Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Witam. Mam pytanie. Od jakiś 3 miesięcy borykam się z ubytkami płynu chłodniczego. Problem 1. Na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego (borygo różowe nie mieszane) po odkręceniu korka jest na dnie zbiornika i jest galaretowaty (wyczytałam w poprzednich postach, ktoś sugerował że objaw taki spowodowany jest mieszaniem płynu lub walniętą uszczelką pod głowicą- uszczelkę miałam robioną we wrześniu 2006 r.) Po odpaleniu silnika i zagrzaniu go mam następujący objaw Na wylączonym silniku - oczywiście Odkręcam korek płyn napełnia zbiornik do prawidlowego poziomu bąbelkując, konsystencja też jest prawidłowa. Pytanie jak powinnam ustalić poziom płynu chłodniczego? Obawiam się że jeśli wyrównam go na zimnym silniku do prawidłowego poziomu to po odpaleniu i zagrzaniu silnika będzie go pod sam korek albo jeszcze więcej . Może wyda się wam głupie pytanie o to no ale nic proszę o odpowiedz Dodam jeszcze że borykając się z tym tematem występował jeszcze (usunięty wczoraj) wyciek płynu chłodniczego z parownika od instalacji gazowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 A nie masz kłopotów z ciepłym nawiewem? Bo coś mi sie wydaje, że zapowietrza sie układ. Ale po tej wczorajszej usterce może być już ok. Poziom płynu na zimnym silniku powinien być na "szwie" zbiorniczka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/#findComment-336767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Dzięki za odpowiedz Nie , nie mam problemów z nawiewem. Doleję na zimnym do szwu, a to że jak się rozgrzeje bedzie płyn prawie po korek to nie problem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/#findComment-336760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 w astrze jest na szwie zbiornika napis kalt i strzałka w corsie podejrzewam tez jest - czyli na zimnym silniku ma byc płynu do tego poziomu. Jak nalejesz wiecej to w najlepszym wypadku wybije płyn przez korek wlewu płynu, w gorszym (jak korek bedzie przytkany) moze rozszczelnic przewody z/do chłodnicy, nagrzewnicy itp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/#findComment-336755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 W korku jest zawór, nie ma się czego obawiać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/#findComment-336752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 tzn chodzilo mi o przytkany zawór oczywiście   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/#findComment-336750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Dzieki za info A jak sprawdzić czy zaworek nie jest przytkany ( czekać aż wywali gdzieś? )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/#findComment-336749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 jezeli w czasie jazdy nie podchodzi temp na wskażniku do czerwonego pola, nie włącza sie wiatrak chłodnicy, nie wrze płyn to jest ok. Zawór upuszcza nadmiar powietrza z układu. Na zimnym znowu zasysa a jak odkrecisz na ciepłym (ALE NIE GORĄCYM!!!) silniku ten korek to słychać takie pppsssyyyyttt??? (jak tak to mniej wiecej wszystko ok) teraz dopiero doczytałem cyt: Odkręcam korek płyn napełnia zbiornik do prawidlowego poziomu bąbelkując, konsystencja też jest prawidłowa. wyglada jakby właśnie ten zaworek nie odpowietrzał dobrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/#findComment-336746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Mam mętlik w głowie od roboty i nie do końca łapię,ale jak jest nieszczelny korek,bo uszczelka nie trzyma,to poziom płynu bez ciśnienia się zmienia i dlatego się podnosi na ciepłym.Proponuję wymienić korek i nalać na zimnym do poziomu min.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/#findComment-336716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Dzięki wam wszystkim za poradę Dolałam borygo na zimnym silniczku do szwu , zmieniłam korek i wszystko jest ok. Wychodzi na to że przyczyną moich problemów była awaria instalacji gazowej (wymiana krućców w parowniku) i zatkany zaworek w korku. Wszystko jest ok. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2686-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-pozim/#findComment-336616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.