Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam, mam takie pytanie, jestem po wymianie chłodnicy i czujnika temp w moim aucie (w starej chłodnicy płyn kapał jak z kranu i przewody i kanaliki były pozapychane - tak stwierdził mechanik). I teraz pojawił sie taki problem (a moze to nie problem tylko tak ma byc ) ze płyn podczas jazdy cały czas ma temp w granicach 92-95*C. Niewiem czy to normale, tym bardziej ze teraz sa mrozy po -15*C, a co mowić w lecie jak bedzie +20 , tym bardziej ze przyzwyczaiłem sie do tego ze przy tamtej chłodnicy strzałka na temp ledwo z niebieskiego sie ruszała (czyli poniżej 90*C) ... Czy to jest normale i nie ma podstaw do obaw... Prosze o wyjaśnienie, albo wyprowadzenie mnie z błędu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Temperatura rzędu 90-95*C jest to idealna temp. dla samochodu nie ma sie czym martwić. Latem za regulowanie temperatury służy wentylator a poza tym jeździ się dużo szybciej więc chłodzenie jest też inne. Bez obaw! będzie chodzić Jeżeli chodzi o poprzednią temperaturę to nie tragedii, ale silnik niedogrzany więcej pali i o ile dobrze pamiętam to nawet smarowanie nie jest za dobre bo olej jest za gęsty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/#findComment-108024 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Temperatura rzędu 90-95*C jest to idealna temp. dla samochodu dla opla chyba bo bmw np ma 80*C jak i VW golf tez ma cos z 80*C   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/#findComment-108022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 GmsMetallica, dla opla akurta to okolice 90 a nie 80 zreszta nawet BMW i VW powinien miec podobna 80 stopni to niedogrzany silnik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/#findComment-108015 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Gawlak, przeciez napisalem ze 90*-95*C to typowe ale chyba dla opla bmw dam reke uciac ze jest 80*C, wiem bo jezdzilem i robilem troche a kuzyn w WV golfie mowil ze przy 90*C mu sie wentylator wlacza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/#findComment-107986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 GmsMetallica, brzeszczotem czy siekierą? jakiej siekiery mam, użyć ? dane temp nie są stałe i w zależności od typu i pojemności silników mogą być różne Typowa dla opla podana wyżej (choć są drobne wyjątki które wiele nie zmieniają) Dla pozostałych wymienionych marek - standardowa temp również jest wyższa od podanych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/#findComment-107982 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 DAROMV6, twoj wybor   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/#findComment-107973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Chyba wiecie ze mam dwa vagi aktualnie. Z opla sie przesiadlem i powiem wam ze z tego co sam zaobserwowalem oraz co wyczytalem na forach vw to moge praktycznie dac reke uciac ze ta marka akurat tryzma bardzo dobrze temp i jest ona wlasnie rowno 90 stopni zarowno sprawdzajac programem vag jak i na budziku. Jedynie jestem pod strasznie zdziwiony w polo w zwyklym wolnossacym dieslu 1.9D gdzie praktycznie wyjezdzam z garazu nieogrzewanego zamykam brame oraz drzwi garazowe co trwa jakies 3-4 minuty i ma na budziku juz 70 stpni. Dalsza jazda tak z 5 km i mam juz 90 na szafie bez niczego. Dalej co bym nie robil jak bym nawiew nie wlaczal to trzyma ta temp a z kratek wali normalnie goracym powietrzem. TDi nieco dluzej sie grzeje (10 km) oraz daje powietrze mocno cieple ale nie gorace. Termostaty wymienilem bo to smieszne pieniadze kosztuje w vagu i sa chyba takie same w 90% silnikow tej marki. Nawet sciagnalem w polo i golfie pokrywe dolna i w sumie nic to nie zmienilo. Wali goracym jak nic. Dziwne to troche ze w oplu ( mialem X20DTL) znacznie dluzej sie nagrzewa silnik. Pamietam ze mimo ze temp wynosila okolo 6-70 stopni to waz od chlodnicy bylcieplawy a termostat tez zmienialem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/#findComment-107905 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 co trwa jakies 3-4 minuty i ma na budziku juz 70 stpni. moj kumpel tez w dieslu ale ma to samo,ale w vento, ciekawe jak to robia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/#findComment-107890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Tak jak pisalem wczesniej uklad wodny- zawor jaki stanowi termostat jest berdziej szczelny. Nie podaje plyny w obieg duzy puki plyn sie nie rozgrzeje. Moznaby zrobic taki test i zakorkowac obieg duzy. Sprawdzic jak dlugo sie bedzie grzal silnik oraz kabina oczewiscie uwazajac by nie przegrzac silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27082-ch%C5%82odnica/#findComment-107755 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.