Skocz do zawartości

opiłki alu w oleju i padająca pompa olejowa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

posiadam astrę z zmodyfikowanym c20ne setup podobny jak u kolegi ja37.

problem jet tego typu ze od czasu jego złożenia i uruchomienia w oleju występują opiłki aluminium, najbardziej gdy się go pociśnie ostro. domyślam się ze zostają wypłukane z jakiegoś zakątka gdzie się zbierają. w międzyczasie zrobiłem szlif wału i nowe panewki niestety problem nie zniknął. silnik dotarty jak się należy bez ostrego ciśnięcia itd ale nie o tym temat.

 

czy jest możliwe ze wkładając wałek od 16sh w obudowę od c20ne coś nie pasuje?, lub wałek się zaciera i stąd lecą opiłki. obudowa była już trochę zużyta wyczuwalny próg na środkowej podporze.

 

następnym tropem jest pompa olejowa którą również miałem zdemontowaną. Czy jest możliwość abym nie odpowiednio ją zamontował bo widziałem tam taką kreseczkę na kółku wewnętrznym to się jakoś ustawia?, czy zębatka wewnętrzna pompy jest jakoś dociskana np przez koło rozrządu czy tylko luźno jest włożona. od czasu złożenia już cztery pompy oleju się posypały od tych opiłków.

 

trochę się napisałem ale bardzo zależy mi na usunięciu tej usterki i wiem ze z fusów ciężko się wróży.

 

ps olej castrol 10w40 magnatec ciśnienie na wolnych 1,6-1,5bar przy ok 85stC oleju i 4,6 przy ok 3,5tys

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25510-opi%C5%82ki-alu-w-oleju-i-padaj%C4%85ca-pompa-olejowa/
Udostępnij na innych stronach

czy jest możliwe ze wkładając wałek od 16sh w obudowę od c20ne coś nie pasuje?, lub wałek się zaciera i stąd lecą opiłki. obudowa była już trochę zużyta wyczuwalny próg na środkowej podporze.

tak

wałek jako twardszy wyciera podpory

może też być problem ze smarowaniem i gdzies na skutek niedrożnego kanału nie dociera olej i na sucho lata

 

Czy jest możliwość abym nie odpowiednio ją zamontował bo widziałem tam taką kreseczkę na kółku wewnętrznym to się jakoś ustawia?

nie

 

czy zębatka wewnętrzna pompy jest jakoś dociskana np przez koło rozrządu czy tylko luźno jest włożona

nie

pompa jest dokręcona do bloku kilkoma śrubkami na klucz 10 i tyle

koło rozrządu opiera się o wał i nie dotyka do pompy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25510-opi%C5%82ki-alu-w-oleju-i-padaj%C4%85ca-pompa-olejowa/#findComment-122105
Udostępnij na innych stronach

ArKos, wielkie dzięki za podpowiedz i poprawienie i mi humoru :mrgreen: teraz zostaje mi tylko kupić obudowę wałka i pompę olejową bo się następna kończy. Poskładać do kupy i obadam co się będzie dziać dalej.

 

może ktoś jeszcze coś dodać byle z sensem jak kol. powyżej

 

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 10:44 ]

sprawa rozwiązana :tak: na środkowym czopie wałka powstała rysa wzdłużna w jaki sposób nie mam pojęcia może była ale nie zauważyłem. pompę kupiłem nową od 18e i ciśnienie ok opiłków niema :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25510-opi%C5%82ki-alu-w-oleju-i-padaj%C4%85ca-pompa-olejowa/#findComment-122087
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności