Gość smalcerz Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 witam.czy za elektrozaworkami tymi dwoma na ich wyjsciu powinno byc podcisnienie na biegu jalowym?chodzi mi na ich koncach tam gdzie pisze na kroccach "out"czyli czy silownik klap zawirowan i egr powinien byc uchylony(bo nimi stereja te elektrozawory) na biegu jalowym.czy tez dooiero pozniej one sie otwieraja jak sa wyzsze obroty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27538-podcisnienie-na-elektrozaworach/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Klapy zawirowań zamykają się pod obciążeniem silnika np. jedziesz na 4 biegu ze stałą prędkością nagle wciskasz gaz wówczas siłownik klap zamyka je i otwiera w celu lepszego wymieszania mieszanki (sama nazwa zawirowań) aby unikną czarnego dymu z tłumika. Masz wakuometr więc wepnij się i przejedź się wówczas zobaczysz jak działa. Podciśnienia przy samym siłowniku nie ma na wolnych obrotach, a na zaworze EGR jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27538-podcisnienie-na-elektrozaworach/#findComment-103693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smalcerz Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 czyli jesli dobrze rozumiem.podcisnienie na wolnych obrotach na wezyku idacym do klap zawirowan nie wystepuje,a na wezyku idacym do egr powinno byc.podobnie jak na wezyku idacym do silownika turbo.ja mam podcisnienie tylko na wezyku idacym do silownika turbo.i jeszcze jedno klego zslepilem przwod dolny od pompy vac i wszystko podlaczylem pod przewod gorny idacy do serwa.bo tam bylo wieksze podcisnienie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27538-podcisnienie-na-elektrozaworach/#findComment-103579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 .i jeszcze jedno klego zslepilem przwod dolny od pompy vac i wszystko podlaczylem pod przewod gorny idacy do serwa.bo tam bylo wieksze podcisnienie. lepiej bylo zapodac akumulator podcisnienia w postaci pojemnika wpietego w przewod pomierzy pompa vac a elektrozaworki. Tak jest w vagu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27538-podcisnienie-na-elektrozaworach/#findComment-103498 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Czyli wynika z tego że ci siedzi waku pompa. To co zrobiłeś jest rozwiązaniem tymczasowym, jak padła jedna sekcja to zaraz padnie druga i tak będziesz musiał szukać nowej pompy. A to przykład takiego podłączenia. http://img42.imageshack.us/i/28157267.jpg/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27538-podcisnienie-na-elektrozaworach/#findComment-103485 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość smalcerz Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 tak sie wlasnie wpialem.a czy na wezyku idacym do EGR-a na biegu jalowym powinno byc podcisnienie?bo u mnie niema.czyzby czekalo mnie czuszczenie tego elektrozaworu?http://www.allegro.pl/item878070736_akumulator_podcisnienia_ford_focus_c_max_04_tdci.html wedlug ciebie takie cos by zaradzilo?lub to http://www.allegro.pl/item883671258_akumulator_podcisnienia_opel_vectra_98r.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27538-podcisnienie-na-elektrozaworach/#findComment-103471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Już o tym wcześniej pisałem (patrz wyżej), zawór EGR na biegu jałowym jest otwarty więc podciśnienie musi być. Sprawdź czy masz prawidłowo podpięte elektrozawory (wyjście VAC podłączone jest do waku pompy a OUT pod siłownik). Jeżeli nie masz podciśnienia być może padł sam elektrozawór, możesz je zamienić miejscami numery wszystkich trzech są takie same. Dokładnie przejrzy plastikowe przewody i złącza czy nie są przetarte (z doświadczenia wiem że plastikowa pokrywa silnika przeciera ten przewód od EGR-u) lub zatkane w środku (dmuchnij w nie czy są drożne) to samo z elektrozaworami. Przewód który idzie do klap jest biały lub siwy i jest podłączony do pierwszego elektrozaworu (patrząc/licząc od przedniej lampy) same podłączenie nie może być zamienione z tym drugim (egr) ze względu na sterowanie (zasilanie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27538-podcisnienie-na-elektrozaworach/#findComment-103457 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.