Gość Anonymous Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Posiadam Merivę z silnikiem 1.3 cdti. Kilka dni temu podczas próby wyjechania z zaspy Meriva "weszła" na b.wysokie obroty. Nie można było wyłączyć silnika. Wyglądało to jakby silnik dostał samozapłonu. Po Kilku sekundach z rury wydechowej chlapneło jakimś zółtym , oleistym płynem i silnik stanął. Niestety już nie można odpalić silnika. Nadmieniam, że rozrusznik kręci z wielkim trudem ale nie odpala silnika. Komputer zasygnalizował krytyczne przekroczenie prędkości. Co mogło paść?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 pewnie jak zdejmiesz miskę olejową to się dowiesz Przypuszczam że masz po silniku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/#findComment-103028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 W poniedziałek będzie wszytko jasne. A w razie czego jaki symbol może mieć ten silnik -1.3 cdti /51kW ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/#findComment-102975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Y13DT ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/#findComment-102972 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Posiadam Merivę z silnikiem 1.3 cdti. Kilka dni temu podczas próby wyjechania z zaspy Meriva "weszła" na b.wysokie obroty. Nie można było wyłączyć silnika. Wyglądało to jakby silnik dostał samozapłonu. Po Kilku sekundach z rury wydechowej chlapneło jakimś zółtym , oleistym płynem i silnik stanął. Niestety już nie można odpalić silnika. Nadmieniam, że rozrusznik kręci z wielkim trudem ale nie odpala silnika. Komputer zasygnalizował krytyczne przekroczenie prędkości. Co mogło paść?Ja bym obstawiał turbinę , miałem dokładnie taki sam objaw i niestety to było turbo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/#findComment-102893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Oby to była tylko turbina. Wymiana silnika jest trochę kosztowniejsza. Napewno przyczyną wejścia silnika na wysokie obroty była zatartra turbina i olej który cofnął sie do intercoolera. Dzięki temu silnik dostał samozapłonu i nie można go było wyłączyć. Czy przez padniętą turbinę nie można odpalić silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/#findComment-102843 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 No ja bym nie liczył, że to tylko turbinka... Jak u mnie turbina padła (a to, co z niej zostało nadawało się na złom) to silnik sam w sobie odpalał i pracował. Kopcąc dymem spalonego oleju dojechałem do warsztatu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/#findComment-102841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Oby to była tylko turbina. Wymiana silnika jest trochę kosztowniejsza. Napewno przyczyną wejścia silnika na wysokie obroty była zatartra turbina i olej który cofnął sie do intercoolera. Dzięki temu silnik dostał samozapłonu i nie można go było wyłączyć. Czy przez padniętą turbinę nie można odpalić silnika?Jak mi padła turbina to na początku nie mogłem odpalić silnika ,kręcił tak jakby akumulator był na wyczerpaniu .Po godzinie jak ostygł odpaliłem i pojechałem dalej ,przejechałem jeszcze ponad 1000km bo przytrafiło mi się to w trasie. Spróbuj odpalić, myślę żę dasz radę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/#findComment-102762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 U mnie też ledwo akumulator kręcił. Podłączyłem drugi kabelkami, ale niestety silnika nie udało się odpalić mimo, że już prawie łapał. Jutro czeka mnie zdjęcie misy olejowej. O oględzinach poinformuję. [ Dodano: Pon Lut 08, 2010 19:23 ] Posiadam kilka newsów. Na początek po zpuszczeniu oleju okazało się , że jest go ok 8l !!!Do oleju silnikowego dostał sie olej napędowy. Na szczęście po zdjęciu misy olejowej wizualnie uszkodzeń nie było widać. Dwa wtryski miały spalone końcówki i ostro lały. Dwa pozostałe okazały sie sprawne. Na domiar złego padł rozrusznik. Po wymianie wtrysów i rozrusznika będę próbował odpalić motor. Zobaczymy co z tego wyjdzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/#findComment-102727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Czekam na info i życzę powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27616-pad-silnika-13-cdti/#findComment-102030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.