Gość Anonymous Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Witam. Miałem problem z elektryką (alternator podawał napięcie nawet do 17,5V). Regulator napięcia wraz z mostkiem został wymieniony. Przy wyjmowaniu alternatora 2x zrobiłem krótkie zwarcie W tym samym czasie zauważyłem, że przewód zapłonowy nr 1 jest przy świecy ogołocony z izolacji... Nie wiem co to mogło być (to zwarcie?). Wymieniłem przewody na nowe. Podłączyłem z pośpiechu w złej kolejności (1,2,3,4), kontrolki się zapaliły, ale nie odpalił, było za to słychać takie cykanie. Po przeczytaniu paru informacji tutaj połączyłem w dobrej kolejności i to samo Migają światła i cyka w okolicy przekaźnika przy próbie odpalenia. Szukałem rozwiązania problemu, niestety nie znalazłem. Astra F 94' 1,6 8V X16SZ -> HELP   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25531-nie-odpala/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 alternator podawał napięcie nawet do 17,5Vsterownik silnika szlag trafił moim zdaniem czy odczytywałeś kody błędów?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25531-nie-odpala/#findComment-121927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Przy uszkodzonym regulatorze i mostku było do 17,5V, ale auto odpalało. Pojawiały się kontrolki Check Engine i Airbag, a po włączeniu ogrzewania tylnej szyby oraz podkręceniu obrotów wentylatorów ikony znikały, bo był większy pobór prądu. Pierwszy elektryk sprawdził kody i powiedział, że jest ok i nie wie czemu te ikony wyskakują. Dał namiar na drugiego. Drugi po objawach wziął miernik, sprawdził napięcie i powiedział, że regulator. Reasumując po naprawie regulatora i mostka powinno chodzić cacy. Martwi mnie to, że znalazłem ten przewód zapłonowy uszkodzony i nie znam przyczyny. Nie wiem czy to przez to zwarcie które spowodowałem, czy mysz weszła i pogryzła Mam 3 pytania: - co mogło ulec zniszczeniu na skutek zwarcia przewodu od alternatora z masą? - jak sprawdzić czy pojawia się iskra na końcach przewodów zapłonowych? czytałem o metodzie na żarówkę, ale jak to połączyć i jaka żarówa? - w wypadku uszkodzenia rozrusznika co się dzieje podczas próby odpalenia? Dzięki wszystkim za pomoc!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25531-nie-odpala/#findComment-121741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 mysz weszła i pogryzławcale nie jest śmieszne, bo faktycnie gryzonie (kuna, szczur itp) mają tendencję do gryzienia elektryki w autachu mnie na parkingu sąsiadowi jakiś stwór posiekał wiązkę z gazu, trza było wymienić co mogło ulec zniszczeniu na skutek zwarcia przewodu od alternatora z masą? krótkie zwarcie dla akumulatora, uszkodzić mógł się jedynie ten kabel, ale wtedy by cię poparzyło po prostu w chwili zwarcia płynie tak wielki prąd, że izolacja spływa z przewodu po kilku/kilkunastu sekundach jeśli to było krótkie zwarcie, to nie sądzę elektronika nie powinna ucierpieć, bo sytuacja zwarcia zasilania to nic innego jak odcięcie napięcia jak sprawdzić czy pojawia się iskra na końcach przewodów zapłonowych?zdjąć "fajkę", włożyć w nią świecę, położyć na silniku i zakręcić czytałem o metodzie na żarówkę, ale jak to połączyć i jaka żarówa? taaaaaaaaaaaaa żarówka musiałaby mieć napięcie robocze kilkanaście tysięcy volt w wypadku uszkodzenia rozrusznika co się dzieje podczas próby odpalenia? albo cyka automat i nic się nie dzieje, albo przygasają kontrolki i pomimo tego nie kręci, albo po przekreceniu kluczyka nie dzieje się kompletnie nic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25531-nie-odpala/#findComment-121725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Witam serdecznie.Jak narazie to masz problem z akumulatorem. Rozrusznik powienien kręcić nawet przy spalonym sterowniku. Sprawdź sam akumulator i przewody od niego. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25531-nie-odpala/#findComment-121713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Jak narazie to masz problem z akumulatorem Wielce prawdopodobne skoro napięcie ładowania wynosiło 17,5 V aku mogło powiedzieć pa pa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25531-nie-odpala/#findComment-121656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Problem rozwikłany -> za słaby akumulator. Z tego co powiedział znajomy owe cykanie wynikało z braku wystarczającego napięcia na elektromagnesie. Przedwczoraj zauważyłem ślady zwierzaka na dachu auta. W okolicy znajduje się hodowla fretek albo jakiegoś innego szczura który najprawdopodobniej pogryzł przewód, więc sprawcę już znam. Dziękuję za rady!! Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25531-nie-odpala/#findComment-121206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.