wesol Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Cos wam powiem. Mam polo oraz golfa pierwszy to 1.9D a drugi to 1.9 tdi. Ten pierwszy nie posiada elektroniki na sobie(pompa na linke) i tam swieczki grzeja sie jeszcze okolo 2,5 minuty lub jak jest silnik cieplejszy ( powyzej 60 stopni) to zaraz po odpaleniu juz nie grzeja. Swieczki maja przez ten czas dogrzewania pelne napiecie 12V. Golf natomiast tez ma cos podobnego lecz nieco inaczej. Swieczki grzeja przed rozruchem ale po odpaleniu juz nie grzeja (no moze po odpaleniu jeszcze ze 10 s) Jednak jak sie przekroczy obroty 2500 to sweiczki sa grzane dalej az silnik osiagnie 60 stopni lub pracuje ponad 3 minuty. Dogrzewanie jest z racji ze silnik diesla zimny pracuje niby normalnie ale wiecej sadzy wydziela, mieszanka nie jest dopalana tak samo jak przy rozgrzanym. Ekologia tez tu ma conieco do gadania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/page/2/#findComment-114295 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opel5 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Układ zasilania paliwem mam ok. Pali od pyknięcia , nawet przy -20*C. Raz grzane świece. Nie dymi , nie kaszle. A obroty mają prawo spaść, bo silnik jest obciążony alternatorem. Przejechałem nim 60 tyś. na liczniku ma 185 tyś. Do tej pory miałem problem z odpalaniem tylko wtedy gdy było na dworze 0*C i ze dwie świece spalone. Musiałem wtedy kręcić ze dwa obroty silnikiem. Wtedy wiedziałem , że świece do wymiany. Gdy go kupiłem to wyregulowałem luzy na zaworach. Regulacja jest blaszkami. Dzięki za zainteresowanie. Każdą wypowiedź sobie cenię.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/page/2/#findComment-114226 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Chciałbym dodać jedna sprawę bo myślę, że błędnie rozumujecie z tymi obrotami. Jak grzeją świece to mieszanka się łatwiej spala i dlatego są mniejsze obroty silnika bo sterownik z nimi schodzi by oszczędzać paliwo - nie jest to spowodowane większym obciążeniem układu elektrycznego. I z drugiej strony - czym większe obciążenie mechaniczne - opór od alternatora lub sprężarki klimatyzacji - tym większe obroty silnika wymuszone przez sterownik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/page/2/#findComment-113684 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 tylko że sterownik musi być jeszcze zamontowany w tym modelu reguluje się wszystko śrubkami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/page/2/#findComment-113609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alsiw Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 tylko że sterownik musi być jeszcze zamontowany w tym modelu reguluje się wszystko śrubkami apropo grzania przy zimnym silniku mimo kilukrotnego podgrzewania dopiero za ktoryms razem z klopotami zapala silnik i oczywiscie zadymi, natomiast jak jest juz ciepły pali bez problemu za pierwszym razem .jezli ktps może poradzis be de wdzięczny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/page/2/#findComment-453595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 zapowietrza sie lekko. Co moze byc przyczyną?? OD pompy ( wlasciwie zaworka zwrotnego na niej) po przewody paliwowe, filtr paliwa jesli ma obudowe itp bo problemy z odpowietrzaniem baku czy wezyki przelewowe na wtryskach. W zasadzie to w dzisiejszych autach rozwiazano to poprzez zastosowanie pompki elektrycznej w baku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/page/2/#findComment-453613 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kaniucha Opublikowano 4 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2012 Ostatnio robiłem pomiary napięcia na akumulatorze. Po załączeniu stacyjki kontrolka od grzania świec świeci potem gaśnie, ale świece dalej grzeją przez ok. 3-4 s. Po odpaleniu silnika świece dalej zaczynaja grzać prawdopodobnie będąc pod napieciem 6V.(dzisiaj to sprawdzę).Napięcie na akumulatorze ok. 13V. Wyłączają się po osiągnięciu temperatury na silniku ok. 60*C. Napięcie na aku. wzrasta do 14,02V. Więc po załączeniu stacyjki i zgaśnięciu kontrolki podgrzewania świec odpalając samochód akumulator jest obciążony dodatkowo jeszcze świecami, czy następuje ich odcięcie na czas rozruchu?(właśnie wpadłem na pomysł jak to zmieżyć). Czy takie dogrzewanie jest konieczne do ośiągnięcia na silniku 60*C.? Czy można samemu to wczesniej wyłączyć? (zrobiłem już sobie ten wyłącznik). mam podobny problem, kolego opel5 możesz powiedzieć jak zrobiłeś ten wyłącznik ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26374-17-tds-dogrzewanie-silnika-%C5%9Bwiecami-%C5%BCarowymi/page/2/#findComment-458360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.