Skocz do zawartości

CORSA C nieodpala?


Rekomendowane odpowiedzi

akumulator ma napięcie robocze 12V i tyle ma być

5V to granica całkowitego rozładowania

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26216-corsa-c-nieodpala/page/2/#findComment-116104
Udostępnij na innych stronach

akumulator ma napięcie robocze 12V i tyle ma być

5V to granica całkowitego rozładowania

hmm jeśli mi dobrze wiadomo to napięcie poniżej 11v to już głebokie rozładowanie....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26216-corsa-c-nieodpala/page/2/#findComment-116096
Udostępnij na innych stronach

napięcie poniżej 11v to już głebokie rozładowanie....

 

ja ze swej strony pisząc powyższe miałem na myśli uszkodzenie akumulatora

 

jeśli już drobiazgowo do tego podchodzimy, to tłumaczę aby nie było wątpliwości w interpretacji:

 

akumulator samochodowy jest zbudowany z 6 ogniw ołowiowo-kwasowych połączonych szeregowo. Każde ogniwo generuje siłę elektromotoryczną (SEM) równą 2,1 V. Cały akumulator generuje zatem napięcie znamionowe równe 12,6 V. Rezystancja wewnętrzna akumulatora jest bardzo mała, umożliwiając przepływ bardzo dużych prądów

 

W naładowanym akumulatorze gęstość elektrolitu wynosi 1,26 - 1,28 g/cm3 (w akumulatorach stosowanych w klimacie tropikalnym 1,23 g/cm3). Proces rozładowywania powoduje zmniejszenie stężenia elektrolitu oraz gęstości. Kiedy w rozładowanym akumulatorze napięcie na biegunach spadnie do 1,8V a gęstość elektrolitu do 1,18 g/cm3, akumulator należy niezwłocznie naładować. Stan naładowania można można zmierzyć areometrem.

 

Stan całkowitego rozładowania akumulatora polega na całkowitym przekształceniu obu elektrod w stały siarczan ołowiu i jest nieodwracalny

Proces ładowania polega na podłączeniu akumulatora do źródła prądu (np. zasilacza lub prostownika) i trwa on około 10 godzin. Prąd ładowania wynosi 10% pojemności akumulatora (dla akumulatora 40 Ah prąd ładowania wynosi 4 A). Możliwe jest ładowanie przyśpieszone (1 godzina) według zaleceń producenta. Podczas ładowania napięcie ogniwa wzrasta powoli od ok. 2 V do 2,35 V, potem szybciej. Gęstość elektrolitu rośnie. Po przekroczeniu napięcia 2,4 V zaczyna się rozkład wody na tlen i wodór (tzw. gazowanie akumulatora). Po osiągnięciu napięcia 2,5 V należy przerwać ładowanie, w przeciwnym razie dochodzi do przeładowania akumulatora. Skutkuje to wydzieleniem dużych ilości wodoru (tzw. zagotowaniem). Wodór w połączeniu z powietrzem tworzy mieszankę wybuchową, która może eksplodować pod wpływem iskry elektrycznej. Stąd ładowanie akumulatorów należy przeprowadzać w dobrze wentylowanych wnętrzach lub na otwartym terenie i unikać iskrzenia przy odłączaniu zacisków prostownika (odłączyć prostownik ze sieci). W czasie ładowania wydziela się w elektrolicie ciepło, które przy temperaturze powyżej 40°C działa szkodliwie na płyty akumulatora

 

akumulator samochodowy, złożony z 6 ogniw posiada:

 

* siłę elektromotoryczną = 12,6 V

* Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 11,8 V

* Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V

* Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V

 

poszczególne ogniwa ulegają nieodwracalnej degradacji/zniszczeniu, jeśli ich napięcie spada do wartości ok.1V czyli licząc 6 ogniw jako cały akumulator = 6V

dlatego napisałem, że 5V to granica całkowitego rozładowania - za słabo rozwinięty skrót myślowy mający wskazać zniszczenie akumulatora i konieczność jego wymiany na nowy - będę pisał jaśniej :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26216-corsa-c-nieodpala/page/2/#findComment-116088
Udostępnij na innych stronach

Jaki prostownik muszę kupić do ładowania akumulatorów. Niedrogi ale dobry. Planuję kupić bo to i tak będzie na lata a kwestię z akumulatorem załatwię w serwisie akumulatorów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26216-corsa-c-nieodpala/page/2/#findComment-116087
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ponownie

Wymieniłem akumulator na nowy corsa bez problemu odpaliła, ale pedał gazu nie reaguje na naciśnięcia i świeci się kontrolka samochodu z kluczem...... czy miał ktoś podobny problem?:mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26216-corsa-c-nieodpala/page/2/#findComment-116000
Udostępnij na innych stronach

błagam... używajcie wyszukiwarki na forum

wszystko jest bardzo dokładnie i krok po kroku opisane :mrgreen:

nie chce mi się pisać w kółko jednego i tego samego - sory

użytkownicy są leniwi - moder też ma prawo :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26216-corsa-c-nieodpala/page/2/#findComment-115988
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie. W zasadzie to jak wczoraj przyniosłem akumulator do domu to miał 8V. Ładowałem go całą noc i dzisiaj ruszyłem bez problemu. Reklamacji akumulatora nie uniknę, z całą pewnością jest wadliwy, kupowany we wrześniu tego roku. Jeszcze raz dzięki bardzo i Wesołych Świąt wszystkim życzę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26216-corsa-c-nieodpala/page/2/#findComment-115874
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności