Gość lukas25 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Witam. posiadam astrę z zmodyfikowanym c20ne setup podobny jak u kolegi ja37. problem jet tego typu ze od czasu jego złożenia i uruchomienia w oleju występują opiłki aluminium, najbardziej gdy się go pociśnie ostro. domyślam się ze zostają wypłukane z jakiegoś zakątka gdzie się zbierają. w międzyczasie zrobiłem szlif wału i nowe panewki niestety problem nie zniknął. silnik dotarty jak się należy bez ostrego ciśnięcia itd ale nie o tym temat. czy jest możliwe ze wkładając wałek od 16sh w obudowę od c20ne coś nie pasuje?, lub wałek się zaciera i stąd lecą opiłki. obudowa była już trochę zużyta wyczuwalny próg na środkowej podporze. następnym tropem jest pompa olejowa którą również miałem zdemontowaną. Czy jest możliwość abym nie odpowiednio ją zamontował bo widziałem tam taką kreseczkę na kółku wewnętrznym to się jakoś ustawia?, czy zębatka wewnętrzna pompy jest jakoś dociskana np przez koło rozrządu czy tylko luźno jest włożona. od czasu złożenia już cztery pompy oleju się posypały od tych opiłków. trochę się napisałem ale bardzo zależy mi na usunięciu tej usterki i wiem ze z fusów ciężko się wróży. ps olej castrol 10w40 magnatec ciśnienie na wolnych 1,6-1,5bar przy ok 85stC oleju i 4,6 przy ok 3,5tys   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25510-opi%C5%82ki-alu-w-oleju-i-padaj%C4%85ca-pompa-olejowa/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 czy jest możliwe ze wkładając wałek od 16sh w obudowę od c20ne coś nie pasuje?, lub wałek się zaciera i stąd lecą opiłki. obudowa była już trochę zużyta wyczuwalny próg na środkowej podporze. tak wałek jako twardszy wyciera podpory może też być problem ze smarowaniem i gdzies na skutek niedrożnego kanału nie dociera olej i na sucho lata Czy jest możliwość abym nie odpowiednio ją zamontował bo widziałem tam taką kreseczkę na kółku wewnętrznym to się jakoś ustawia? nie czy zębatka wewnętrzna pompy jest jakoś dociskana np przez koło rozrządu czy tylko luźno jest włożona nie pompa jest dokręcona do bloku kilkoma śrubkami na klucz 10 i tyle koło rozrządu opiera się o wał i nie dotyka do pompy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25510-opi%C5%82ki-alu-w-oleju-i-padaj%C4%85ca-pompa-olejowa/#findComment-122105 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas25 Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 ArKos, wielkie dzięki za podpowiedz i poprawienie i mi humoru teraz zostaje mi tylko kupić obudowę wałka i pompę olejową bo się następna kończy. Poskładać do kupy i obadam co się będzie dziać dalej. może ktoś jeszcze coś dodać byle z sensem jak kol. powyżej [ Dodano: Wto Gru 29, 2009 10:44 ] sprawa rozwiązana na środkowym czopie wałka powstała rysa wzdłużna w jaki sposób nie mam pojęcia może była ale nie zauważyłem. pompę kupiłem nową od 18e i ciśnienie ok opiłków niema   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25510-opi%C5%82ki-alu-w-oleju-i-padaj%C4%85ca-pompa-olejowa/#findComment-122087 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.