Gość Anonymous Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Witam serdecznie. W ostatnim czasie moj Asterix przeszedl zabiegi odswiezania i wymienilem w nim to i owo. W tamtym tygodniu zmienilem pasek rozrzadu przy przebiegu 155000. Czy powinienem dokonac jednoczesnie regulacji zaworow ? Czy sa jakies negatywne efekty jesli takiej regulacji nie dokonam? Mieszkam w malej miescinie w Walii i moj problem polega na tym ze czesto sie czuje jakbym to ja douczal miejscowych mechanikow. Odwiedzilem dzisiaj jednego i stwierdzil ze ten silnik na hydrauliczna regulacje, kiedy zakwestionowalem jego opinie stwierdzil ze w tych silnikach regulacji sie nie przeprowadza. Bardzo prosze o rzetelna informacje dotyczaca regulacji zaworow w tych silnikach. Jaki jest koszt i jak bardzo skomlikowany jest to proces. (Mam wrazenie ze na zimnym silniku w okolicach 1500obr/min slychac dzwonienie)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25524-regulacja-zaworow-17-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Odwiedzilem dzisiaj jednego i stwierdzil ze ten silnik na hydrauliczna regulacje, kiedy zakwestionowalem jego opinie stwierdzil ze w tych silnikach regulacji sie nie przeprowadza. Bardzo prosze o rzetelna informacje dotyczaca regulacji zaworow w tych silnikach.Ten silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów.Luz roboczy zaworów (na zimno) powinien wynosić: - zawory ssące 0,4 ą 0,05 mm - zawory wydechowe 0,4 ą 0,05 mm Regulację przeprowadza się co 150 000kkm (Mam wrazenie ze na zimnym silniku w okolicach 1500obr/min slychac dzwonienie)A dzwonienie zaworów będzie właśnie słychać na zimnym silniku zwłaszcza podczas przyspieszania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25524-regulacja-zaworow-17-dti/#findComment-121840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 wszystko sie zgadza tylko ze ta regulacje przeprowadza sie na zimnym silniku. Na cieplym luzy sie nieco zmniejszaja. Zaopatrz sie w szczelinomierz i do dziela.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25524-regulacja-zaworow-17-dti/#findComment-121692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość password Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 wszystko sie zgadza tylko ze ta regulacje przeprowadza sie na zimnym silniku. Na cieplym luzy sie nieco zmniejszaja. Zaopatrz sie w szczelinomierz i do dziela. sam tego nie zrobi bo nie posiada płytek , w serwisie w polsce krzycza 700zł , w UK bedzie pewnie sporo więcej , ja bym zostawił jak słychac tylko na zimnym a poza tym wcale nie muszą to być zawory , natomiast koniecznie powinien osłuchać silnik naprawde dobry mech. znający sie na dieslach!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25524-regulacja-zaworow-17-dti/#findComment-121632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Czego wlasciwie powinienem nasluchiwac? jakies objawy? czy moge wciaz spokojnie jezdzic be regulacji? [ Dodano: Pon Lis 30, 2009 21:27 ] No i w koncu umowilem sie z tutejszym mechanikiem aby spojrzal na te zawory. Brzmial na rozsadnego ale nie wygladal aby wczesniej przeprowadzal regulacje na tym silniku. Mozna takiemu zaufac? Jak te plytki wygladaja ii le ich potrzebuje i gdzie mozna je kupic w razie gdyby w Polsce byly tansze niz tutaj, moze moglbym je wtedy sciagnac. Prosze o pomoc. Ach te Asterix-y, czlowiek sie bardziej o nie troszczy niz o swoja kobiete   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25524-regulacja-zaworow-17-dti/#findComment-121479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość password Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 jeszcze wracając do zaworów , to jest taka kwestia że mechanik powinien je osłuchać stetoskopem z taką długa cienką końcówką , przykłada się koniec do śrub mocujących dekiel pokrywy zaworów i się słucha , tak jak u lekarza , dobry fachman powie czy faktycznie zawory czy coś innego--- a i tak też się osłuchuje poszczególne części osprzętu silnika , ja miałem tę przyjemność posłuchać pracy silnika i u mnie też myślałem że zawory a mechanik podał mi stetoskop i mówi że zawory pracują super . ja dotarłem poprzez znajomych do naprawde fajnego magika z serisu ASO opla , tak więc szukaj dobrego mechanika a jak powie na wstepie że tutaj zaworów sie nie reguluje to uciekaj od niego jak najszybciej. jeszcze moge poradzić [ ale zrobisz jak zechcesz ] kup na stacji preparat do czyszczenia układów wtryskowych i zalej tak jak pisze na opakowaniu do zbiornika - nie zaszkodzi a może coś sie wyjaśni nawet jak odczujesz ewentualna poprawe powtórz zabieg! , zawory na razie zostaw w spokoju!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25524-regulacja-zaworow-17-dti/#findComment-121251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Teraz juz zwariowalem i nie wiem co robic! [ Dodano: Pią Gru 04, 2009 14:07 ] No i stalo sie!! Wczoraj kiedy odpalilem samochod po nocnym postoju mialem wrazenie ze w srodku silnika cos mi "lata". Nie bylo to slyszalne w calym zakresie obrotow ale tak jak wspomnialem wczesniej okolo 1500 obr/min. W miare jak sie silnik rozgrzal usterka miajala natomiast z kazdym przejechanym kilometrem na zimnym silniku bylo coraz gorzej. Samochod odstawilem do najbardziej sensownego mechanika na walijskim pustkowiu. Wyrok mam uslyszec we wtorek. Napewno zdam zprawozdanie. Ktos ma jakies pomysly?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25524-regulacja-zaworow-17-dti/#findComment-121213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.