ArKos Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Jak się do tego zabrać?W samochodach Opel dostępne są następujące systemy sterujące:a) Bosch MotronicGM Multec (MPI oraz SPI)c) Simtec oraz Bosch EZ-PlusW systemach Bosch Motronic, GM-Multec i Simtec jedno urządzenie sterujące kieruje pracą pierwotnego układu zapłonu, układu paliwa i biegiem jałowym.Funkcje samodiagnostyki.Elektroniczne urządzenie sterujące ma funkcję samosprawdzania polegającą na tym, że sygnały z pewnych czujników silnika oraz elementów wykonawczych są ciągle sprawdzane i porównywane z wartością zaprogramowanymi. Jeśli program samodiagnostyki stwierdzi obecność usterki, to w pamięci urządzenia sterującego jest rejestrowany kod tej usterki. Nie są rejestrowane kody tych elementów dla których oprogramowanie nie przewiduje takiej możliwość. Kody usterek są 2-cyfrowe lub 3-cyfrowe i mogą być odczytane ręcznie lub poprzez czytnik kodó usterek.Awaryjny tryb pracy.System Bosch Motronic, GM Multec i Simtec mają awaryjny system pracy, który po wykryciu usterki zastępuje sygnał z czujnia wartością domyślną, co pozwala na bezpieczny dojazd do stacji obsługi. Po naprawie usterki urządzenie sterujące powraca do normalnego trybu pracy. System Bosch EZ-Plus nie ma funkcji awaryjnego trybu pracy. Systemy te mają również funkcję adaptacyjną, która modyfikuje zaprogramowane bazowe wielkości w celu uwzględnienia zużycia silnika i zwiększenia jego sprawności podczas normalnej pracy.Lokalizacja złącza.Złączne 10-stykoweZłącza te występują w systemach GM-Multec i znajdują się pod deska rozdzielczą w skrzynce bezpieczników lub w komorze silnika w pobliżu lewej lub prawej części przegrody czołowej.Złącze 16-stykowe. Od 1995 roku niektóre modele mają 16-stykowe złącze umieszczone w środku pod deską rozdzielczą. Złącze to służy do odczytu kodów za pomocą czytnika kodów usterek. Niektóre starsze modele również mają 16-stykowe złącze, za pomocą którego można odczytać kody błyskowe.Odczytywanie kodów usterek. Uwaga! W trakcie pewnych procedur sprawdzania jest możliwe wytworzenie dodatkowych kodów. Należy zwrócić uwagę na to, by żaden kod nie zafałszował odczytywanych przez nas wyników. Po zakończeniu procedury sprawdzania wszystkie kody muszą być skasowane.Złącze 10-stykowe1. Zmostkować styki „A” i „B” w złączu.2. Lampka ostrzegawcza wyświetla kody w następujący sposóba) dwie cyfry są reprezentowane przez dwie serie błysków pierwsza seria błysków odpowiada dziesiątkom, a druga jednostkomc) w serii dziesiątek i jednostek błyski trwają 1 sekundę i są oddzielone krótkimi pauzamid) serie dziesiątek i serie jednostek oddziela pauza; nieco dłuższa pauza oddziela od sibie poszczególne kodye) kod „42” to cztery 1-sekundowe błyski, pauza i dwa 1-sekundowe błyski3. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać każdy wyemitowany kod.4. Pierwszym odczytanym kodem będzie kod „12”, który oznacza rozpoczęcie procedury zczytywania.5. Każdy kod błyskowy będzie powtórzony trzy razy, po nim będzie wyświetlony następny w kolejności numerycznej.6. W celu zakończenia procedury wyłączyć zapłon i usunąc mostek.Złącze 16-stykowe – czynneUWAGA! Do odczyty kodów 4 cyfrowych potrzebny jest czytnik kodów „P”. W starszych modelach można odczytać kody 2 cyfrowe.1. Zmostkować styki „5” i „6” w złączu.2. Kody są wyświetlane przez lampkę ostrzegawczą w tai sam sposób jak powyżej, tu również odczytamy pierwszy kod „12” mówiący o rozpoczęciu procedury zczytywania.Bosch Motronic, GM Multec i Simtec - te układy występują w Oplu. Poniżej opis wszystkich kodów - w szczególnych wypadkach zaznaczono, czego tyczy się kod - jeśli występuje np. tylko w jednym z układów. Całościowo odnosi się to do wszystkiego czyli np. i Multec i Simtec mają taki sam kod. Są to starsze kody, 2-cyfrowe.Kod / Opis usterki12 Rozpoczęcie samodiagnostyki13 Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód14 Czujnik temperatyru płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie15 Czujnik temperatyru płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie16 Czujnik spalania stukowego lub jego obwód, brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec)17 Czujnik spalania stukowego lub jego obwód, brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał)21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie22 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie23 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwód (Bosch Motronic, Simtec)24 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód25 Wtryskiwacz 1. lub jego obwód, wysokie napięcie26 Wtryskiwacz 2. lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)27 Wtryskiwacz 3. lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)28 Wtryskiwacz 4. lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)28 Zestyki przekaźnika pompy paliwa, nieskie napięcie (GM Multec)29 Przekaźnik pompy paliwa lub obwodu, niskie napięcie (GM Multec)31 Sygnał obrotomirza lub jego obwód (brak sygnału)32 Wtryskiwacz 6. lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)32 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód, za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic)34 Zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych – okablowanie lub obwód układu recyrkulacji gazów wydechowych, wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic)35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód; brak (lub zła) regulacji biegu jałowego (GM Multec, Bosch Motronic)37 Samodiagnostyka silnika, nieskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)38 Sonda lambda lub jej obwód (modele od 1990 roku), niskie napięcie (Bosch, Motronic, Simtec)39 Sonda lambda lub jej obwód (modele od 1990 roku), wysokie napięcie (Bosch, Motronic, Simtec)41 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód, nieskie napięcie (Bosch Motronic)41 Sygnał sterujący wzmacniacza, 2. i 3. cylinder (DIS) lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)41 Sygnał sterujący wzmacniacza, 1. i 4. cylinder (DIS) lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)42 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)42 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)43 Obwód recyrkulacji spalin44 Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna45 Sonda lambda lub jej obwód, za bogata mieszanka paliwowo – powietrzna46 Sygnał sterujący (A+ :-) wzmacniacza (DIS) lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)46 Przekaźnik pompy powietrza lub obwód (Simtec)47 Przekaźnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)48 Napięcie akumulatora, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)49 Napięcie akumulatora, wysokie napięcie51 Błąd pamięci programowej lub obwód (Bosch Motronic)51 Niesprawne elektronuiczne urządzenie sterujące; odłączyć i podłączyć urządzenie sterujące, po czym sprawdzić ponownie kody usterek (GM Multec)52 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki: ostatni stopien, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)53 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)54 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)55 Niesprawne elektroniczne urządzenie sterujące56 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, zwarcie do masy (Bosch Motronic, Simtec)57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłączenie (Bosch Motronic, Simtec)59 Zawór kolektora wlotowego lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)61 Zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)62 Zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)63 Zawór kolektora wlotowego lub obwó, wysokie napięcie (Bosch Motronic)63 Sygnał sterujący wzmacniacza, 2. i 3. cylinder (DIS) niskie napięcie (GM Multec)64 Sygnał sterujący wzmacniacza, 1. i 4. cylinder (DIS) niskie napięcie (GM Multec)64 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)65 Potencjometr CO lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)66 Potencjometr CO lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)67 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zastyki biegu jałowego (Bosch Motronic)67 Przepływonierz powietrza masowy lub jego obwód (GM Multec)69 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)69 Przepływonierz powietrza masowy lub jego obwód (GM Multec)71 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie72 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zestyki pełnego otwarcia przepustnicy (Bosch Motronic)72 Sygnał sterujący (A+ :-) wzmacniacza (DIS) lub obwód (GM Multec)73 Przepływomierz powietrza lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)74 Przepływomierz powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)75 Wyłącznik skrzyni biegów, niskie napięcie76 Regulator momentu automatycznej skrzyni biegów lub obwód79 Urządzenie sterujące układu trakcji (Bosch Motronic)81 Wtryskiwacz 1. lub jego obwód, niskie napięcie82 Wtryskiwacz 2. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)83 Wtryskiwacz 3. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)84 Wtryskiwacz 4. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)85 Wtryskiwacz 5. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)86 Wtryskiwacz 6. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)87 Przekaźnik wyłączający klimatyzację lub obwód klimatyzacji, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)88 Przekaźnik wyłączający klimatyzację lub obwód klimatyzacji, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)89 Sonda lambda lub jej obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)91 Sonda lambda lub jej obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)92 Czujnik położenia wałka rozrządu lub jego obwód (Simtec)93* Układ (w urządzeniu sterującym) sterowania napędu na 4 koła (GM Multec)94 Czujnik hallotronowy lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)96 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)97 Urządzenie sterujące układu trakcji lub obwód, nieprawidłowy sygnał (Bosch Motronic)98 Sonda lambda lub przerwa w jej obwodzie (Bosch Motronic, Simtec)99 Kod nieznany113 Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania lub jego obdód (Bosch Motronic)114 Ciśnienie doładowania biegu jałowego, przekroczona górna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic)115 Ciśnienie doładowania pełnego obciążenia, przekroczona dolna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic)116 Ciśnienie doładowania, przekroczona górna dopuszczalana wartość (Bosch Motronic)117 Regulacyjny zawór upustowy lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)118 Regulacyjny zawór upustowy lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)121 Sonda lambda 2. lub jej obwód, uboga mieszanka (Bosch Motronic)122 Sonda lambda 2. lub jej obwód, bogata mieszanka (Bosch Motronic)123 Zawór kolektora wlotowego 1. (Bosch Motronic)124 Zawór kolektora wlotowego 2. (Bosch Motronic)132 Zawór układu recylkulacji gazów wydechowych lub obwód układu recylkulacji gazó wydechowych (Bosch Motronic)133 Zawór kolektora wlotowego 2. lub obwód, wysokie napięcie (Bosch Motrnic)133 Zawór kolektora wlotowego 2. lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motrnic)134 Zawór układu recylkulacji gazów wydechowych 2. lub obwód układu recylkulacji gazów wydechowych, niskie napięcie134 Zawór kolektora wlotowego 2. lub obwód, wysokie napięcie (Bosch Motrnic)135 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki, niskie napięcie (Bosch Motronic)136 Elektoniczne urządzenie sterujące (Bosch Motrnonic)137 Skrzynka elektronicznego urządzenia sterującego, wysoka temperatura (Bosch Motronic)*UWAGA! Jeśli rozpoznany został kod „93” (układ sterowania napędu na 4 koła), to usterka może dotyczyć:a) lampki ostrzegawczej klimatyzacjic) sygnału prędkości silnika do układu sterującego automatycznej skrzyni biegówPo włączeniu układu sterowania napędu na 4 koła czytnik kodów usterek sprawdzi obwody i wykaże, który z nich nie jest sprawny.Kody błędów nowszych systemów wtrysku bazujące na 4 cyfrach:0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza0101 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza0102 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski0103 Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki0104 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP0106 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP0107 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP0108 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP0109 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego0111 Czujnik temperatury powietrza zasysanego0112 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnał za niski0113 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnał za wysoki0114 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - usterka pojawia się okresowo0115 Czujnik temperatury silnika0116 Czujnik temperatury silnika0117 Czujnik temperatury silnika - sygnał za niski0118 Czujnik temperatury silnika - sygnał za wysoki0119 Czujnik temperatury silnika - usterka pojawia się okresowo0120 Czujnik położenia przepustnicy0121 Czujnik położenia przepustnicy0122 Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do masy0123 Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania0124 Czujnik położenia przepustnicy - usterka pojawia się okresowo0125 Czujnik temperatury płynu chłodzącego0126 Czujnik temperatury płynu chłodzącego0129 Nieprawidłowe działanie zaworu EGR0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l0131 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za niski - mieszanka za uboga0132 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za wysoki - mieszanka za bogata0133 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l zmienia się za wolno - sonda zestarzona0134 Regulacja poza zakresem /'brak sygnału sondy ? l0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l0136 Sygnał sondy ? 2 za wysoki0137 Sygnał sondy ? 2 za niskie0138 Napięcie w obwodzie sondy ? 2 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania0139 Sygnał sondy ? 2 zmienia się za wolno - sonda zestarzona0140 Brak sygnału sondy ? 20141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 20142 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 30143 Sygnał sondy ? 3 za niskie0144 Napięcie w obwodzie sondy ? 3 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania0145 Sygnał sondy ? 3 zmienia się za wolno - sonda zestarzona0146 Brak sygnału sondy ? 30147 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 30150 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? 20151 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) za niski – mieszanka za uboga0152 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) za wysoki -mieszanka za bogata0153 Sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona0154 Brak sygnału sondy ? l (rząd cylindrów 2)0155 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l (rząd cylindrów 2)0156 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)0157 Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za niski0158 Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za wysoki0159 Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona0160 Brak sygnału sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)0161 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)0162 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)0163 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za niski0164 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za wysoki0165 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona0166 Brak sygnału sondy ?3 (rząd cylindrów 2)0167 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata0171 Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń0172 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata0174 Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)0175 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)0176 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki0177 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki0178 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki - sygnał za niski0179 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki - sygnał za wysoki0180 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A0181 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A0182 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A - sygnał za niski0183 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A - sygnał za wysoki0184 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A - usterka pojawia się okresowo0185 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B0186 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B0187 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - sygnał za niski0188 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - sygnał za wysoki0189 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - usterka pojawia się okresowo0190 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy0191 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy0192 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy - sygnał za niski0193 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy – sygnał za wysoki0194 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy - usterka pojawia się okresowo0195 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego0196 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego0197 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego - sygnał za niski0198 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego - sygnał za wysoki0199 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego - usterka pojawia się okresowo0200 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 20203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 30204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 40205 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 50206 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 60207 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 70208 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 80209 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 90210 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 100211 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 110212 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 120213 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego l0214 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego 20215 Uszkodzenie elektromagnesu wyłączania silnika - zaworu odcinającego0216 Uszkodzenie w układzie wyznaczania kąta wyprzedzenia wtrysku0217 Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę silnika0218 Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę skrzyni biegów0219 Przekroczono maksymalne dopuszczalne obroty silnika0220 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B0221 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B0222 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B sygnał za niski0223 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B - sygnał za wysoki0224 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B - usterka pojawia się okresowo0225 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia0226 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia0227 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - zwarcie do masy0228 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - zwarcie do plusa zasilania0229 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - uszkodzenie sporadyczne0230 Przekaźnik pompy paliwa0231 Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa - zwarcie do masy0232 Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa - zwarcie do plusa0233 Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa - usterka sporadyczna0235 Czujnik ciśnienia doładowania „A"0236 Czujnik ciśnienia doładowania „A"0237 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy0238 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do plusa0239 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - usterka sporadyczna0240 Czujnik ciśnienia doładowania „B"0241 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do masy0242 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa0243 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - usterka sporadyczna0244 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A"0245 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy lub przerwa0246 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do plusa0247 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A"0248 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „B"0249 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do masy lub przerwa0250 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa0251 Usterka pompy wtryskowej „A"0252 Usterka pompy wtryskowej „A"0253 Usterka pompy wtryskowej „A"0254 Usterka pompy wtryskowej „A"0255 Usterka pompy wtryskowej „A" – sporadyczna0256 Usterka pompy wtryskowej „B"0257 Usterka pompy wtryskowej „B"0258 Usterka pompy wtryskowej „B"0259 Usterka pompy wtryskowej „B"0260 Usterka pompy wtryskowej „B" - sporadyczna0261 Wtryskiwacz cylindra 1 – przerwa lub zwarcie do masy0262 Wtryskiwacz cylindra 1 – zwarcie do plusa0263 Nieprawidłowe działanie cylindra 10264 Wtryskiwacz cylindra 2 – przerwa lub zwarcie do masy0265 Wtryskiwacz cylindra 2 - zwarcie do plusa0266 Nieprawidłowe działanie cylindra 20267 Wtryskiwacz cylindra 3 - przerwa lub zwarcie do masy0268 Wtryskiwacz cylindra 3 - zwarcie do plusa0269 Nieprawidłowe działanie cylindra 30270 Wtryskiwacz cylindra 4 - przerwa lub zwarcie do masy0271 Wtryskiwacz cylindra 4 - zwarcie do plusa0272 Nieprawidłowe działanie cylindra 40273 Wtryskiwacz cylindra 5 - przerwa lub zwarcie do masy0274 Wtryskiwacz cylindra 5 - zwarcie do plusa0275 Nieprawidłowe działanie cylindra 50276 Wtryskiwacz cylindra 6 - przerwa lub zwarcie do masy0277 Wtryskiwacz cylindra 6 zwarcie do plusa0278 Nieprawidłowe działanie cylindra 60279 Wtryskiwacz cylindra 7 - przerwa lub zwarcie do masy0280 Wtryskiwacz cylindra 7 - zwarcie do plusa0281 Nieprawidłowe działanie cylindra 70282 Wtryskiwacz cylindra 8 - przerwa lub zwarcie do masy0283 Wtryskiwacz cylindra 8 - zwarcie do plusa0284 Nieprawidłowe działanie cylindra 80285 Wtryskiwacz cylindra 9 - przerwa lub zwarcie do masy0286 Wtryskiwacz cylindra 9 - zwarcie do plusa0287 Nieprawidłowe działanie cylindra 90288 Wtryskiwacz cylindra 10 - przerwa lub zwarcie do masy0289 Wtryskiwacz cylindra 10 - zwarcie do plusa0290 Nieprawidłowe działanie cylindra 100291 Wtryskiwacz cylindra 11 - przerwa lub zwarcie do masy0292 Wtryskiwacz cylindra 11 - zwarcie do plusa0293 Nieprawidłowe działanie cylindra 110294 Wtryskiwacz cylindra 12 - przerwa lub zwarcie do masy0295 Wtryskiwacz cylindra 12 - zwarcie do plusa0296 Nieprawidłowe działanie cylindra 120300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów0301 Zapłon cylindra l - wypadanie zapłonów0302 Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonów0303 Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów0304 Zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów0305 Zapłon cylindra 5 - wypadanie zapłonów0306 Zapłon cylindra 6 - wypadanie zapłonów0307 Zapłon cylindra 7 - wypadanie zapłonów0308 Zapłon cylindra 8 - wypadanie zapłonów0309 Zapłon cylindra 9 - wypadanie zapłonów0310 Zapłon cylindra 10 - wypadanie zapłonów0311 Zapłon cylindra 11 - wypadanie zapłonów0312 Zapłon cylindra 12 - wypadanie zapłonów0320 Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika - rozdzielacza zapłonu0321 Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika - rozdzielacz zapłonu0322 Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika - rozdzielacza zapłonu brak sygnału0323 Obwód wyjściowy czujnika prędkości obrotowej silnika - rozdzielacza zapłonu usterka sporadyczna0325 Nieprawidłowy sygnał z czajnika spalania stukowego 10326 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 10327 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 - zwarcie do masy0328 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 - zwarcie do plusa0329 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 - usterka sporadyczna0330 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 20331 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 20332 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 - zwarcie do masy0333 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 - zwarcie do plusa0334 Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 - usterka sporadyczna0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"0336 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"0337 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" - zwarcie do masy0338 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" - zwarcie do plusa0339 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" - usterka sporadyczna0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu0341 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu0342 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu - zwarcie do masy0343 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu - zwarcie do plusa0344 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu - usterka sporadyczna0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie0355 Cewka zapłonowa „E"0356 Cewka zapłonowa „F"0357 Cewka zapłonowa „G"0358 Cewka zapłonowa „H"0359 Cewka zapłonowa „I"0360 Cewka zapłonowa „J"0361 Cewka zapłonowa „K"0362 Cewka zapłonowa „L"0370 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A"0371 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A" - za dużo impulsów0372 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A" - za mało impólsów0373 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A" - usterka sporadyczna, nierówne impulsy0374 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „A" - brak impulsów0375 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B"0376 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B" - za dużo impulsów0377 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B" - za mało impulsów0378 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B" – usterka sporadyczna, nierówne impulsy0379 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika „B" - brak impulsów0380 Usterka w układzie świec żarowych0381 Uszkodzenie lampki kontrolnej świec żarowych0385 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B"0356 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B"0387 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B" - zwarcie do masy0388 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B" - zwarcie do plusa0389 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „B" - usterka sporadyczna0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR0401 Za mały przepływ w układzie EGR0402 Za duży przepływ w układzie EGR0403 Napięcie na zaworze EGR za wysokie lub za niskie0404 Uszkodzenie w układzie EGR0405 Czujnik układu recyrkulacji spalin „A" - za wysoki poziom sygnału0406 Czujnik układu recyrkulacji spalin „A" - zwarcie do plusa0407 Czujnik układu recyrkulacji spalin „A" - przerwa lub zwarcie do masy0408 Czujnik układu recyrkulacji spalin „B" - za wysoki poziom sygnału0410 Uszkodzenie w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0411 Nieprawidłowy przepływ w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0412 Zawór sterujący „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0413 Zawór sterujący „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0414 Zawór sterujący „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0415 Zawór sterujący „B" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0416 Zawór sterujący „B" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0417 Zawór sterujący „B" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0418 Przekaźnik „A" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0419 Przekaźnik „B" w układzie doprowadzania powietrza dodatkowego0420 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała0421 Sprawność katalizatora wstępnego (rząd cylindrów 1) za mała0422 Sprawność katalizatora głównego (rząd cylindrów 1) za mała0423 Sprawność katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała0424 Temperatura katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała0430 Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała0431 Sprawność katalizatora wstępnego (rząd cylindrów 1) za mała0432 Sprawność katalizatora głównego (rząd cylindrów 1) za mała0433 Sprawność katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów ł) za mała0434 Temperatura katalizatora podgrzewanego (rząd cylindrów 1) za mała0440 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa0441 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa0442 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - nieszczelność0443 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa0444 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa0445 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa0446 Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa0447 Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa0448 Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa - uszkodzenie zaworu0449 Regulacja odpowietrzania w układzie przechwytywania par paliwa - uszkodzenie zaworu0450 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia0451 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia0452 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia - zwarcie do masy0453 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia - zwarcie do plusa0454 Usterka w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa - uszkodzenie czujnika ciśnienia0455 Usterka w układzie przechwytywania par paliwa - nieszczelność0460 Czujnik poziomu paliwa0461 Czujnik poziomu paliwa0462 Czujnik poziomu paliwa - przerwa lub zwarcie do masy0463 Czujnik poziomu paliwa - zwarcie do plusa0464 Czujnik poziomu paliwa - usterka sporadyczna0465 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu0466 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu0467 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu - przerwa lub zwarcie do masy0468 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu - zwarcie do plusa0469 Czujnik natężenia przepływu przedmuchu - usterka sporadyczna0470 Czujnik ciśnienia spalin0471 Czujnik ciśnienia spalin0472 Czujnik ciśnienia spalin - przerwa lub zwarcie do masy0473 Czujnik ciśnienia spalin - zwarcie do plusa0474 Czujnik ciśnienia spalin - usterka sporadyczna0475 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin0476 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin0477 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin - przerwa lub zwarcie do masy0478 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin - zwarcie do plusa0479 Zawór regulacyjny ciśnienia spalin - usterka sporadyczna0480 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem l0481 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 20482 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 30483 Usterka wentylatora chłodzenia - funkcja Ratio Check0484 Usterka wentylatora chłodzenia - za duży pobór prądu0485 Usterka wentylatora chłodzenia0500 Czujnik prędkości własnej pojazdu0501 Czujnik prędkości własnej pojazdu0502 Czujnik prędkości własnej pojazdu - przerwa lub zwarcie do masy0503 Czujnik prędkości własnej pojazdu - usterka sporadyczna0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego0506 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego - obroty za niskie0507 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego - obroty za wysokie0510 Uszkodzenie włącznika biegu jałowego przepustnicy0520 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju5221 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju0552 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju - przerwa lub zwarcie do masy0523 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju - zwarcie do plusa0524 Uszkodzenie czujnika (włącznika) ciśnienia oleju - usterka sporadyczna0530 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji0531 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji0532 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji - przerwa lub zwarcie do masy0533 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji - zwarcie do plusa0534 Uszkodzenie czujnika ciśnienia gazu w klimatyzacji - usterka sporadyczna0550 Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego0551 Uszkodzenie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego0552 Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego - przerwa lub zwarcie do masy czujnika0553 Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego - zwarcie czujnika do plusa0554 Uszkodzenie w układzie regulacji ciśnienia wspomagania układu kierowniczego - usterka sporadyczna czujnika0560 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu0561 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu - napięcie niestabilne0562 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu - napięcie za niskie0563 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu - napięcie za wysokie0565 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał włączenia - ON0566 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał wyłączenia - OFF0567 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał ponowienia - RESUME0568 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał ustawienia - SET0569 Usterka w układzie tempomatu — nieprawidłowy sygnał graniczny - COAST0570 Usterka w układzie tempomatu - nieprawidłowy sygnał przyspieszania - ACCEL0571 Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A"0572 Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A" przerwa lub zwarcie do masy0573 Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie wyłącznika świateł hamowania „A" - zwarcie do plusa0600 Uszkodzenie szeregowego łącza komunikacyjnego - magistrala CAN0601 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - zła suma kontrolna0602 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd w programie0603 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd / uszkodzenie pamięci stałej KAM0604 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd / uszkodzenie pamięci RAM0605 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - błąd / uszkodzenie pamięci ROM0606 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie procesora0608 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - nieprawidłowe napięcie Vss „A"0609 Wewnętrzny moduł kontroli sterownika - nieprawidłowe napięcie Vss „B"0620 Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora0621 Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L0622 Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora - nieprawidłowe wzbudzenie F0650 Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL0654 Uszkodzenie w układzie obrotomierza0655 Uszkodzenie lampki kontrolnej temperatury silnika0656 Uszkodzenie w układzie wskaźnika poziomu paliwa0700 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów0701 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - sterowanie poza zakresem mocy0702 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - uszkodzenie w układach elektronicznych0703 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania „B"0704 Włącznik pedału sprzęgła0705 Czujnik położenia drążka wyboru biegu0706 Czujnik położenia drążka wyboru biegu0707 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - przerwa lub zwarcie do masy0708 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - zwarcie do plusa0709 Czujnik położenia drążka wyboru biegu - usterka sporadyczna0710 Czujnik temperatury oleju w przekładni0711 Czujnik temperatury oleju w przekładni0712 Czujnik temperatury oleju w przekładni - przerwa lub zwarcie do masy0713 Czujnik temperatury oleju w przekładni - zwarcie do plusa0714 Czujnik temperatury oleju w przekładni - usterka sporadyczna0716 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy0717 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy - brak sygnału0718 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wejściowy - usterka sporadyczna0719 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów - usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania „B" - poziom sygnału za niski - przerwa lub zwarcie do masy0720 Czujnik prędkości obrotowej przekładni0721 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wyjściowy0722 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wyjściowy - brak sygnału0723 Czujnik prędkości obrotowej przekładni - układ wyjściowy - usterka sporadyczna0724 Uszkodzenie w układzie sterowania automatyczną skrzynią biegów – usterka konwertera momentu napędowego lub wyłącznika świateł hamowania „B" - poziom sygnału za wysoki - zwarcie do plusa0725 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni0726 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni0727 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni - brak sygnału0728 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni - usterka sporadyczna0730 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka0731 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg l0732 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 20733 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 30734 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 40735 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg 50736 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka - bieg wsteczny0740 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej0741 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - mała sprawność lub niezasprzęglone0742 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - sprzęgło zasprzęglone na stałe0743 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej0744 Uszkodzenie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej - sporadyczna usterka w obwodzie0745 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni0746 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany0747 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni - elektromagnes jest stale zasilany0748 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni0749 Elektrozawór sterujący ciśnienia oleju w przekładni - usterka sporadyczna0750 Elektrozawór przełożeń przekładni „A"0751 Elektrozawór przełożeń przekładni „A" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany0752 Elektrozawór przełożeń przekładni „A" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany0753 Elektrozawór przełożeń przekładni „A"0754 Elektrozawór przełożeń przekładni „A" - usterka sporadyczna0755 Elektrozawór przełożeń przekładni „B"0756 Elektrozawór przełożeń przekładni „B" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany0757 Elektrozawór przełożeń przekładni „B" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany0758 Elektrozawór przełożeń przekładni „B"0759 Elektrozawór przełożeń przekładni „B" - usterka sporadyczna0760 Elektrozawór przełożeń przekładni „C"0761 Elektrozawór przełożeń przekładni „C" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany0762 Elektrozawór przełożeń przekładni „C" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany0763 Elektrozawór przełożeń przekładni „C"0764 Elektrozawór przełożeń przekładni „C" - usterka sporadyczna0765 Elektrozawór przełożeń przekładni „D"0766 Elektrozawór przełożeń przekładni „D" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany0767 Elektrozawór przełożeń przekładni „D" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany0768 Elektrozawór przełożeń przekładni „D"0769 Elektrozawór przełożeń przekładni „D" - usterka sporadyczna0770 Elektrozawór przełożeń przekładni „E"0771 Elektrozawór przełożeń przekładni „E" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany0772 Elektrozawór przełożeń przekładni „E" - mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany - elektromagnes jest stale zasilany0773 Elektrozawór przełożeń przekładni „E"0774 Elektrozawór przełożeń przekładni „E" - usterka sporadyczna0780 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni0781 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 1-20782 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 2 -0783 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 3-40784 Nieprawidłowa funkcja zmiany przełożeń przekładni - przełożenie biegów 4-50785 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń0786 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - mała sprawność, niewłaściwy zakres pracy0787 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - przerwa lub zwarcie do masy0788 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - zwarcie do plusa0789 Elektrozawór opóźniania zmiany przełożeń - usterka sporadyczna0790 Przełącznik Normal / Performance0801 Blokada biegu wstecznego1110 Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l1111 Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 21112 Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l'- zawór zablokowany1113 Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego 2 - zawór zablokowany1120 Uszkodzenie korpusu przepustnicy - nieszczelności1229 Uszkodzenie w obwodzie zasilania sterownika1230 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika1231 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika1326 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra l1327 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 21328 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 31329 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 41330 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 51331 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 61335 Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej1340 Uszkodzenie czujnika lub mechanizmu regulacji faz rozrządu1345 Uszkodzenie pompy wtryskowej1405 Uszkodzenie zaworu EGR1410 Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego / przekaźnik klimatyzacji1501 Immobilizer - brak kodu lub kod nieprawidłowy1502 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera1503 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera1530 Przekaźnik klimatyzacji1560 Nieprawidłowe napięcie instalacji pojazdu1600 Sterownik - uszkodzenie programu1601 Sterownik - za wysoka temperatura1602 Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego1604 Sterownik - nieprawidłowy kod lub uszkodzenie1605 Sterownik - nieprawidłowy kod lub uszkodzenie1620 Sterownik - nieprawidłowe wewnętrzne napięcie odniesienia1625 Przekaźnik główny systemu1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku1631 Uszkodzony sterownik pompy wtryskowej1635 Układ podgrzewania świec żarowych1640 Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy1650 Lampka kontrolna układu1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN1660 Uszkodzenie zaworu odcinającego paliwo1690 Lampka kontrolna układu1740 Układ kontroli momentu napędowegoKasowanie kodów usterek, czyli RESET ECU.Odłączyć ujemny biegun akumulatora na okres co najmniej 30 minut a następnie ponownie go podłączyć. Metoda ta posiada jednak wady. Odłącznie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych. Ponowna „nauka” wartości adaptacyjnych wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez około 20 – 30 minut. Silnik należy też pozostawić na biegu jałowym przez około 10 minut a najlepiej do chwili włączenia elektrowentylatora na chłodnicy. Potem w różnych warunkach pracy (jazda miejska w zróżnicowanym stylu - i dynamiczna i spokojna). Lepiej kasować kody za pomocą czytnika kodów usterek.   1 Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26000-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-czyli-wstr%C4%99tna-%C5%BC%C3%B3%C5%82ta-kontrolka-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi