Gość Sargath Opublikowano 10 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Witam Podczas pracy silnika (od początku posiadania) jak dojeżdżam do świateł, bądz zatrzymania, to wskazówka obrotów opada poniżej prawidłowych biegu jałowego. Im więcej odbiorników prądu tym spadek obotów większy. Przyzwycziłem się do tego. Ale ostatnio jak jeżdżę, gdy obroty spadną poniżej 800 zaczyna coś piszczeć w okolicy paska, alternatora, napinacza itp. Co to może być ? ------ Niedawno wymieniałem uszczelniacz za dolnym kołem pasowym i facet jak ściągał paske wielorowkowy (ten co lata na altku i innych kółkach) to żeby ściągnąć pasek to NIE odkręcał żadnej śruby tylko w jakiś sposób naciągnął napinacz paska który się tak jakby złożył i pasek sam zleciał, następnie pasek założył i ruszył napinacz a on wskoczył na swoje miejsce. Czy mógł w ten sposób uszkodzić napinacz paska przez co teraz piszczy? Ale to tak gwoli informacji najważniejszy problem to piszczenie. ----- Dodatkowo zmierzyłem ładowanie akumulatora, wziąłem miernik i podczas pracy na biegu jałowym bez włączonych odbiorników prądu i na rozgrzanym silniku wskazanie miernika to 14,14, gdy włącze światła, ogrzewanie, radio, ogrzewanie tylnej szyby to wskazanie z miernika to 13,40-13,70. Proszę o rady. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Altek do regeneracji. A o napinacz się nie martw, on jest na spężynie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/#findComment-118697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzac4 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 A o napinacz się nie martw, on jest na spężynie. I na łożysku które lubi piszczeć jak go szlak trafi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/#findComment-118406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 A o napinacz się nie martw, on jest na spężynie. I na łożysku które lubi piszczeć jak go szlak trafi. czyli napinacz jest ok pod warunkiem, że łożysko jest w pożądku? mozna wymienić samo łożysko napinacza? Altek do regeneracji. na czym ma polegać taka regeneracja ? czy to altek piszczy ? jak to wygląda z punktu opłacalności, lepiej wymienić czy wytarczy zregenerować?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/#findComment-118330 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Tak, jeśli łożysko ok, to napinacz ok. Używany altek trafisz w granicach 70zł, ale lepiej samemu, jak masz warunki, albo oddać do zakładu. Na pewno coś się dzieje, czy to mechanicznie(łożyska), czy elektrycznie. Ładowanie za małe jest, może masz słabą masę na altku? To sprawdź, zanim zaczniesz kasę wydawać. Kiedyś mierzyłem u siebie, jak wszystko włączę, co się da, mam 14,2V A jak altek sie psuje, to pasek może popiskiwac. Mi niedawno tak się popsuł, że zrzucił pasek 2 razy, a za trzecim go zerwał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/#findComment-118327 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 może masz słabą masę na altku? jak to sprawdzić? można domowym sposobem? pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/#findComment-118318 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Można miernikiem. Można też odkręcić masę i wyczyścić punkty styku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/#findComment-118304 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sargath Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 mam dwie lewe ręce do elektryki i sorki za głupie pytanie mówiąc o "masie" alternatora masz na mysli wyczyszczenie klem akumulatora? pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/#findComment-118298 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Nie Ale to też możesz zrobić. Alternator, jak jest przykręcony do silnika, to przeważnie są tulejki gumowe, czy plastikowe i one nie przewodza pradu, więc powinna być plecionka przykręcona do alternatora i bloku silnika. O nią mi chodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/#findComment-118292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzac4 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 I na łożysku które lubi piszczeć mozna wymienić samo łożysko napinacza? Wymienia się rolkę z łożyskiem ok.40zł. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25846-pisk-w-okolicy-paska-klinowego-gdy-spadaj%C4%85-obroty/#findComment-118254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.