Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkim . Mam do was pytanie odnoście zaworu erg. Mianowicie chodzi mi o jego żywotność . Posiadam tigrę 1.4 99 z lpg( sekwencja) ,gdy ją kupiłem to wymieniałem ten zawór erg na nowy ( był on firmy Pierburg ) . Przejechałem od wymiany koło 23 tyś km . Ostatnio uległ uszkodzeniu , silnik pracuje nie równo, pali się check i jest błąd 1405 ( uszkodzony zawór erg) . Wymontowałem go i wyczyściłem . Po zamontowaniu silnik pracował ok ale po przejechaniu 2 km , problem powrócił . Silnik pracuje nie równo , pali się check i ten sam błąd . Moje pytanie do was jaki okres powinien taki nowy zawór wytrzymać ? Czy ten mój zawór może być uszkodzony od strony elektronicznej i czyszczenie mu nic nie pomoże ?

Może mi ktoś z was napisać czy wymieniał ten zawór i ile przejechał na nim ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27446-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-zaworu-egr/
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie elektronika padła - wymiana lub dużo tańsze rozwiązanie,

zaślepienie i dołożenie układu symulującego działanie zaworu EGR.

Ja wybrałem tańsze rozwiązanie, poza tym i tak EGR miałem zaślepiony.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27446-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-zaworu-egr/#findComment-103774
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

silnik pracuje nie równo, pali się check i jest błąd 1405 ( uszkodzony zawór erg) . Wymontowałem go i wyczyściłem . Po zamontowaniu silnik pracował ok ale po przejechaniu 2 km , problem powrócił

Ten kod występuje również wtedy, gdy uszkodzony zostanie któryś z przewodów do egr-a.

Sprawdź przewody elektryczne, ale nie na oko, tylko omomierzem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27446-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-zaworu-egr/#findComment-103768
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Cześć , mój problem z tym zaworem dziś się wyjaśnił . Dziwny przypadek był z nim , wczoraj go wyczyściłem i po 2 km jazdy się uszkodził . Zamierzałem kupić sobie drugi więc go wymontowałem i zobaczyłem ze w środku ten grzybek jest zacięty przez jakiś czarny kawałem czegoś . Dorobiłem sobie zaślepkę i zaślepiłem miejsce po wymontowanym zaworze . Stary zawór ponownie wyczyściłem , podłączyłem wtyczkę i podwiesiłem koło silnika . Dzięki za informacje .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27446-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-zaworu-egr/#findComment-103121
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam , zaślepiłem zawór bo chciałem sprawdzić jak będzie chodzić samochód przy takim rozwiązaniu . Ale sam nie wiem co zrobić z tym zaworem , czy go wyczyścić i zamontować ? Czy pozostawić zaślepiony i podłączony . Jeżdżę teraz z zaślepionym ale co jakiś czas zapala mi się check więc chyba go zamontuje tak jak był kiedyś . Może ktoś z was doradzi mi co zrobić z tym zaworem . Jakie rozwiązanie jest lepsze ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27446-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-zaworu-egr/#findComment-102693
Udostępnij na innych stronach

Zawór musi być wyczyszczony i sprawny żeby go zaślepić.

Po prostu zaślepienie daje gwarancję, że on się nam już nigdy nie zatnie.

Ja swój jak zaślepiłem, to check się też zapalał, ale dopiero na trasie powyżej 500km.

Zgaszenie silnika i zapalenie kasowało checka na dalsze 500km.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27446-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-zaworu-egr/#findComment-102691
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

 

W mojej corsie mam też uszkodzony zawór egr (corsa 1.2 16V +lpg x12xe 99) zawór miałem zaślepiony ale z tego co przeczytałem to nie miało sensu bo został zaślepiony najprawdopodobniej po uszkodzeniu. Zawór został wyczyszczony, sprawdzony elektrozawór, który niestety nie podnosił grzybka.

Kox czy mógłbyś napisać coś więcej o "układzie symulującym działanie egr" rozumiem, że wpinamy to do wiązki zamiast wtyki od egr ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27446-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-zaworu-egr/#findComment-101261
Udostępnij na innych stronach

na podstawie danych z tej stronki

http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?f=86&t=5891&start=50

U mnie EGR (zaślepiony) jest podłączony i dodatkowo podpięty pod przewody ten emulator.

Inaczej czek się świecił.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27446-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-zaworu-egr/#findComment-100920
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki

 

Też się w końcu tego doszukałem ale niestety, nie jestem elektronikiem, i niewiadomo czy taki schemat pasowałby do Corsy, będzie trzeba kupić zawór albo żyć z checkiem :beer:....

 

Mimo wszystko wielkie dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27446-%C5%BCywotno%C5%9B%C4%87-zaworu-egr/#findComment-100323
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności