Skocz do zawartości

Problem z kontrolką kluczyka


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

Od jakiegoś czasu podczas jazdy zapala mi się kontrolka z kluczykiem i nie gaśnie w momencie rozgrzewania silnika. Błąd jaki odczytałem to 0380 co oznacza błąd świec lub układu ogrzewania, ponadto bardzo wolno się rozgrzewa przynajmniej na to wskazuje kontrolka temperatury rozgrzanie do 80 stopni zajmuje jakieś 14 km co chyba dosyć dużo. Wymieniłem termostat więc to napewno nie on. Prośba o pomoc jakby ktoś miał jakiś pomysł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz coś nie tak z modułem grzania świec żarowych...

W tym silniku świece grzeją cały czas do osiągnięcia temp płynu chyba ok 60st co znacznie wspomaga szybkośc nagrzewania silnika....

 

Zreszta jesli po wymianie termostatu dojście do 80 zajmuje ok14km to żywcem świece nie grzeja po włączenieu silnika i stad błąd i tak długi czas nagrzania...

 

Temp tych 80-ciu kilku stopni powinien złapać tak po ok 6-8km...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przy temperaturach jakie są teraz czyli poniżej -10 C to normalne że diesel się długo nagrzewa jak dasz jeszcze ogrzewanie na max i mocny nawiew to płyn który zdąży się nagrzać odda ciepło w nagrzewnicy nie otwierając termostatu i nie puszczając płynu na chłodnice a czujnik temperatury jest przy chłodnicy i pokazuję temperaturę płynu który wchodzi do chłodnicy czyli jeśli termostat się nie otworzy to i wskazówka temperatury nie drgnie, według mnie termostat wymieniałeś niepotrzebnie, ja przejeżdżając przy tych temperaturach -14C 19 km po Warszawie w korkach widzę że wskazówka nawet nie drgnie, miałem tak w Astrze z tym silnikiem i jest to normalne w dieslach, jeśli temperatury wzrosną zobaczysz że auto zacznie się normalne nagrzewać, co do modułu to mam pytanie do kolegi Marmi czy jest pewny tego że świece żarowe grzeją aż do temperatury silnika około 60C bo to mogło by być przyczyną mocnego klekotania zimnego silnika u mojego kuzyna,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece żarowe grzeją aż do temperatury silnika około 60C

chyba marmi cos pokrecil ze świeceami do podgrzewania płynu chłodniczego stosowanymi miedzy innymi w Audikach, swiece zarowe nie grzeja az tak dlugo, wg. mojej wiedzy max 30sek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pytanie do cezar5

A czy jadąc około 80 - 90 km/h rozgrzanie do ok. 80 ale nie 87 czy 89 trwa 50 - 60 km to też normalne bo mi się wydaje, że raczej nie.

Dziś sprawdzę przekaźniki oraz moduł grzania świec oraz jeszcze raz świece gdyż błąd 0380 zapala się w momencie, gdy zaczyna choć odrobina ciepłego powietrza lecieć. Jakby ktoś miał jakiś pomysł to proszę o odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak są takie temperatury zawsze jest koło 80C nawet po 200km jak by jechał może tak na 3000tyś obr.to by się podnioslo do około 90C termostat mam wymieniony i wszystko jest ok,te silniki mają tak dużą wydajność że trudno je tak nagrzać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pytanie do cezar5

A czy jadąc około 80 - 90 km/h rozgrzanie do ok. 80 ale nie 87 czy 89 trwa 50 - 60 km to też normalne bo mi się wydaje, że raczej nie.

 

Podczas tych mrozów nie jechałem jeszcze w dłuższą trasę oprócz jeżdżenia po Wawie, ale w tamtą zimę jak jechałem w góry 400 km to jak dobrze pamiętam wskazówka oscylowała w granicach 80C a mróz by też niezły. Cały problem z kiepski nagrzewaniem się diesli wynika z lepszej sprawności ich od benzyn co objawia się też mniejszym spalaniem z czego każdy jest już zadowolony, auto mniej zużywa paliwa na pokonanie tej samej drogi a co z tym idzie silnik wydziela mniej ciepła i jest to szczególnie widoczne przy niskich temperaturach poniżej -10C kiedy całe ciepło wykorzystujemy do ogrzewania kabiny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba marmi cos pokrecil ze świeceami do podgrzewania płynu chłodniczego stosowanymi miedzy innymi w Audikach, swiece zarowe nie grzeja az tak dlugo, wg. mojej wiedzy max 30sek.

Nie nie pokrecił świece w tym silniku mają grzac do osiągniecią temp płynu 60st... wynika to z bardzo dużej sprawności tego diesla i ochrony środowiska.... zresztą są to informacje z forów potwierdzone w trzech serwisach...

 

[ Dodano: Pią Gru 25, 2009 15:37 ]

Z tym że grzanie tych świec tyczy tylko silnika 1,7 cdti, w di i dti nie grzeją one...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności