Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

Mam od jakiś dwóch tygodni problem z automatem w moim opelku, polega to na tym że po odpaleniu silnika i przełączeniu dźwigni zmiany biegów na D występują chwilowe dość silne drgania kierownicy jednak gdy ruszam wszystko ustępuje i skrzynia działa bez zarzutu, przy przełączeniu dźwigni na R także występują drgania ale nie już tak silne, po włączeniu przycisku jazda po śniegu praktycznie drgania kierownicy są nieodczuwalne.Dodam że samochód jest z roku 2005, sprowadzony serwisowany z przejechanymi 205 tys. km, po wystąpieniu w/w awarii udałem się na wymianę oleju i olej w skrzyni był bardzo czarny czyli bez wątpienia coś się dzieje,gościu który robił wymianę tak mnie nastraszył i zaczął sypać sumami w przedziale 6000-12500zł. Trochę mnie załamał przed świętami...Proszę o pomoc w ustaleniu usterki.Pozdrawiam

 

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy tak do końca jest to usterka

miałeś czarny olej czyli długo nie był wymieniany, powinno się to robić co 45 tyś.km.

teraz masz wymieniony, tylko na jaki?

masz najnowszy typ skrzyni i powinien być najnowszy olej do niej, może gość wlał ci jakiś starszy?

zapytaj go

masz mieć ATF DEXRON VI - to stosuje GM do najnowszych skrzyń

jest też dexron II i dexron III ale ich nie powinno się stosować

dexron III jest do starszych skrzyń, tych które wychodziły np. w latach 2000, tak jak moja vectra, ze skrzynią AF-17

oprócz tego temperatura ma też znaczny wpływ na automat - nie zdziw się, jeśli przy -25*C wrzucisz "D" a auto zostanie i będzie stało jak przed wrzuceniem biegu

zagrzeje się silnik, to pojedzie - chłodnica silnika jest dwusekcyjna i ma chłodzić olej w lato a ogrzewać w zimie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/#findComment-118049
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jutro ustalę jaki olej został wlany... Obawiam się jednak że to niestety nie będzie wina oleju ale szybko postaram się to wyjaśnić.Na to wszystko dzisiaj zaczęła mi się palić przez cały czas kontrolka od ESP i nie wiem czy może to być spowodowane złą pracą automatu czy może poszedł mi moduł CIM lub jakiś z jego podzespołów...

 

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 21:54 ]

Co do obrotów silnika to raczej nie, wszystko jest ok, mam już trochę ten samochód i cały czas silniczek chodzi elegancko.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/#findComment-118028
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dobrze, że nie pojechałeś do ASO Opla pytać ile kosztuje wymiana oleju w automacie. Dostałbyś informację - producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni automatycznej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/#findComment-117936
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności