę gaz jest montowany chyba fabrycznie prawdo podobnie cholenderski

dzisiaj byłem u gazownika i zaproponował przekładke gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności