Gość Buick Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Aspius, stare samochody, przykladowo skoda z osiemdziesiątego któregos roku jest w pełni na synchronizatorach, oprócz oczywiście wstecznego. Podobny przypadek tyczy się redukcji z 3 do 2 rowniez w starych samochodach. Po to są synchronizatory, żebyś nie musiał przygazówką wyrównywać obrotów przy redukcji.a więc przyznajesz ze synchronizator bierze udział Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Kurde, osłabiłeś mnie już totalnie. Niech się inni z Tobą męczą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105732 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buick Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Dobra to daje spokój Choć naprawdę chciałem się tego dowiedzieć. Czytałem i czytałem o skrzyniach ale inaczej nie umiem sobie tego wytłumaczyć. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 ale przecież to proste. co tak na prawdę chcesz wiedzieć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105696 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasylek Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 ze skrzynią nawet odłączona od sprzegla to synchronizator dziłą. Dlatego czasem w starych autach trudno zredukować. Masz całkowitą rację, w autach typu maluch/cienias przy redukcji bez międzygazu jest zgrzytnięcie. Panowie uważający się za encyklopedię (zakładając, że Buick pisząc "odłączona skrzynia" ma na myśli wysprzęglona) - synchronizator działa przy wysprzęglonej skrzyni i próbie wbicia biegu. Im starsza skrzynia a auto gorzej wygłuszone tym lepiej to słychać - przy prędkości około 30km/h wciśnijcie sprzęgło i powoli wbijajcie jedynkę - będzie słychać rozpędzający się synchronizator. A co do samej obawy o redukcję na 3 przy 70km/h - większość oplowskich skrzyń manualnych ma 2 bieg do 90km/h... Kadettem na KJS jeżdżąc używam tylko pierwszych dwóch biegów, do 90 A redukcja na 1 bieg to prędkość około 30-35km/h   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buick Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 A już myślałem, że znowy wymysliłem nową teorię no to wracamy do tematu Co do tej redukcji na 3 przy 90 km/h to nie jest przypadkiem tak, ze koła pędzą a skrzynia lekko zwalnia po wcisnieciu sprzęgła, to trzeba też uwzględnić, że w tej chwili zęby od trójki kręcą się szybciej niz od czwórki (tuż przed redukcją koła samochodu i zęby 4 biegu maja ta sma predkosc) no i tutaj jest mój zgryz czy to wytracenie prędkosci przez synchronizator aby weszła trójka szkodzi synchronizatorowi jakoś bardziej niż przy normalnej zmianie biegów z niższego n awyższy? Czy może skrzynia tak szybko się poddaje, ż enie ma zbyt dużo tarcia?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Wasylek, zamiast wypisywać głupoty i uczyć innych, najpierw naucz się sam. Synchronizator nie działa sam w sobie, ale w połączeniu z innymi elementami i działa dopiero wtedy gdy zmieniasz dany bieg. 1. Lewarek przemieszcza wybierak . 2.Wybierak jest połączony z widełkami, a widełki z tuleją przesuwną. 3.Tuleja przemieszcza się na piaście synchronizatora w kierunku koła zębatego wybranego biegu. 4. Przesuw tulei przemieszcza rygle synchronizatora. 5.Rygle wciskają się w wycięcia pierścienia synchronizującego i przesuwają go aż stożkowa powierzchnia zetknie się z powierzchnią koła zębatego danego biegu. 6.Zęby tulei synchronizatora trafiają na zęby w pierścieniu i wsuwa się ona na wieniec koła wybranego biegu. 7.Dopiero teraz jest całkowite i zablokowane połączenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105602 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasylek Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 aspius, czyli powiesz mi, że synchronizator działa po puszczeniu sprzęgła? (po zmianie biegów)?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105592 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Nic więcej nie mam do powiedzenia. Bo już mi się od śmiechu zajady w gębie porobiły.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Buick Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Pytanie było proste, czy synchronizator wykonuje jakąs wiekszą pracę przy redukcji z 4 do 3 niz z 3 do 4. Niby prosta odpowiedź a tu taka kłótnia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27312-pr%C4%99dkosci-na-biegach-bez-wcisnietego-gazu-hamow-silnikiem/page/2/#findComment-105519 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.