Skocz do zawartości

Nie chce palić


Gość lukaszek016

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukaszek016

Ja właśnie chcę kupić interfejs diagnostyczny do Opla Opel Scanner na usb za 250zł. Napisałem do sklepu o program do tego to podali mi plink do Opel Scanner 1.0.1.70, ale jest to angielska wersja. Ma ktoś może wersję polską tego programu? Jeśli tak to może by ktoś wrzucił, byłbym bardzo wdzięczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Walderam

Witam. Ja miałem podobny problem z rozruchem silnika 1,3 CDTI podczas tych największych mrozów. Musiałem bardzo długo "kręcić" rozrusznikiem, auto zachowywało się, jakby załapywało nie na wszystkie cylindry, a gdy wreszcie udało się odpalić, przez jakiś czas świeciła się kontrolka. Po rozgrzaniu silnika kontrolka zgasła. Poza tym po takim wymęczonym rozruchu na śniegu pozostała wielka czarna plama z sadzy.

 

Tego samego dnia byłem w warsztacie samochodowym, bo akurat miałem wymianę oleju i badania techniczne. Okazało się, że pomogła wymiana świec żarowych, od tego czasu zero problemów. Co prawda po wymianie już tak gigantycznych mrozów nie było, ale następnego dnia przy -18 odpalił bez problemu i bez "czarnej kupy" na śniegu.

 

Pozdrawiam i proponuję zerknąć na te świece, mi założono zamienniki produkowane przez Iskrę w cenie 20zł za sztukę i wszystko śmiga, zobaczymy jak długo. Oryginalne świece byłe niemal 4 razy droższe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszek016

Hmm. No mi wcale nie chce palić. Nie wiem, czy mogą to być świece, bo wszystkie grzeją. Mechanik rozebrał wtryski i powiedział, że sprawdził dwa i jeden jest "zapieczony", więc poczekam do jutra co on powie dalej.

 

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 19:15 ]

No i wielka KICHA powiem wszystkim. Sam już nie wiem co się dzieje. Kupiłem w Viaken interfejs do Opla, Opel Scanner 1.0.1.70 podłączam i nic nie działa. W opisie na stronie jest napisane, że działa z Opel Corsa-C z 2005 roku. Podłączam i pisze Connecting i dalej nic. Robiłem to u mechanika, bo samochód tam stoi. Stała też tam jakaś Vectra to podłączyłem do niej i wszystko ładnie chodziło. Nie wiem dlaczego w Corsie nei chodzi. Pojechałem do znajomego on ma też Corsę C tyle, że z 2006 roku. I też nic. Napisałem do sklepu to powiedzieli, że między pinem 4, a 16 powinno być minimum 12,5V ( no i faktycznie było), a przy między pinem 4, a 7 powinno być pomiędzy 6, a 12V, a było tylko 2,3V. No i właśnie nie wiem dlaczego tak się dzieje. Napisali mi, że to może być dlatego, ze jest diagnoza w samochodzie po Can, ale napisali też, ze ta diagnoza jest dopiero w Corsie D. A numer silnika, zgadza się z tym, który jest w programie Opel Scanner czyli Z13DT. Ma ktoś jakiś propozycje dlaczego to nie działa i dlaczego jest tak niskie napięcie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Jestem pewien, nie działa. Sprawdzałem dwa razy, a kontrolka się zapala i wcale nie gaśnie, nawet bez wciskania pedałów ona się świeci. A przerw w obwodzie świeca nie ma żadna. A tak czytałem forum i natrafiłem na przypadek podobny i tak się zastanawiam, czy to może być pompa wysokiego ciśnienia? Jeśli tak, da się może ją jakoś wyczyścić, czy coś?

 

Ja bym obstawiał właśnie pompę CR .Pompa ta może nie wytwarzać odpowiedniego ciśnienia i choćbyś kręcił cały dzień to nie odpalisz silnika .Nie jest to częsty przypadek w tym silniku ale u mnie niestety wystąpił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No, ale mechanik sprawdzał, czy pompa daje dobre ciśnienie i powiedział, że jest prawidłowe.

Jak sprawdzał?Na oko?Tak się nie da .U mnie też wydawało się że ma dobre ciśnienie.Podłącz pod kompa i porównaj parametry ciśnień (zadanego i rzeczywistego)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszek016

Mówił, ze podłączał do czegoś tam jakiegoś urządzenia. Przy mnie pamiętam podłączał wtryski do jakiegoś "ciśnieniomierza", napompował powietrze, a potem włączył wtrysk i sprawdził czy wypuści powietrze. Z jednym były wtryskiem problemy, reszta działała, a wydaje się jakby palił tylko na jeden cylinder. A jeśli chodzi o podłączenie do komputera, to właśnie pisałem, że coś nie mogę się połączyć. Pozatym kris746, odczytaj PW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak jak piszesz to raczej ciężko będzie zdiagnozować usterkę .Spróbuj się podłączyć pod kompa to jedyne sensowne rozwiązanie.Widzisz wtedy dokładne parametry i wiesz gdzie szukać .Ja u siebie doszedłem do przyczyny na podstawie odczytu z kompa.Niestety na PW nic nie dostałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszek016

Pisałem, że się nie da. A do mechanika mam zaprowadzić w poniedziałek jeśli nci nie zrobię z tym interfejsem, ale tamten powiedział, że on weźmie, sprawdzi co jest i naprawi. A ja to bym wolał wiedzieć co się zepsuło.

 

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 16:52 ]

No i zaprowadziłem do innego mechanika. Rozebrał i powiedział, że na razie rozebrał głowicę i, że wałek rozrządu jest pogięty, bo z jednej strony coś pękło, co go mocowało. Powiedział, że jeszcze rozbierze dalej i powie, czy jeszcze tłoki i wał korbowy dobry. No i tezeba będzie bulić... :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności