Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam wszystkich użytkowników OPLI. Wczoraj byłem na diagnostyce bo pokazał mi się błąd CHECK. Są jeszcze inne objawy. Szarpanie jak się auto rozgrzeje. Gość na OP-COM odczytał mi, że skaczą odczyty ze sondy lambda 2. Komunikat z programu: "O2 za wysokie napięcie obwodu sensora 2" Na stronie: http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=lambdaneu&lmf=OPEL&h=OPEL&m=Astra znalazłem, że mogą być dwa różne rodzaje: OZA660-EE13 i OZA660-EE3 Czy ktoś może mi odpowiedzieć która to sonda i jakiej firmy warto kupić, żeby nie wymieniać po kilku miesiącach ? Jeszcze jedno pytanko: czym różni się sonda diagnostyczna od regulacyjnej? Jeszcze zapamiętane było kilka innych błędów, ale one były nieaktywne. Czy to, że błąd jest nieaktywny oznacza, że on nie występuje czy że nie ma go w chwili odczytu. Dzięki z góry za odpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26137-kt%C3%B3ra-to-sonda-lambda/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Dzięki z góry za odpowiedź. super a teraz napisz o jaki silnik chodzi, lub nie pisz więcej żadnych pytań jesteśmy niestety forum opla, a nie wróżek w temacie ani słowa, profil nie uzupełniony... wstydzisz sie auta? http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif na podstawie tabelki mogę jedynie domyślać się, że chodzi o 1,6 16v, ale skoro tobie nie chce się napisać oznaczenia posiadanego silnika, to mi się nawet nie chce zacząć główkować przepraszam za ostre słowo ale należało sie - po prostu zachowanie modelowego "świeżaka" - jest forum, to ssię zarejestruję niech mi pomogą, a potem mam ich gdzies p.s. 1. regulamin nie przeczytany 2. wyszukiwarka nie dotknięta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26137-kt%C3%B3ra-to-sonda-lambda/#findComment-116794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Czy ktoś może mi odpowiedzieć która to sonda wyglądało by że druga jakiej firmy warto kupić wielokrotnie zalecane firmy - były już wymieniane na forum czym różni się sonda diagnostyczna od regulacyjnej? pobieżne info też znajdziesz - http://forum.opel24.com/sonda-lamda-vt28593.htm?highlight=diagnostyczna+regulacyjna czy tu http://forum.opel24.com/brak-mocy-po-wycieciu-katalizatora-i-ogromne-spalanie-vt32176.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=katalizator&start=18Czy to, że błąd jest nieaktywny oznacza, że on nie występuje czy że nie ma go w chwili odczytu mógł wystąpić kiedyś i został zapamiętany, a skoro w chwili odczytu jest nieaktywny czyli teraz nie występuje. Nie podałeś ani modelu, silnika, ani nr błędu - a to niejednokrotnie ułatwia cokolwiek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26137-kt%C3%B3ra-to-sonda-lambda/#findComment-116786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Przepraszam. Profil uzupełniony - silnik Z16SE. Regulamin przeczytany. Wyszukiwarka dotknięta. Nie znalazłem, która to sonda nr 2. Błąd obecny to: P0136 - O2 za wysokie napięcie obwodu sensora 2 Błędy nieobecne to: P0300 - Wykryto wielokrotne przerwy w zapłonie P0335 - Brak sygnału obr/min z silnika P0300 - Przerwa w zaplonie wystepujaca przy niskim poziomie paliwa P0304 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4 P0130 - Obwód 02 czujnik 1- Zbyt malo przelaczników bogaty/ubogi i ubogi/bogaty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26137-kt%C3%B3ra-to-sonda-lambda/#findComment-116784 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Błąd obecny to: P0136 - O2 za wysokie napięcie obwodu sensora 2 też tak jak Daro - uważam że dotyczy drugiej sondytylko teraz mi osobiście rodzą się wątpliwości: czy błąd na pewno jest spowodowany sondą czy katalizatorem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26137-kt%C3%B3ra-to-sonda-lambda/#findComment-116777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 A druga sonda tzn. druga od silnika ? ArKos a skąd te wątpliwości ? Na programie podczas diagnozy odczyty ze sondy 2 "skakały".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26137-kt%C3%B3ra-to-sonda-lambda/#findComment-116737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 A druga sonda tzn. druga od silnika ? tak, ale takie info znalazłbyś w podanych powyżej linkach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26137-kt%C3%B3ra-to-sonda-lambda/#findComment-116734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 ArKos a skąd te wątpliwości ?wątpliwości stąd, że zadaniem tej 2-giej sondy jest kontrola spalin ZA katalizatoremjesli jej się nie będzie zgadzać, to bedzie wywalała błąd bo katalizator już może się do niczego nie nadawać dlatego mam wątpliwości warto najpierw dokładnie sprawdzić po której stronie leży wina   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26137-kt%C3%B3ra-to-sonda-lambda/#findComment-116686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Wytłukłem środek katalizatora bo ma już najechane prawie 200.000km. Przy okazji wycieczki do kanału okazało się, że wtyczka od sondy lambda nie kontaktuje. Po poprawie styku auto zaczęło normalnie chodzić na benzynie. Po przełączeniu na gaz zmieniło się tak, że trochę na zimnym szarpało a po puszczeniu pedału gazu albo gasł silnik, albo obroty spadały prawie do zera i wracały na normalne wolne tzn. ok 750obr/min. Błędy pojawiły się te same, więc wymieniłem przewody wysokiego i świece. Pozostał tylko objaw ten z gasnącym silnikiem, oraz pojawiające się błędy z wypadaniem zapłonu. Mam pytanie czy pojawiające się błędy ze sondy lambda mogą się pojawiać się tylko na gazie, a na benzynie już nie? Poza tym okazało się że trzeba będzie wymienić pierścienie tłokowe bo silnik ma dość spore przedmuchy po odkręceniu korka oleju. Instalacja gazowa: sekwencyjny wtrysk gazu. PS. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26137-kt%C3%B3ra-to-sonda-lambda/#findComment-113692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.