Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Witam. Mam od jakiś dwóch tygodni problem z automatem w moim opelku, polega to na tym że po odpaleniu silnika i przełączeniu dźwigni zmiany biegów na D występują chwilowe dość silne drgania kierownicy jednak gdy ruszam wszystko ustępuje i skrzynia działa bez zarzutu, przy przełączeniu dźwigni na R także występują drgania ale nie już tak silne, po włączeniu przycisku jazda po śniegu praktycznie drgania kierownicy są nieodczuwalne.Dodam że samochód jest z roku 2005, sprowadzony serwisowany z przejechanymi 205 tys. km, po wystąpieniu w/w awarii udałem się na wymianę oleju i olej w skrzyni był bardzo czarny czyli bez wątpienia coś się dzieje,gościu który robił wymianę tak mnie nastraszył i zaczął sypać sumami w przedziale 6000-12500zł. Trochę mnie załamał przed świętami...Proszę o pomoc w ustaleniu usterki.Pozdrawiam poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 nie wiem czy tak do końca jest to usterka miałeś czarny olej czyli długo nie był wymieniany, powinno się to robić co 45 tyś.km. teraz masz wymieniony, tylko na jaki? masz najnowszy typ skrzyni i powinien być najnowszy olej do niej, może gość wlał ci jakiś starszy? zapytaj go masz mieć ATF DEXRON VI - to stosuje GM do najnowszych skrzyń jest też dexron II i dexron III ale ich nie powinno się stosować dexron III jest do starszych skrzyń, tych które wychodziły np. w latach 2000, tak jak moja vectra, ze skrzynią AF-17 oprócz tego temperatura ma też znaczny wpływ na automat - nie zdziw się, jeśli przy -25*C wrzucisz "D" a auto zostanie i będzie stało jak przed wrzuceniem biegu zagrzeje się silnik, to pojedzie - chłodnica silnika jest dwusekcyjna i ma chłodzić olej w lato a ogrzewać w zimie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/#findComment-118049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 czy to nie jest związane ze zbyt niskimi obrotami silnika ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/#findComment-118032 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Jutro ustalę jaki olej został wlany... Obawiam się jednak że to niestety nie będzie wina oleju ale szybko postaram się to wyjaśnić.Na to wszystko dzisiaj zaczęła mi się palić przez cały czas kontrolka od ESP i nie wiem czy może to być spowodowane złą pracą automatu czy może poszedł mi moduł CIM lub jakiś z jego podzespołów... [ Dodano: Wto Gru 15, 2009 21:54 ] Co do obrotów silnika to raczej nie, wszystko jest ok, mam już trochę ten samochód i cały czas silniczek chodzi elegancko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/#findComment-118028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Dobrze, że nie pojechałeś do ASO Opla pytać ile kosztuje wymiana oleju w automacie. Dostałbyś informację - producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni automatycznej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/#findComment-117936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Szczerze mówiąc to jestem uczulony ASO i nie tylko w Oplu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25959-automat-w-19-cdti/#findComment-117930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.