Skocz do zawartości

Olej do skrzyni biegów - dwa rodzaje GM - jest różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czarna magia to nie

ale trzeba miec jakiekolwiek pojecie

odpowiednie narzedzia (np pelna rozmiarowke torxow ...itd itp)

no i zaplecze typu najazd kanal podnosnik

no i jakas wieksza strzykawe do zalania pozniej skrzyni

 

strzykawe mam, na kanal niestety nie wjade... przynajmniej narazie. klucze mam tez. musze tylko potwierdzic rodzaj skrzyni, kupic odpowiedni olej, zlokalizowac wylew i wlew i jazda

 

  • 1 rok później...

Witam.Przeszukałem wiele for i tematów na temat oleju skrzyń biegów.Nie chce zakładać następnego tematu.Odświeżę ten.Opel Astra G DTI 2.0 .Szykuje się wymiana sprzęgła i dwumasy.Przy okazji wymienię olej w skrzyni .Wiem z wyczytanych postów na różnych forach że najlepiej będzie zalać serwisowym GM (czerwony) ale dowiedziałem się dopiero po kupnie Motul MotylGear 75w80 Od lat leje Motula do silnika.Przywiązanie do marki i niezawodna praca silnika skłoniło mnie do kupna oleju tej marki do skrzyni.Wyczytałem że alternatywą do oleju serwisowego GM jest Fuchs TITAN SINTOFLUID 75W-80.Porównując parametry Motula i Fuchsa są takie same czyli API GL-4, API GL-5, MIL-L-2105D.Czy w brew temu co się pisze na forach że każdy inny olej poza GM lub Fuchs zajedzie łożyska będzie huczało biegi nie będą wchodzić można zalać tym Motulem?Czy to tylko marketingowy bełkot.Może ktoś z Was zalał skrzynie tym Motulem i podzieliłby się opinią?Kupiłem dla świętego spokoju ten GM ale szkoda mi tego Motula bo zwrotu nie będzie i chce wiedzieć czy mogę go wykorzystać w przyszłości .Dzięki za odp

 

Ok ale czy jaki kolwiek inny olej poza dedykowanym GM i jedynym niby zamiennikiem polecanym przez opla Fusch ''rozpuści'' mi skrzynię?Mam tu link http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/f23.htmlta sama skrzynia jest u mnie w Astrze F23 według pana z ASO sprawdzone po nr VIN. Przecierz ten Motul MotylGear 75w80 ma takie same parametry co zamiennik GM Fusch tyle że nie ma aprobaty Opla

 

zasada jest taka z elepiej lac oliwe ta oryginalna. Do manualów moz ejeszcz enie ma takieog ryzyka ale do automatow czy do haldexów nie poleca sie lanai nic innego jak oryginał mimo ze zamiennik niby spelnia normy itd. Dosc czesto ludzie tez zalewaja w vagach haldexy jakimis wynalazkami i odrazu sa problemy. Po wymianie na wlasciwy wszystko wraca do normy.

 

Tą porade zamiescil mój kuzyn Hubert i tez juz to czytalem pare razy. Olej ori GM nie jest jakis piekielnie drogi wiec zalecam zalac taka oliwe i spac spokojnie.

Edytowane przez wesol

 

Nom Wydaje mi się że ten Motul byłby niebo lebszy od GM zwłaszcza że ma parametry FUCHSa polecanego jako zamiennik o lebszej jakości od ori do manuali Opla.Jak pisałem mam też zakupionego tego GM serwisowego wiec dla św.spokoju zaleję nim skrzynię a Motul odstawię na pułkę.Może znajdzie się ktoś kto ma lub miał ten olej w skrzyni i podzieli się opinią.

olej ori GM 2L w ASO 84zł. Motul 2L 63 zł u dystrybutora.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności