Skocz do zawartości

Nie działa tryb interwałowy wycieraczek Opel Combo


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

ej mam identyczny problem + małe bonusy

 

tzn ogólnie wycieraczki zaczęły się zatrzymywać trochę wyżej niż powinny potem jak się włączają to najpierw opadają do końca na dół a potem idą do góry. teraz czasem zatrzymują się w różnych miejscach :wink: a czasem nie da się ich wyłączyć bo cały czas pracują na tym najwolniejszym ustawieniu. w dodatku czasami się włączają same.

 

z waszych wypowiedzi wynika że za zatrzymywanie winny jest przekaźnik ale tak sobie myślę czy nie zepsuła się też manetka?

 

i teraz jeszcze jedno pytanie :wesoly:

ktoś już się spotkał z programowalnym "przekaźnikiem" wycieraczek? np APE 23 pasuje też do opla i producent podaje takie funkcje

1) programowana praca przedniej wycieraczki w cylku 0,3 - 20s

2) mycie szyby z osuszaniem

3) pojedynczy ruch wycieraczki

4) zabezpieczenie silnika wycieraczek przed uszkodzeniem

5) program jak w Plonezie PLUS i w LUBLINIE -3

ktoś ma takie cudo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

JA 37, niestety schemacik sie rozni... U mnie nie ma R10, R7, R8... Poradźcie cos :mrgreen:

 

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 22:09 ]

Rozebrałem tą dalszą część pod szybą taki plastik pod którym domyślałem sie ze jest jeszcze jakies przekaźniki bo cos tam pykało przy właczeniu wycieraczek i znalazlem tam modul siemens vdo i kilka przekazników 4 są takie same i sa wlasnie od wycieraczek ale obojetnie ktory wyjme to calkowicie przestają dzialać a jak wlaczam wycieraczki to pyka zawsze ten sam nr R11 ze schematu. Zaraz wrzuce zdjecia. Podpowiedzcie co dalej, rozebralem tez silnik ale wyglada ladnie i nie widac tam zadnych krańcowych wylaczników są tylko 3 szczotki jakis rezystor i jakas mala plytka tez wrzuce zdjecia za chwile. Pomóżcie co dalej a ten moduł BCM na schemacie to co to jest?

 

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 22:30 ]

JA 37!! juz wiem o co chodzi :wesoly: Ten schemacik co przesłałeś jest wlasnie tego miejsca gdzie dzis zajrzałem, tylko zastanawia mnie fakt ze wszystkie sa takie same te przekazniki, to juz zdjec nie bede dołączał bo jest schemat. Podpowiedzcie gdzie dalej szukać i jak, zamieniłem miejscami przekazniki ale dalej to samo, moze kupić nowe i zamontować?

 

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 22:32 ]

A moze chociaz dodam zdjęcie silniczka.

 

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 22:05 ]

Witam,

Naprawiłem!!

 

Trzeba było rozebrać silniczek (nity i śrubki) i tam byla peknieta jedna blaszka i nadpalona ściezka ale dalo naprawić domowymi sposobami. Jakby ktos mial problem to prosze pisać: 3732384 gg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

U mnie działają szybkość działania wycieraczek jest prawidłowa,jednak na pierwszym czy drugim biegu po wyłączeniu nie stają w poziomie tak jak to powinno być prawidłowo tylko stają w różnych miejscach na szybie,czy to wina silniczka czy może przekaźnika?Gdzie szukać puszki z przekaźnikami,ja w corsie C po prawej stronie mam tylko coś takiego5646095000_1329591187.jpg

 

 

Gdzie szukać tej:

 

6619771700_1329591156.jpg

 

????????????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomylka przekazniki sa w innych silniczkach

to jest cc

 

wiec masz lekarstwo bo to nie wina przekaznikow;

 

Wyjmij silnik wycieraczek i zdemontuj pokrywkę przekładni.
na dużum kole zembatym , masz ścieżkę która podtrzymuje zasilanie silnika ,do momentu pierwotnego położenia wycieraczek.

Zobaczysz wtedy , że jest spalona lul przetarta.
Wtedy bedziesz pewny że jest do wymiany i zrobisz z nim , co chcesz.

 

 

aby sciagnąc dekielek rozwierc nity

 

http://www.opelastrag.seonetshop.pl/wp-content/uploads/2009/11/silnik-wycieraczek-rozebran.jpg

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozebrałem silniczek i w jednym miejscu coś mnie niepokoi,mianowicie jest odszczypany kawałek materiału,czy to może być powodem stawania wycieraczek?fgif.jpg

 

 

 

mqyo.jpg

Edytowane przez paweldzwo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

element nie mial 100% styku i sie nagrzal po zatrzymaniu wtopil sie w plastik i po ponownym uruchomienu wyrwalo element z nozki

ewemtualnie juz ciezko pracuja wycieraczki co tez sie moglo przyczynic do przegrzania -nasmarowac

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności