Gość ncode Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Od 3 tygodni mam problem z moją astrą. Podczas jazdy samochód traci moc, nie reaguje na pedał gazu i silnik gaśnie. Objawy są na tyle dziwne, że występuje to nieregularnie. Potrafię przejechać 200 km i nic się nie dzieje, a na kolejnych 5 km zgaśnie 5 razy. Dzieje się tak na gazie jak i na benzynie. To co udało mi się zaobserwować to jak jadę na gazie nagle czuję że samochód traci moc, na przełączniku od gazu mimo, że mam ustawiony przełącznik na gaz to świeci się dioda od benzyny a od gazu miga (czyli po przekroczeniu 3500 obr powinien się przełączyć na gaz, ale mam ustawiony przełącznik na gaz). Na liczniku pojawiają się kontrolki od oleju, silnika, akumulatora(czyli wszystkie które świecą jak samochód jest na włączonym zapłonie). Czasami uda mi się odpalić samochód, jak samochód jeszcze się toczy wrzucając bieg i wciskając pedał gazu na maxa, ale nie zawsze się tak uda. Częściej muszę się zatrzymać i spróbować odpalić na nowo. Czasami odpala od razu a czasami muszę wcisnąć pedał gazu i rozrusznik z 5-6 razy zakręci. Błędy były sprawdzone i nie ma żadnych. Przejechałem tak 1500 km. W zeszłym tygodniu zgasiłem samochód i następnego dnia go już nie odpaliłem, okazało się, że nie było iskry. Elektryk powiedział, że to moduł, ale zalecił też wymienienie cewki bo powiedział, że często po wymianie modułu ona też siada. Więc zostały wymienione te dwie części. Samochód odpalił i wydawało się, że wszystko jest oki. Po mieście jeździłem, zrobiłem 80 km było wszystko ok, ale dzisiaj miałem do przejechania trasę 120 km i objawy się powtórzyły. Samochód mi 3 razy zgasł. Najpierw pokazała się kontrolka silnika, a później reszta kontrolek(oleju, akumulatora), więc myślałem że tym razem będą jakieś błędy, ale sprawdziłem i też nie ma. Proszę o pomoc, bo w środę muszę wrócić tym samochodem i chcę podjechać do elektryka. Dodam, że na benzynie też gaśnie i objawy są takie same oprócz tych z przełącznikiem gazu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26730-nag%C5%82a-utrata-mocy-i-silnik-ga%C5%9Bnie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Masa na silniku jest? Stacyjka się nie psuje już?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26730-nag%C5%82a-utrata-mocy-i-silnik-ga%C5%9Bnie/#findComment-110746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ncode Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Jeszcze u elektryka nie byłem, ale telefonicznie z nim rozmawiałem i powiedział, że to kwestia modułu (moduł nie był wymieniony na nowy tylko na używany), że jak jeździłem po mieście to wszystko było oki, bo to krótkie dystanse, a na trasie samochód dobrze się rozgrzał i moduł dostał temp i zaczął przerywać. Myślicie, że to może być faktycznie przyczyną, czy coś innego?? Bo zastanawiałem się jeszcze czy to nie czujnik halla, albo czujnik położenia wału (bo jeżeli czasami rozrusznik musi dłużej kręcić zanim odpali to może nie dochodzi benzyna??) A gdzie sprawdzić tą masę (w którym miejscu?? ) i jest jakiś sposób na sprawdzenie stacyjki ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26730-nag%C5%82a-utrata-mocy-i-silnik-ga%C5%9Bnie/#findComment-110674 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Masa powinna być przykręcona do bloku gdzieś koło rozrusznika, albo przy pompie oleju. A stacyjkę tylko miernikiem da się sprawdzić, ale to też nie będzie miarodajne, bo na przykład przy wstrząsach dopiero zacznie przerywać.Najlepiej by było kostkę rozebrać i zobaczyć styki. A x14nz ma tylko czujnik halla. To może być też jego wina.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26730-nag%C5%82a-utrata-mocy-i-silnik-ga%C5%9Bnie/#findComment-110635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ncode Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Dzięki za podpowiedzi. Jutro sprawdzę tą masę i stacyjkę. A przyszła mi jeszcze jedna myśl. Jak zasilana jest instalacja lpg?? Czy bezpośrednio od akumulatora czy od cewki albo jeszcze innej części?? Bo tak jak pisałem jadąc na gazie najpierw odczuwam po pedale że nie mam mocy i równocześnie widzę, że przełącznik mimo, że nic nie przełączałem ustawiony jest na lpg, ale świeci się dioda od benzyny a od lpg miga. A dopiero później zapalają się kontrolki na liczniku. Czyli tak jak w momencie gdy po jeździe na lpg zgaszę samochód i chcę go ponownie uruchomić (samochód uruchamiany jest na benzynie i po przekroczeniu odp. obrotów przełącza się na lpg). Czyli oznaczałoby to, że coś przerwało "dostawę" prądu. Czy dobrze kombinuję?? Jeżeli źle to mnie poprawcie, a jeżeli dobrze to jakie części elektryczne odpowiadają za zasilanie lpg.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26730-nag%C5%82a-utrata-mocy-i-silnik-ga%C5%9Bnie/#findComment-110496 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 LPG ma zasilanie z + po stacyjce, kolor kabla czarny. Możliwe, że zasialanie masz wzięte z modułu zapłonu, lub z cewki zapłonowej. Tak, czy inaczej, pierwszym podejrzanym jest stacyjka i masa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26730-nag%C5%82a-utrata-mocy-i-silnik-ga%C5%9Bnie/#findComment-110491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.