Skocz do zawartości

Niższe ciśnienie na jednym z cylindrów Corsa C 2003 1.0


Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy dodaję gazu samochód nie reaguje albo tylko delikatnie po czym nagle przyspiesza. Takie zrywy nie są zależne od biegu ani obrotów silnika. Dzisiaj byłem u mechanika - stwierdził, że mam niższe ciśnienie na jednym z cylindów. Powiedział również, że są dwie opcje rozwiązania:

1. Cewka na jednym cylindrze jest za słaba co może powodować zalewanie paliwem cylindra. Do wymiany cewka.

2. Uszkodzone jest coś w środku cylindra w silniku. Trzba rozbierać silnik. Mówił coś o pierścieniach, zaworach i jeszcze czymś.

 

Jak wy widzicie rozwiązanie takiego problemu? Czy ktoś na forum spotkał się z czymś takim? Jaki ewentualny koszt naprawy i części? Za wszystkie rady będę niesamowicie wdzięczny.

 

P.s. Samochód to Corsa 2003r. C 1.0 benzyna bez gazu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27220-ni%C5%BCsze-ci%C5%9Bnienie-na-jednym-z-cylindr%C3%B3w-corsa-c-2003-10/
Udostępnij na innych stronach

stwierdził, że mam niższe ciśnienie na jednym z cylindów.

To znaczy jakie?

 

Powiedział również, że są dwie opcje rozwiązania:

1. Cewka na jednym cylindrze jest za słaba co może powodować zalewanie paliwem cylindra. Do wymiany cewka.

2. Uszkodzone jest coś w środku cylindra w silniku. Trzba rozbierać silnik. Mówił coś o pierścieniach, zaworach i jeszcze czymś.

Zmień mechanika, bo ten się coś plącze w zeznaniach.

 

Zmierz kompresję i podaj wyniki.

 

żadnego powiązania nie ma między cewką a kompresją

nawet jeśli jest na jakimś dużo niższe ciśnienie, to zauważalne to będzie na biegu jałowy w sposób taki, że będzie lekko kulawo pracował, a w czasie jazdy będzie to niewyczuwalne poza lekkim osłabieniem w niektórych przypadkach

 

Zmień mechanika

dokładnie tak

jeszcze ci auto popsuje...

 

o ile dobrze pamiętam to ciśnienie na cylindrach mam 15, 15 i 11/12. Nie wiem czy to wartości prawidłowe. W każdym bądź razie różnica między dwoma dobrymi a jednym złym jest jakieś 20-30%.

 

Osłabienie przyspieszenia w porównaniu do przyspieszenia, które było wcześniej jest znaczące. Zaznaczam, że na biegu jałowym gdy bardzo szybko wcisnę pedła gazu silnik jakby nierównomiernie przeskakuje. Podobnie dzieje się gdy jest na pozostałych biegach.

 

P.s. Z powodu brudnego zaworu EGR (jest jeszcze niewyczyszczony) dwa miesiące temu doradzono mi bym odpiął wtyczkę. Czy to mogło/może powodować jakieś zmiany?

 

ciśnienie na cylindrach mam 15, 15 i 11/12

jesli jest tak faktycznie, to niedobrze

mozna zdiagnozować pierścienie poprzez próbę olejową

polega to na wstrzyknięciu niewielkiej ilosci oleju do cylindra

jesli ciśnienie wyrówna się w okolice pozostałych, to pierścienie

jesli nie wyrówna się to zawory nieszczelne lub uszczelka głowicy (przy uszczelce objawy poboczne występują)

 

Z powodu brudnego zaworu EGR (jest jeszcze niewyczyszczony) dwa miesiące temu doradzono mi bym odpiął wtyczkę. Czy to mogło/może powodować jakieś zmiany?

nie, nie mogło

 

Osłabienie przyspieszenia w porównaniu do przyspieszenia, które było wcześniej jest znaczące. Zaznaczam, że na biegu jałowym gdy bardzo szybko wcisnę pedła gazu silnik jakby nierównomiernie przeskakuje. Podobnie dzieje się gdy jest na pozostałych biegach.

układ zapłonowy do przejrzenia - może świeca zarzucona olejem jest cała w nagarze

 

Posprawdzam jutro jeszcze kilka rzeczy i dam znać jaki jest efekt.

 

Odnośnie mechanika to może być tak, że ja nie potrafię idealnie przekazać tego co gość mówił. Jutro postaram się jeszcze skonfrontować te informacje z różnymi osobami, które wiedzą o co chodzi.

 

[ Dodano: Wto Sty 26, 2010 21:06 ]

Byłem dzisiaj chyba u trzech mechaników i żaden nie wie co się dzieje. Wskazują na przepływomierz, cewkę, EGR, oraz uszczelkę pod głowicą. Białej gorączki dostaję na myśl o braku profesjonalizmu oraz trzepaniu kasy za podłączanie do komputera i mówieniu "albo to albo tamto".

 

W czwartek jadę do ASO. Zobaczymy co tam powiedzą.

 

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 21:49 ]

Wizyta na serwisie zakończona. Okazało się, że wadliwie działała cewka, która przy wysokich obrotach jeszcze przekazywała sygnał, a przy niskich z kolei różnie.

 

Jaki jest realnie koszt nowej cewki do mojej corsy? Na allegro są rozstrzały cenowe między 100-400zł. Intercars z kolei chce 470-550. Czy macie jakieś zaufane sklepy w których można ją kupić?

 

Dziękuję wszystkim za pomoc oraz poświęcony czas.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności