Gość lukasb4@vp.pl Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam, Problem jest taki ze zaczelo mi sie zbierac "masełko" na korku wlewu oleju i odrobine na czubku bagnetu, wiem ze mozliwe ze to walnieta uszczelka pod glowica, ale plynu mi nie ubywa wiec, jak na razie przypuszczam ze to wina krotkich przebiegow i skraplania sie wody w silniku, zamierzam wymienic olej i tu mam pytania: Czy przeczekac do konca zimy i jak sie ociepli wymienic olej? (robie okolo 800km miesiecznie), Czy po wymianie zajac sie przeczyszczaniem "Odmy" bo moga byc zapchane i tym masłem i....czym to grozi? Podkreslam ze Astra odpala dobrze na wszystkie gary, nie dymi nie kopci, a przy odkreconym korku oleju nie chlupie i nawet nie paruje za bardzo, dzwiek silnika tez jest "zdrowy"...no ale majonezu mam sporo. CO robic. przeczekac?.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 czym to grozi?wywalaniem oleju przez każde możliwe połączenie z udziałem uszczelki CO robic. przeczekac?jeśli przebieg oleju jest zawarty w tym, wskazanym przez producenta jako okres do wymiany, to wymienić10.000 km lub 2 lata jesli nie, to porządnie kiedyś przegoń auto, aby silnik nie dość że osiągnął właściwą temperaturę, to niech popracuje ze 2-3 godzinki coś na zasadzie lansu po mieście sobie zrób...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/#findComment-109358 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Tak jak kolega wyżej napisał. Jeśli jesteś pewien że silnik zdrowy i płynu chłodzącego nie przybywa to po prostu pogoń astere na ciepłym silniku, kręcąc silnik trochę wyższymi obrotami niż zwykle. Jeśli jednak jest już czas zmiany oleju to zmieniaj teraz bez obaw. Przepchanie odmy jest proste i trwa dosłownie kilka minut, a warto to zrobić bo może spowodować wypychanie oleju spod uszczelek i silnik zacznie się pocić. Na moje Twój problem może powstawać przez: -zbyt niską temperaturę silnika (uszkodzony termostat) -jazda na krótkich trasach (olej uzyskuje temp pracy po kilku minutach po uzyskaniu temp przez płyn chłodzący) -niskiej jakości olej lub olej zużyty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/#findComment-109312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość celius Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam, Problem jest taki ze zaczelo mi sie zbierac "masełko" na korku wlewu oleju i odrobine na czubku bagnetu, wiem ze mozliwe ze to walnieta uszczelka pod glowica, ale plynu mi nie ubywa wiec, jak na razie przypuszczam ze to wina krotkich przebiegow i skraplania sie wody w silniku, zamierzam wymienic olej i tu mam pytania: Czy przeczekac do konca zimy i jak sie ociepli wymienic olej? (robie okolo 800km miesiecznie), Czy po wymianie zajac sie przeczyszczaniem "Odmy" bo moga byc zapchane i tym masłem i....czym to grozi? Podkreslam ze Astra odpala dobrze na wszystkie gary, nie dymi nie kopci, a przy odkreconym korku oleju nie chlupie i nawet nie paruje za bardzo, dzwiek silnika tez jest "zdrowy"...no ale majonezu mam sporo. CO robic. przeczekac?. Jeżeli twierdzisz że silnik jest ok to ja bym nic nie robił. Ja już 4 zimę mam ten "problem" i jest oznaką jazdy na zimnym silniku. Ja mam do pracy niecałe 3 km w tym w połowie przerwa na zakup śniadania . Masełko zimą mam cały czas, chyba że zdarzy mi się dłuższa trasa (kilkadziesiąt km) to znika. Więc TTTM i trzeba z tym żyć. PS. Dodam że mój silnik tez jest "zdrowy" na oko i ucho i potwierdzony przez mechanika (oczywiście jak na swoje latka - silnika a nie mechanika )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/#findComment-109282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasb4@vp.pl Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Olej wlewam półsyntetyczny Mobil1 10w40 wiec raczej nie jest to złej jakosci olej,ale zrobilem na nim juz 10tys wiec jest do wymiany.A co do moich przebiegow to tygodniowo robie 2 trasy po 110 km z gorzowa do szczecina i z powrotem no i tyle co po szczecinie w tygodniu czyli jakies 40 km po miescie na zimnym silniku, ale w trasie trzymam sie niskich obrotach do 3tys bo zima nie przekraczam 100km/h chyba ze przy wyprzedzaniu ale to raczej krotkotrwałe, Co do termostatu to auto dogrzewa mi wnetrze jak nalezy, ale wskaznik temperatury załącza sie dopiero jak silnik sie nagrzeje dosc mocno (po niemieckich autostradach latem czy podczas stania w korkach.Zimą wskazowka podniosla mi sie tylko raz przy driftowaniu na recznym - jakas godzina jazdy bokiem po rondach szczecina..) wiec powiedzcie czy to moze byc termostat - na moje oko Nie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/#findComment-109044 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 wiec powiedzcie czy to moze byc termostat - na moje oko Nie. A na moje oko tak. Jeżeli wskazówka temperatury zimą ci nawet nie drgnie i masełko Ci się zbiera pod korkiem to na pewno termostat. Silnik jest niedogrzany i olej się ścina. Ja mam ten sam problem choć teraz zimą wskazówka zbliża się do 80 stopni ale to po dłuższej jeździe. Też pod korkiem zbiera mi się sporo masła i tak jest co zimę... latem po masełku nie ma śladu a temperatura silnika jest prawidłowa czyli 90 st. Żeby pozbyć się problemu trzeba wymienić termostat, ale jak już pisałem to w innym temacie w silnikach X16SZR i Z16SE jest z tym problem bo wymiana termostatu wiąże się ze zdjęciem rozrządu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/#findComment-108970 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasb4@vp.pl Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Nie wydaje mi sie, mialbym wtedy klopoty z chlodzeniem silnika, a takich problemow nie ma, auto nigdy sie nie przegrzewalo i tak jest do tej pory a co do nieruchomej wskazowki temp. to wydaje mi sie ze to czujnik temperatury ktory w astrach lubi wysiadac...i zaczyna dzialac tylko gdy temperatura jest juz rzedu 90-100stopni gdy termostat sie zalacza i nastepuje chlodzenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/#findComment-108430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 bardzo nie jasno tu piszesz. objawy masz uszkodzonego termostatu, jakby ciągle był otwarty duży obieg.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/#findComment-108429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daro Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 czy to moze byc termostat - na moje oko Nie.I na moje po trzykroć tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/#findComment-108424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sledzik1102 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 powiedzcie czy to moze byc termostat - na moje oko Nie.można to łatwo sprawdzić: odpal zimne auto, maska w góre i chwyć wąż wychodzący z okolic rozrządu do chłodnicy-jeśli bedzie się robił ciepły(letniawy) razem z nagrzewaniem silnika to masz walnięty termostat i grzeje sie od początku duży obieg, jeśli wąż zrobi sie po dłuższej chwili(ok 5-10 minut może nawet roche dłużej-zaleznie od temperatury na zewnątrz) momentalnie gorący to termostat dziala prawidłowo lub otwiera sie za wcześnie w niższej temperaturze(np ok 80 stopni) niż przewidział producent i stąd masz w miare dobre ogrzewanie w środku. ( ja tak miałem ze mój otwierał sie za wcześnie własnie w temp ok 80-85 stopni a powinien dopiero przy 92 ale masełka nie miałem bo robie długie trasy a po wymianie po 4-5km mam wg wskaźnika na desce ponad 90 stopni) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26943-gdzie-s%C4%85-odmy-i-jak-wygladaja-astra-x16szr-16-8v/#findComment-108372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.