Gość lutek107 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2009 Od jakiegoś czasu pojawia mi się problem z zapalaniem. W ciągu ostaniach 12 miesięcy problem wystąpił 4 razy. Wygląda na to że wtryskiwacze się nie otwierają lub przewody wysokiego napięcia są problemem. Ale nie widać przeskoków iskier na przewodach jeżeli zgaszę światła, wiec może to nie to. Auto jest na LPG, jest z 1999r i nigdy przewody nie były wymieniane. Ewentualnie jakie polecacie. Ponadto słychać w nim lekkie stuki przy uruchomionym silniku (jakby na zaworach). Po wielu próbach (np dzisiaj trwało to ponad godzinę) odpali ale początkowo nie chodzi na wszystkie cylindry. Po około 5 do 10 min zaskoczy ale świeci się kontrolka sygnalizująca usterkę układu elektronicznego w samochodzie. Proszę o sugestie. Z góry dzięki. Mam też pytanie czy w takim modelu ustawia się zawory czy one są regulowane samoczynnie? Może się na nich zrobił nagar od jeżdżenia na gazie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26177-zapalanie-w-astrze-classic-16-8v-z-lpg-brc/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 witam. po pierwsze jaki model silnika?; po drugie ja miałem astre ósemke 8v x16szr i miałem jednopunktowy wtrysk, a gaz z brc był II generacji z mikserem nad wlotem powietrza; proponuję sprawdzić rozdzielacz jeżeli jest to gliwicka wersja; mój ojciec ma taką tylko 1,4 8v i tam jest kopułka z rozdzielaczem; później kable, świece. a co do odpalania to nie napisałeś czy odpalasz na gazie czy brynie; radzę na brynie. druga rzecz pompa paliwa - czy jest ok? ile masz paliwa wzbiorniku bo z reguły osoby z gazem raczej mało tankują benzyny , w instr. z gazu pisze że utrzymuje się stan ok. 1/4 zbiornika. wyklucz najpierw te rzeczy a dopiero później szukaj dalej. a co do zaworów to jest hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego w skrócie tego się nie ustawia. z czasem coś się wymienia.. ale to inna bajka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26177-zapalanie-w-astrze-classic-16-8v-z-lpg-brc/#findComment-116345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lutek107 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Model silnika mojej Astry to F/X16SZR; odpalam na benzynie; pompa paliwa była wymieniana około tydzień temu; w zbiorniku mam około ź benzyny a nawet więcej; świece wymieniałem w sierpniu; kopułki nie sprawdzałem a kabli jak pisałem nie wymieniałem nigdy. Ale te stuki dochodzące z zaworów niepokoją mnie; czyżbym musiał wymieniać zawory. Na jutro umówiełem się z mechanikiem i nie chce żeby zrobił mnie w bambuko i kazał wymieniac pół silnika i naciągał mnie na kasę. Bo zdarzja się tacy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26177-zapalanie-w-astrze-classic-16-8v-z-lpg-brc/#findComment-116335 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 kopułki nie sprawdzałembo jej nie znajdzieszx16szr ma DIS Ale te stuki dochodzące z zaworów niepokoją mnieszukaj na forum - milion razu o hydropopychaczach było   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26177-zapalanie-w-astrze-classic-16-8v-z-lpg-brc/#findComment-116315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 jak zapala sie kontrolka to sprawdż jaki błąd pokaże sterownik może to Ci pomoże znależć problem i go rozwiązać a swoją droga to gratuluje cierpliwosci w uruchamianiu i sprawnego aku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26177-zapalanie-w-astrze-classic-16-8v-z-lpg-brc/#findComment-116274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lutek107 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Cierpliwość już straciłem. Dzisiaj znowu nie odpalił. Bojąc się o akumulator próbowałem tylko dwa razy, ale przy tych objawach tzn odgłosu jakie są wydawane z silnika żeby odpalił musiałbym kręcić bardzo długo i to najlepiej w ogrzewanym garażu. Kontrolka układu elektronicznego zapala się wtedy gdy się uda zapalić silnik. Co masz na myśli pisząc o błędzie jaki może pokazać sterownik? Jak się to robi. Niestety jestem w sprawach motoryzacji początkujący i trzeba mi dokładnie wyjaśniać wszelkie sprawy. [ Dodano: Wto Gru 22, 2009 16:26 ] Dzisiaj mi odpalił i to za pierwszym razem. Temperatura wzrosła na zewnątrz z -10 do +3. Możliwe jest ze przewody zapłonowe są przyczyna tego że nie odpala? No bo odłączyłem je teraz całkiem z uwagi na zamiar kupna nowych i odgłos z silnika jest normalny a nie taki gdy nie chciał mi zapalić. Więc generalnie na mrozie nie zapala (ale nie zawsze) a gdy jest ciepło to pali. Mechanik obejrzał go ale na robotę ma czas dopiero w poniedziałek po świętach. Jeśli chodzi o stuki to twierdzi ze to popychacz w zaworze i trzeba go wymienić. Natomiast zapalanie to jeszcze nie wie. Musi diagnozować. Pech chciał że przy nim palił za każdym razem. Mam też przypuszczenie, że to może być moduł zapłonowy?? Proszę o sugestie!!! Czy podpięcie pod komputer jednoznacznie wskazałoby na usterkę czy tylko pokaże ze to błąd układu zapłonowego?? No bo to już wiem. [ Dodano: Pon Gru 28, 2009 15:17 ] Udało mi się ustalić błąd po podłączeniu do kompa. Jest to błąd o nr P0200 co prawdopodobnie oznacza zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie na wtryskiwaczu. Ale czy to mogło być przyczyną tego ze samochód nie odpalał ?? I jak się tego pozbyć. Błąd został skasowany ale przecież możliwe jest ze się pojawi ponownie. Ponadto stuki słychać z zaworów. Trzeba wymienić popychacz. Właśnie mechanik to robi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26177-zapalanie-w-astrze-classic-16-8v-z-lpg-brc/#findComment-116218 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.