Skocz do zawartości

Prędkosci na biegach bez wcisnietego gazu. Hamow. silnikiem


Gość Buick

Rekomendowane odpowiedzi

Aspius, stare samochody, przykladowo skoda z osiemdziesiątego któregos roku jest w pełni na synchronizatorach, oprócz oczywiście wstecznego. Podobny przypadek tyczy się redukcji z 3 do 2 rowniez w starych samochodach.

Po to są synchronizatory, żebyś nie musiał przygazówką wyrównywać obrotów przy redukcji.

a więc przyznajesz ze synchronizator bierze udział :D

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to daje spokój :D

Choć naprawdę chciałem się tego dowiedzieć.

Czytałem i czytałem o skrzyniach ale inaczej nie umiem sobie tego wytłumaczyć.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze skrzynią nawet odłączona od sprzegla to synchronizator dziłą. Dlatego czasem w starych autach trudno zredukować.

Masz całkowitą rację, w autach typu maluch/cienias przy redukcji bez międzygazu jest zgrzytnięcie.

 

Panowie uważający się za encyklopedię (zakładając, że Buick pisząc "odłączona skrzynia" ma na myśli wysprzęglona) - synchronizator działa przy wysprzęglonej skrzyni i próbie wbicia biegu. Im starsza skrzynia a auto gorzej wygłuszone tym lepiej to słychać - przy prędkości około 30km/h wciśnijcie sprzęgło i powoli wbijajcie jedynkę - będzie słychać rozpędzający się synchronizator.

 

 

 

A co do samej obawy o redukcję na 3 przy 70km/h - większość oplowskich skrzyń manualnych ma 2 bieg do 90km/h...

 

Kadettem na KJS jeżdżąc używam tylko pierwszych dwóch biegów, do 90 :D A redukcja na 1 bieg to prędkość około 30-35km/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już myślałem, że znowy wymysliłem nową teorię :D

no to wracamy do tematu :D

Co do tej redukcji na 3 przy 90 km/h to nie jest przypadkiem tak, ze koła pędzą a skrzynia lekko zwalnia po wcisnieciu sprzęgła, to trzeba też uwzględnić, że w tej chwili zęby od trójki kręcą się szybciej niz od czwórki (tuż przed redukcją koła samochodu i zęby 4 biegu maja ta sma predkosc) no i tutaj jest mój zgryz czy to wytracenie prędkosci przez synchronizator aby weszła trójka szkodzi synchronizatorowi jakoś bardziej niż przy normalnej zmianie biegów z niższego n awyższy? Czy może skrzynia tak szybko się poddaje, ż enie ma zbyt dużo tarcia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasylek, zamiast wypisywać głupoty i uczyć innych, najpierw naucz się sam.

 

Synchronizator nie działa sam w sobie, ale w połączeniu z innymi elementami i działa dopiero wtedy gdy zmieniasz dany bieg.

 

1. Lewarek przemieszcza wybierak .

2.Wybierak jest połączony z widełkami, a widełki z tuleją przesuwną.

3.Tuleja przemieszcza się na piaście synchronizatora w kierunku koła zębatego wybranego biegu.

4. Przesuw tulei przemieszcza rygle synchronizatora.

5.Rygle wciskają się w wycięcia pierścienia synchronizującego i przesuwają go aż stożkowa powierzchnia zetknie się z powierzchnią koła zębatego danego biegu.

6.Zęby tulei synchronizatora trafiają na zęby w pierścieniu i wsuwa się ona na wieniec koła wybranego biegu.

7.Dopiero teraz jest całkowite i zablokowane połączenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności