Gość Grzechu 76* Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam zainteresowanych. Jak w temacie problem mam nietypowy. Chodzi o pompkę spryskiwacza,która nie podaje płynu na tylną szybę. Na przednią podaje normalnie. Rozprułem nadkole, sprawdziłem i podaje wyniki: 1) jest prąd na wtyczce do pompki raz +12,2 volt a w drugą stronę -11,3 volt (silnik nie pracuje) -wniosek: elektryka ok, działa na przednią szybę i na tylną szybę. 2) pompka sprawdzona na krótko- działa w obie strony (chodzi po zmianie biegunów +/- również) 3) przewody drożne, dysze również. A płyn na tylną szybę nie leci (a przednią spryskuje normalnie). Dodam,że jak sprawdzałem na słuch to na tylną szybę silniczek nawet się nie odzywa. Ma ktoś jakąś teorię? z góry dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość celius Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam zainteresowanych. Jak w temacie problem mam nietypowy. Chodzi o pompkę spryskiwacza,która nie podaje płynu na tylną szybę. Na przednią podaje normalnie. Rozprułem nadkole, sprawdziłem i podaje wyniki: 1) jest prąd na wtyczce do pompki raz +12,2 volt a w drugą stronę -11,3 volt (silnik nie pracuje) -wniosek: elektryka ok, działa na przednią szybę i na tylną szybę. 2) pompka sprawdzona na krótko- działa w obie strony (chodzi po zmianie biegunów +/- również) 3) przewody drożne, dysze również. A płyn na tylną szybę nie leci (a przednią spryskuje normalnie). Dodam,że jak sprawdzałem na słuch to na tylną szybę silniczek nawet się nie odzywa. Ma ktoś jakąś teorię? z góry dzięki A może poprostu przewód się przerwał. Miałem tak w swojej F-ce i cały płyn lądował w nadkolu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/#findComment-113800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechu 76* Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Przewody drożne i całe sprawdzałem. nie wiem co jest, że po włączeniu na tył nie słychać silniczka. podejrzewał bym styki na wtyczce, ale skoro na przód daje normalnie to musi być coś innego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/#findComment-113790 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukasik Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 a zamien przewodu tył z przodem i zobaczysz czy to wina silniczka czy przewodów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/#findComment-113668 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 A może warto wymienić manetkę prawą? Albo choć rozebrać i zobaczyć, co się dzieje w środku ze stykami?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/#findComment-113665 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechu 76* Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Idąc za Waszymi radami zamieniłem przewody od płynu i płyn popłynął na tylną szybę bez problemy (natomiast w tej konfiguracji nie popłyną na przednia). Przy okazji sprawdziłem ponownie napięcia na wtyczce przy pompce, i tak na wyłączonym silniku 11,8 i 11,1 (od kilku dni temp w okolicy 0st), i po zapaleniu silnika 14,2 i 13,1 zależnie od kierunku przednia czy tylna szyba. Pompka sprawdzana na krótko pompuje płyn w obie strony (po zamianie + z -). Dziś jednak zrobiłem dodatkowe doświadczenie i odwróciłem wtyczkę podłączając pompkę odwrotnie i w dalszym ciągu pompka daje tylko w jedną stronę. Zastanawia mnie czy przyczyna może tkwić w tej różnicy napięcia -może jakiś układ gdzieś po drodze jest spalony lub uszkodzony. A może warto wymienić manetkę prawą? Albo choć rozebrać i zobaczyć, co się dzieje w środku ze stykami? -myślę, że skoro jest prąd na wtyczce przy pompce to z manetką wszystko jest ok.Choć zastanawia mnie ta różnica napięcia (przód/tył)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/#findComment-113218 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 A widzisz, właśnie różnica napięcia. Nadpalone, zabrudzone styki w manetce. Przecież włączanie tyłu i przodu nie jest na tych samych stykach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/#findComment-113211 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechu 76* Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Rozmawiałem dziś ze znajomym elektrykiem samochodowym i potwierdza, że najprawdopodobniejsza jest awaria w manetce. Jak tylko znajde chwile rozbiorę i sprawdzę. Dla potomnych opisze efekty. ja37 Gratuluje intuicji bądź wiedzy - cokolwiek pomogło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/#findComment-112881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Może fotki jakieś cyknij?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/#findComment-112879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzechu 76* Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Myślałem o tym. Może uda sie zrobić jakiś materiał nawet na manual pod autokącik. Chyba tam jeszcze tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26472-spryskiwacze-nietypowy-problem/#findComment-112861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.