Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Dobra dzieki za pomoc bede probowal.pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27181-%C5%BAle-odpala/page/2/#findComment-106982 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 1metka1 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 witam mam problem z odpalaniem mojej astry 2,0 di swiece wymieniłem i to samo.prosze o pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27181-%C5%BAle-odpala/page/2/#findComment-99143 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas__83 Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Witam wszystkich (mój 1 post), chciałbym się przywitać i przyłączyć. Zadam pytanie bo mam podobny problem. Samochód Astra 2 2001 r 172tys. km 2.0 DTL 82km, problem/opis: 1. sytuacja temp ~ -10 stopni, pierwsze uruchomienie silnika zapala się kontrolka od podgrzewania świec , przekręcam kluczyk, i pali od 1 razu, dojadę do pracy 20km wyłączę silnik i jak przekręcę kluczyk na ciepłym zapali za 1 razem, wychodzę z pracy po 5 h (różnie bywa ) ale silnik generalnie zimny, przekręcę kluczyk kontrolka od świec się nie pali ~5s ryrania i silnik zapali, jak posiedzę 10h i mróz jest to kontrolka się zaświeci i silnik odpali pięknie . 2. sytuacja garaż +8 stopni rano 1 uruchomienie nie podgrzewa świec albo precyzyjniej nie świeci się kontrolka, ryranie 5-6s i odpala, aha po takim ryraniu z rury obłok, zakładam że to nie przepalone paliwo. Drażni mnie to więc podziałałem: - nowe wężyki i trójnik (któregoś razu pojechałem do brata śpieszyłem się więc pociągnąłem obroty trochę wyższe niż zwykle, zostawiłem samochód na parkingu, rano nie odpalił więc na lawetę i do mechanika wymienili co trzeba i odpowietrzyli układ paliwa) - czujnik płynu chłodniczego 2 pinowa wtyczka - nowy (może to on oszukiwał komputer dając złe dane wejściowe, jest nowy sprawdziłem omomierzem reaguje na zmiany temp zakładam że działa) - soft do silnika V3 wgrana w ASO Bydgoszcz grudzień '09 - świece sprawdzone - akumulator działał przy - 20 więc jest ok, sprawdziłem daje trochę ponad 12V napięcia - rozrusznik sprawny bo przy minusowych temp odpalał bez problemu - komputer nie wyrzuca żadnych błędów Dwóch mechaników szukało przyczyny, nie znaleźli nic, więc usłyszałem że to pompa się kończy - 2 razy, wszyscy wiemy jakie to finansowe ma konsekwencje teraz pytania: 1. czy ktoś zna temperatury/ warunki w jakich ten konkretny model podgrzewa świece żarowe? 2. jak pompa może być do wymiany jak przy -15 pali od 1 przekręcenia, 0 stopni pali od 1 przekręcenia +7 ryranko (zimą mogłem go na dworze trzymać bo mu służyło ale wiosna idzie i problemy znowu będą z odpalaniem) Jeśli macie jakieś konkretne informacje/pomysły to będe wdzięczny za pomoc, przebrnąłem dziś masę wątków na forum tak więc w przyszłym tygodniu ponękam ASO swoim problemem tylko muszę się dokształcić w temacie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27181-%C5%BAle-odpala/page/2/#findComment-99059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam przedmówcę Mam identyczny problem i identyczne autko, tylko rok starsze. Gdybyś się dowiedział co twojemu dolega to byłbym wdzięczny za info, bo faktycznie wiosna się zbliża i będzie problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27181-%C5%BAle-odpala/page/2/#findComment-97839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Mozna by zrobic taki myk ze przy palacej sie kontrolce oleju zalacaloby przekazniczek ktory by symulowal temp -10 czy nawet -20 stopni po dpaleniu kontrolka gasnie i uklad przechodzi w tryb normalnego pokazywania temp do ECU. Cos pdobnego ma miejsce w TDIkach ale tam z podgrzewaniem nie ma tylko problemem jest podawanie paliwa podczas startu( dawka startowa) ktora jest wieksza jak wiadomo jak jest temp powiedzmy-10 niz jak jest +2 stopnie. Moze tez byc brudny nastawnik i tez bedzie podawac malo paliwa na start oraz moze lekko wahlowac obrotami na jałowych. Mozliwe ze VP44 tez ma podobna przypadlosc w koncu to tez pompa boscha jak w tdi ze sterowaniem elektronicznym wiec i nastawnikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27181-%C5%BAle-odpala/page/2/#findComment-97603 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas__83 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Wesol silnik pracuje równo nie szarpie i nic nie faluje, co do odpalania i przełączników to zamówiłem urządzenie z allegro które powinno przejąc zadanie włączania świec żarowych. http://allegro.pl/item925870684_zle_odpala_opel_vectra_astra_zafira_dti_dtl_dth.html Poczytałem trochę teorii o silnikach wysokoprężnych (trochę nowych informacji nikogo nie zabije). Model przeze mnie podany 2.0 DTL (symbol Di na klapie), tu może być pies pogrzebany. Silnik z wtryskiem →bezpośrednim← tzn tutaj samo ciśnienie sprężanego powietrza w dodatnich temperaturach otoczenia powinno wystarczy do zapłonu mieszanki, z kolei w przypadku starszych diesli z wtryskiem pośrednim prawie zawsze trzeba pomóc świeczką i tu mam rozwiązanie zagadki czemu w niektórych samochodach zawsze podgrzewa świece a u mnie tylko przy minusie. Teraz kolejne pytanie, jakie parametry należy posprawdzać w silniku żeby oszacować "zużycie". Wiadomo że te ciśnienia z czasem są mniejsze itp. Kiedy silnik był względnie nowy i przebieg nieduży auto odpalało bez dłuższego kręcenia rozrusznikiem tak samo w temp ujemnych i dodatnich. Wynalazłem kilka pojęć ale nie do końca wiem za co odpowiadają: 1 Stopień sprężania – od 12 do 25, 2 Ciśnienie sprężania – od 30 do 50 barów, 3 Ciśnienie spalania – od 50 do 80 barów, 4 Ciśnienie wtrysku paliwa – od 80 do 220 barów. punkty skopiowałem z wiki - bezpośrednio W planie mam podjechać do mechanika który zajmuje się dieslami żeby mi pomierzył wartości silnika nie wiem tylko jakie pomiary zlecić, czego szukać. Obstawiam numerki 2 i 4 że najlepiej zobrazują stan silnika i pompy. Wiadomo silnik ma 9 lat 173tys km przejechane, parametry się zmieniły może trzeba coś uszczelnić, może wtryski już za małe ciśnienie dają? Myślę że to właśnie trzeba sprawdzić i będzie wiadomo co boli moje auto. [ Dodano: Czw Cze 03, 2010 16:11 ] Długo długo nic ale udało się poprawić odpalanie, nadal w temp. dodatnich świece nie są podgrzewane ale to norma w tym przypadku, byłem u speca od diesli w Bydgoszczy i jest znaczna poprawa nie był zaskoczony problemem nie chciał mi wyjaśniać za bardzo co i jak zrobił ale wpisał mi do "księgi" napraw (wożę taki mały notes gdzie wszystko spisuje co i i kiedy robiłem) jakiś bazgroł którego nie mogę odszyfrować i przywalił pieczątkę na znak że to jego dzieło. Po majstrował coś z przelewami plus wstawił jakiś zawór (ciśnieniowy, zwrotny nie wiem jaki) ale mówił ze w późniejszych modelach ten problem Opel sam już rozwiązał a tu trzeba pomóc. Po wielogodzinnym postoju auto odpala szybciej, nie trzeba go męczyć jak kiedyś. Jak ktoś będzie zainteresowany to podeślę namiar na warsztat albo foto z kartki z opisem wykonanej naprawy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27181-%C5%BAle-odpala/page/2/#findComment-97424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.