ArKos Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 zbyszek670, spoko, tylko proszę wyrażaj się bardziej precyzyjnie, bo ja zrozumiałem jak zrozumiałem, a co dopiero totalny laik? poza tym jak napisałem na wstępie - producent przewidział klasy lepkości oleju i stare 8v spokojnie lataja na półsyntetyku, na syntetyku nierzadko...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dembol007 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 ale skoro do tej pory śmigał na mineralu to chyba nie ma sensu przechodzić na półsyntetyk??? auto ma ok 170tys.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 lepiej będzie pracował na półsyntetyku i popychacze się na takim szybciej uspokajają. jak silnik nie bierze oleju to swobodnie półsyntetyk. podaj symbol silnika. bo niektóre się dokręcało z inną liczbą etapów (lub innymi kątami)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109141 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 zawsze ma sens zwróć uwagę na właściwości oleju jeżeli masz nowe uszczelki i rozebrane pół silnika, to domniemam że przed zakładaniem nowych było coś czyszczone głowica na pewno skoro była robiona mineralny jest olejem, który w porównaniu do syntetyka duuuuuuużo później dociera w każde miejsce z uwagi na swoja lepkość syntetyk robi to zdecydowanie szybciej, czyli jest bardziej efektywny - lepiej chroni silnik, bo silnik mniej pracuje na sucho po rozruchu to, że kontrolka zgaśnie to pół prawdy - jest ona w pompie oleju zanim olej dotrze w każdy ką gdzie powinien, to mija 2,3,4 sekundy w tym czasie niektóre elementy pracują bez smarowania szkoda silnika gdyby mineralny był takim dobrym olejem, to nie stosowaliby półsyntetyka czy syntetyka mitem jest i to strasznym, że nie wolno z minerala na lepsze oleje przechodzić - taki durny stereotyp funkcjonuje w społeczeństwie podam ci może na swoim przykładzie c20xe czyli 2,0 16v z 1992 roku - moje zrobiłem całą głowicę, dół porozbierany prawie na maksa, sprawdzony i poskładany silnik na nowych uszczelkach pompa oleju nowa zalałem syntetyk pomimo, że silnik miał licznikowe 238.000 przebiegu i pomimo, że nie wiem ile miał naprawdę i pomimo, że jeździł na mineralnym pracuje jak pszczółka, nigdzie nie leje, przejechał ładnych pare tysi na syntetyku zresztą poczytaj: http://www.bemeks.pl/index.php/syntetyczny-olej-silnikowy-zalety-wady-i-mity/ cytat: 5 błędnych mitów na temat syntetyków Oleje syntetyczne powinny być stosowane jedynie w nowych autach. Jeżeli raz użyję oleju syntetycznego, nie mogę już powrócić do korzystania ze zwykłego oleju. Syntetyczne oleje nie są dobre dla pojazdów o dużym przebiegu. Olej syntetyczny może spowodować rozszczelnienie silnika. Syntetyki są dobre tylko dla turbo doładowanych silników lub samochodów z górnej półki. To wszytko nieprawda. „Z roku na rok kierowcy są coraz bardziej świadomi korzyści jakie daje jazda na syntetyku” – mówi Kevin Chinn i szybko dodaje: „Jednak wciąż funkcjonuje wiele błędnych przekonań na temat syntetycznych środków smarnych”. „Oleje syntetyczne są idealne praktycznie dla każdego typu samochodu – nowego, starego, o małym i dużym przebiegu” – dodaje ekspert ds. środków smarnych . „Co więcej, oleje syntetyczne nie uszkadzają uszczelnień silnika. Testujemy to na wielu specyfikacjach przemysłowych” – wyjaśnia Chinn. Pozostając przy błędnych przekonaniach na temat olejów syntetycznych, najczęstszym pytaniem jest: czy nowe silniki potrzebują okresu przejściowego pomiędzy używaniem oleju mineralnego i syntetyka? Takie przekonanie istnieje już od dłuższego czasu, ale jest ono nieprawdziwe. „Dzisiejsza technologia wykonania silników nie wymaga tych przerw” – odpowiada Chinn. masz powyżej bzdury latające z ust do ust... [ Dodano: Pon Sty 18, 2010 21:28 ] niektóre się dokręcało z inną liczbą etapów (lub innymi kątami)wszystkie 8v tak samo o ile pamiętam16v inaczej ale wszystkie 16v tak samo i podobnie diesle - wszystkie tak samo ale momentem 100Nm o ile pamietam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Podpisuje się pod ArKos również wkładam to między bajki, sam mam silnik 250tysiecy przelatane i na półsyntetyku przynajmniej popychacze ciszej pracują.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109136 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dembol007 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 No w sumie tak z tą głowicą to będą wymieniane tylko uszczelniacze zaworów i jeden zawór ? wiec za duzo to z nią sie nie zmieni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109131 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 bo w głowicy więcej nie masz co robić poza uszczelniaczami nic innego co dałoby sie wymienić, nie ma związku z olejem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109126 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 jeśli prowadnice są bardzo wyrobione może mieć znaczenie na bardzo krótką szczelność po zmianie uszczelniaczy. ten uszkodzony zawór może mieć również uszkodzoną prowadnice, niestety ich zmiana zwieksza koszty sporo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 prowadnice wytrzymują koło 250-300 tysi - oczywiście fabryczne bo te po wymianie to kiła... ledwo ze 100 tysi dają rade   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109116 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dembol007 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 no tak ten zawór ma uszkodzoną prowadnice głowica jest już w warsztacie spec. w sumie wyliczyli mi na ok 150 zł :planowanie ,wymiana zaworu ,prowadnicy i wszystkich uszczelniaczy.w cenie cześci warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26966-czy-mo%C5%BCna-zala%C4%87-inny-olej/page/2/#findComment-109114 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.