Gość tdx22 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Witam Od niedawna stałem się posiadaczem autka Opel Astra 1,8 GL rok 1996. Wszytsko z autkiem jest ok po za jednym wyjątkiem, autko przegrzewa sie stojąc:(, podczas jazdy wszytsko jest ok, temperatura około 90 stopni. Dziś temp, sięgneła 100 stopni, lecz wystarczyło włączyć nawiew na ciepły i maxymalne obroty i wszytsko wrocilo do normy. Przy jakiej temp. ma włączyć się wentylator na chłodnicy?? Proszę o porady jak to wyeliminowaćm jeśli ta ustaerk ajest na tyle powazna iz nie mozna jej tanim kosztem wyeliminowac mogę to autko zwrócić, POzdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 pompa wody do wymiany - 120-140zł czujnik włączenia wentylatora 30-40zł lub sam wentylator   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/#findComment-103409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tdx22 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Hmm, czytałem teraz kilka postów na temat tej wysokiej temperatury i wyszlo ze 100 stopni to normalne:( Więc skąd diagnoza o wymianie tych elementów?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/#findComment-103406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 skąd diagnoza o wymianie tych elementów?z logiki podczas jazdy wszytsko jest ok, temperatura około 90 stopni Dziś temp, sięgneła 100 stopni, lecz wystarczyło włączyć nawiew na ciepły i maxymalne obroty i wszytsko wrocilo do normy.pompa wody na wolnych obrotach jest niewydajna temp, sięgneła 100 stopnii powinien sie włączyć przy 95-100* wentylator chłodnicy czujnik wentylatora do sprawdzenia, bo wskaźnik może lekko przekłamywać, ale pompa wody zachowuje się anormalnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/#findComment-103405 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej-123 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Może się mylę ale gdyby pompa wody była walnięta to by się tak samo grzał w czasie jazdy Jak mi to bardziej wygląda termostat nie otwiera się do końca bo pomogło włączenie nawiewów w kabinie albo się zawiesił. A po jakim czasie tak mocno się temp podniosła tzn szybko czy wolno mniej więcej ile kilometrów albo w jakim czasie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/#findComment-103380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tdx22 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Okolo 15 minut stania w korku...pompa odpada, gdyz tak jak kolega wspomnial nie bylo by poprawnego chlodzenia podczas jazdy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/#findComment-103377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej-123 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 to raczej wentylator tylko się nie włączył na początek sprawdź wentylator a potem wyciągnij wtyczkę z czujnika i jak masz 2 Piny to je zmostkuj i musi wystartować wentyl jak nie pójdzie to sprawdź bezpieczniki a jak będą dobre to przewody a na końcu czujnik dopiero wymień   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/#findComment-103374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tdx22 Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Dziekuje... Chciałem si eupewnić co do tej temp 100 stopni w polonezi eto byl juz koniec:) POsprawdzam wszytsko i napisze co tam się tam narobiło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/#findComment-103369 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Może się mylę ale gdyby pompa wody była walnięta to by się tak samo grzał w czasie jazdyi mylisz sięniskie obroty + zero przewiewu przez chłodnicę = wzrost temperatury bo pompa niewydolna jest na niskich obrotach jazda = wyższe obroty + przewiew przez chłodnicę = niższa temperatura bo pomimo kiepskiej wydajności schładza płyn w chłodnicy i schładza tym samym silnik logika... w polonezi eto byl juz koniec:)opel ma cisnieniowy układ chłodzenia - ciśnienie robocze 1,1-1,3 barajeśli ciśnienie jest wyższe to temperatura wrzenia płynu jest wyższa - w wypadku opla ok. 110-115*C   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/#findComment-103305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej-123 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 tylko gdyby pompa była uwalona to po 15 minutach to by się wygotował płyn już chyba to jak wytłumaczysz że włączony nawiew pomógł może włączyło się grawitacyjne chłodzenie silnika a może wentylator nawiewu popchnął płyn ?? a nawet jak by była nie wydolna to coś tam powinna popchnąć bo w czasie jazdy set dobrze więc termostat powinien się otworzyć i wentyl powinien załapać na chłodnicy chyba że jest zwalony "tdx22" Sprawdź najpierw tka jak pisałem bo to nic nie kosztuje i zajmuje niej czasu niż rozebranie rozrządu żeby się dostać do pompy a nawet jak by się okazał że czujnik i jest nawet tańszy od pompy a może ja37 nie zerknie i się wypowie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27577-wysoka-temperatura/#findComment-103173 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.