Gość Buick Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witam. Czy mozna gdzies doszukać się informacji jakim prędkościom odpowiadają dane biegi, przy powiedzmy 800-900 obr/min tak aby sprzęgło się nie ślizgało. Silnik z14xep a skrzynia to z tego co wyszukałem F13. dodatkowo przykłądowo jak jade na 4 biegu 70 km/h pod nieznaczne wzniesienie a pozniej mam delikatny spadek tego wzniesienia w dół to mam taki odczucie ze ten 4 bieg wcale nie chamuje tylko jedzie lekko a chciałbym aby wtedy spalanie spadło do zera.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 przykłądowo jak jade na 4 biegu 70 km/h pod nieznaczne wzniesienie a pozniej mam delikatny spadek tego wzniesienia w dół to mam taki odczucie ze ten 4 bieg wcale nie chamuje tylko jedzie lekko a chciałbym aby wtedy spalanie spadło do zera.Jeżeli tylko puszczasz pedal przyspieszenia to silnik nie dostaje paliwa i spalanie wynosi 0.A to ze Masz odczucie ze samochod przyspiesza tp prawo fizyki jedzie z gorki,jak chcesz zeby silnik hamowal to zredukoj do 3 biegu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/#findComment-105922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buick Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Dzięi za odp. Z tą redukcją do 3 to wydaje mi sie że powinno się najpierw przychamować bo wrucać 3 na hamowanie przy takiej predkosci chyba wali po synchronizatorach w skrzyni, ale próbowałem tak robić i było szarpnięcie zwalniające, lecz po szarpnięciu odczuwałem jakby wybicie znowu do przodu na płaskim terenie. no chyba, ze to tylko się tak wydaje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/#findComment-105919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Jest jakaś dolna granica obrotów przy której silnik będzie dostawał paliwo niezależnie od tego czy pedał jest wciśnięty czy nie jak obroty będą za szybko spadać to silnik mógłby zgasnąć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/#findComment-105917 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Z tą redukcją do 3 to wydaje mi sie że powinno się najpierw przychamować bo wrucać 3.Nie trzeba hamować. hamowanie przy takiej predkosci chyba wali po synchronizatorach w skrzyni.Od tego jest sprzęgło żeby nie waliło . Hamowanie silnikiem w celu oszczędzenia paliwa ma sens do obrotów ok. 1300, bo poniżej tych obrotów "cut-off" przestaje już działać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/#findComment-105915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buick Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Ale zeby wyrownac predkosci kół któe kręcą się szybbko przy np 70 km/h ze skrzynią nawet odłączona od sprzegla to synchronizator dziłą. Dlatego czasem w starych autach trudno zredukować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/#findComment-105842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Kolego uzupełnij swoją wiedzę, bo błądzisz w domysłach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/#findComment-105833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buick Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Ok, nie chcę się wykłócać. Podam kolejny przykład na to, że synchronizator ma wówczas zastosowanie (przynajmniej w moim mniemaniu, nie wykluczam, że mogę się mylić). Weźmy samochód, w którym pierwszy bieg jest z padniętym synchronizatorem. Nawet wolno się tocząc nie da się wrzucić biegu, bądź da się, ale z solidnym zgrzytem, przez ów synchronizator.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/#findComment-105811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Kolego uzupełnij swoją wiedzę, bo błądzisz w domysłach.A kolega Buick dalej swoje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/#findComment-105799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Dlatego czasem w starych autach trudno zredukować.W starych autach były skrzynie niesynchronizowane.Weźmy samochód, w którym pierwszy bieg jest z padniętym synchronizatorem.W wielu jeszcze używanych autach jedynka nie ma synchronizatora., np. F 126p. Jak synchronizator jest padnięty, to tak jakby go nie było. I może to być synchronizator każdego biegu (oprócz wstecznego, bo również go nie ma). Po to są synchronizatory, żebyś nie musiał przygazówką wyrównywać obrotów przy redukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/#findComment-105785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.