Skocz do zawartości

Problem z hamulcami Astra F


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Postaram się w sposób w miarę zrozumiały wyjaśnić w czym tkwi mój problem :shock:

 

Otóż z dnia na dzień przestały działać lub znacząco zmniejszyły swoją wydajność tylne hamulce. Jeszcze przed wczoraj wystarczyło lekko wcisnąć pedał hamulca i samochód zaczynał hamować. Teraz jednak muszę hamulec wcisnąć dość mocno aby osiągnąć podobny efekt. Zastanawiam się czy aby nie uszkodziłem gdzieś w zaspie przewodów hamulcowych. A może po prostu szczęki się kończą, bo ręczny z jednej strony mi w ogóle nie trzyma? Dziwi mnie jednak że tak z dnia na dzień hamulce obniżyły swoją wydajność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego typujesz tylne?

ręczny ręcznym, a zasadniczy zasadniczym

a może podciśnienie na serwo gdzieś znika i dlatego musisz mocniej deptać na pedał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy jest w zbiorniczku w wymaganej ilości. Obstawiam tylne, ponieważ jak mocniej zahamuje to samochód idzie dość mocno do przodu, tak szarpie jakby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Być może ci pompa już ze starości przepuszcza ja też tak mam, wymieniłem korektory sił hamowania bo wywnioskowałem że to to ale jednak pompa nadaje się do wymiany - tył sunie jak po saniach a przód ciężko zablokować - jak kilka razy wcisnę mocno pedał hamulca to jest poprawa ale po nocnym postoju to defekt powraca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem, również astra F.

Muszę głęboko wciskać pedał hamulca, jednak nie z dużą siłą, więc serwo jest chyba ok. Na przeglądzie stwierdził za małą skuteczność hamowania.

Płyn wymieniony, hamulce odpowietrzone, jednak odnoszę wrażenie, ze zaraz po robocie było ciut lepiej, przez chwile(może któryś cylinderek mieć uszkodzony o-ring i przy powrocie zasysać powietrze? Płynu nie ubywa).

Może ten typ tak ma, u brata jest tak samo(ale jakby ciut się pogorszyło po wymianie tarcz, zobaczymy jak się dotrą). Jeździłem kiedyś astrą 1.8 i był kosmos i tu moje pytanie: czy one przypadkiem nie miały wentylowanych tarcz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Muszę głęboko wciskać pedał hamulca, jednak nie z dużą siłą, więc serwo jest chyba ok. Na przeglądzie stwierdził za małą skuteczność hamowania.

Sprawdź, czy "rośnie" pedał po kilkukrotnym naciśnięciu.

Jesli tak, to zapowietrzony układ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał nie rośnie, układ nie jest raczej zapowietrzony. Co do rozpieraków to jak się je rozkręca? Chyba, że mowa o samoregulatorach? Regulatory są u mnie rozkręcone, u brata działają same, są sprawne. Może to już zużycie pompy? Obie astry mają przeszło 200tys. i wiek bliższy dwudziestce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności