Skocz do zawartości

Prędkosci na biegach bez wcisnietego gazu. Hamow. silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy mozna gdzies doszukać się informacji jakim prędkościom odpowiadają dane biegi, przy powiedzmy 800-900 obr/min tak aby sprzęgło się nie ślizgało. Silnik z14xep a skrzynia to z tego co wyszukałem F13.

 

dodatkowo przykłądowo jak jade na 4 biegu 70 km/h pod nieznaczne wzniesienie a pozniej mam delikatny spadek tego wzniesienia w dół to mam taki odczucie ze ten 4 bieg wcale nie chamuje tylko jedzie lekko a chciałbym aby wtedy spalanie spadło do zera.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

przykłądowo jak jade na 4 biegu 70 km/h pod nieznaczne wzniesienie a pozniej mam delikatny spadek tego wzniesienia w dół to mam taki odczucie ze ten 4 bieg wcale nie chamuje tylko jedzie lekko a chciałbym aby wtedy spalanie spadło do zera.

Jeżeli tylko puszczasz pedal przyspieszenia to silnik nie dostaje paliwa i spalanie wynosi 0.A to ze Masz odczucie ze samochod przyspiesza tp prawo fizyki jedzie z gorki,jak chcesz zeby silnik hamowal to zredukoj do 3 biegu.

 

:beer:

Dzięi za odp.

Z tą redukcją do 3 to wydaje mi sie że powinno się najpierw przychamować bo wrucać 3 na hamowanie przy takiej predkosci chyba wali po synchronizatorach w skrzyni, ale próbowałem tak robić i było szarpnięcie zwalniające, lecz po szarpnięciu odczuwałem jakby wybicie znowu do przodu na płaskim terenie. no chyba, ze to tylko się tak wydaje :?:

 

Jest jakaś dolna granica obrotów przy której silnik będzie dostawał paliwo niezależnie od tego czy pedał jest wciśnięty czy nie jak obroty będą za szybko spadać to silnik mógłby zgasnąć.

 

Z tą redukcją do 3 to wydaje mi sie że powinno się najpierw przychamować bo wrucać 3

.

Nie trzeba hamować.

 

hamowanie przy takiej predkosci chyba wali po synchronizatorach w skrzyni

.

Od tego jest sprzęgło żeby nie waliło .

 

Hamowanie silnikiem w celu oszczędzenia paliwa ma sens do obrotów ok. 1300, bo poniżej tych obrotów "cut-off" przestaje już działać.

 

Ale zeby wyrownac predkosci kół któe kręcą się szybbko przy np 70 km/h ze skrzynią nawet odłączona od sprzegla to synchronizator dziłą. Dlatego czasem w starych autach trudno zredukować.

 

Ok, nie chcę się wykłócać. Podam kolejny przykład na to, że synchronizator ma wówczas zastosowanie (przynajmniej w moim mniemaniu, nie wykluczam, że mogę się mylić).

Weźmy samochód, w którym pierwszy bieg jest z padniętym synchronizatorem. Nawet wolno się tocząc nie da się wrzucić biegu, bądź da się, ale z solidnym zgrzytem, przez ów synchronizator.

 

Dlatego czasem w starych autach trudno zredukować.

W starych autach były skrzynie niesynchronizowane.

Weźmy samochód, w którym pierwszy bieg jest z padniętym synchronizatorem.

W wielu jeszcze używanych autach jedynka nie ma synchronizatora., np. F 126p.

 

Jak synchronizator jest padnięty, to tak jakby go nie było.

I może to być synchronizator każdego biegu (oprócz wstecznego, bo również go nie ma).

Po to są synchronizatory, żebyś nie musiał przygazówką wyrównywać obrotów przy redukcji.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności