Skocz do zawartości

Vectra B 2.0 Di (x20dtl) problem z odpaleniem po ok 10h


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam serdecznie ponownie

 

mam problem z porannym rozruchem

 

objawy jakie zauwazylem dalej po sprawdzeniu elementow ponizej oraz po regeneracji rozrusznika:

1 odpalenie - grzanie swiec i krecenie ok 2 sek

2 odpalenie - grzanie swiec i krecenie ok 2 sek - silnik wykazuje objawy odpalania

3 odpalenie - grzanie swiec i 3 obroty wału - silnik odpala ma nierowne obroty i zachowuje sie "dławiąco" ale po chwili dziala rowno

 

 

sprawdzone:

- rozrucznik smiga (sam regenerowałem - teraz pracuje jak w nowym aucie)

- alternator daje prad

- swiece grzeją

- układ paliwowy nie zapowietrza sie

- nie pali oleju silnikowego

- nie znika płyn chłodniczy

- akumulator dobry

- pompa i sterownik dobre

- filtr paliwa wymieniony a obudowa szczelna

- wezyki przelewowe wymienione połaczenia szczelne

- alarm sprawdzony nie odcina sygnału do sterownika

- uszczelniacze wtryskiwaczy szczelne

- zaworek zwrotny przy pompie działa - rano paliwko jest w układzie nie wstawiałem jakich dodatkowych zaworków

 

pytanie:

czy jest ktos kto moze mi pomoc z rejonów olsztyna (warminsko mazurkie)?

czy jest ktos kto moze wskazac problem - zdalnie - online?

czy jest mozliwośc przestawienia samoczynnie kąta wtrysku przez źle dociskajacy napinacz łańcucha rozrzadu?(słyszalem opinie zeby koło pasowe obrócić o iles stopni przy zblokowanej pompie i to zadziała choc niw iem jak mozna takie cos zrobic)

czy problem to lejące wtryski (nie dawałem mixolu jak narazie)?

czy problem to czujnik położenia wału?

:mrgreen::lol: :lol: :wesoly:

uciesze sie szczerze z kazdego przejawu pomocy - madrej pomocy

 

 

pozdrawiam

marek

 

ps uzywałem opcji szukaj i zastosowałem sie do rad ktore tam były zawarte - nadal nic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ci dymi bardzo jak jezdzisz? jesli nie to bym wtryskami sie narazie nie przejmowal...

 

jak sprawdzane byly swiece?

jaki przebieg?

IMVHO teoretycznie rozciagniety lancuch moze zmieniac wtrysk, ale zeba az tyle to nie wiem...

sprawdzales metoda przod na dol? przod do gory? czy paliwo sie nie cofa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

auto ci dymi bardzo jak jezdzisz? jesli nie to bym wtryskami sie narazie nie przejmowal...

 

jak sprawdzane byly swiece?

jaki przebieg?

IMVHO teoretycznie rozciagniety lancuch moze zmieniac wtrysk, ale zeba az tyle to nie wiem...

sprawdzales metoda przod na dol? przod do gory? czy paliwo sie nie cofa?

Samochód praktycznie nie dymi - po rozruchu przy niskich temperaturach to raczej normalnie jak większy dym idzie, ale tak to praktycznie zero.

 

Świece sprawdzane były na oporność, wszystkie maja identyczna niemalże, oraz sprawdzane akumulatorem (każda z nich była wyciągana i na krótko pod akumulator podpinana aby się żarzyła)

 

Przebieg to wg licznika 318 tyś kupiłem go z 312 sądzę ze może mieć ok 400. poprzedni własciciel wymieniał prawdopodobnie pompe - bo z tego co sie dowiedziałem w modelach Di z 97 roku była pompa ze sterownikiem na 2 wtyczki po lewej i prawej stronie (tzw wersja "2") u siebie mam pompe z wtyczka od strony akumulatora (tzw wersje "3")

 

Samochód sprawdzany był metoda przód na dół - różnica wysokości ok 30cm - zapalał jak wyżej opisałem, tak samo sprawdzałem przód do góry - różnica wysokosci ta sama - odpalał dłużej ok 8 kreceń (to było przy temperaturze ok +8 st*C) - ale tylko raz tak postawiłem, nie powtarzałem wersji przód do góry wiec nie mam potwierdzenia powtarzalnosci cięzszego odpalania z przodem w gorze.

 

Jak by paliwo sie cofało układ paliwowy byl by zapowietrzony - tak sie nie dzieje - zainstalowałem sobie wezyk przeźroczysty i przez niego widze ze przy odpalaniu nie tworzy sie piana a paliwko przepływa bez powietrza.

 

Jezeli ma Pan jakiekolwiek propozycje z checia skozystam naprawde - ale testowałem prawie wszystko:/ i zastanawiam sie gdzie jest pies pogrzebany

 

PS.Wczoraj samochod był podłączony na 2 akumulator kabelkami - zeby go rozruszac - sytuacja ta sama nie odpalił (przy 2 akumulatorach)

 

Prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wujek8891

Jeśli czujnik położenia wału jest uszkodzony to pali sie "check",silnik nierówno pracuje.łatwo jest go sprawdzić odłączyć go i odpalić beda takie objawy jak napisałem.jesli bedzie odwrotnie jest dobry.Co to zmiany konta wtrysku mozna go przyśpieszyć i opóżnic ale to nie jest tak jak w starych dieslach że przyspieszyło sie i lepiej przyspieszał i wogóle. Tutaj jesli sie przyspieszy nie ma różnicy,a jak za duzo sie przyspieszy czy tez opóżni bedzie palił sie 'check".komputer w momencie odpalenia (jeśli jest np.minusowa temperatora)sam przyśpiesza kont wtrysku zeby szybciej odpalił.No chyba ze upana jest wogóle rozrzad przestawiony.mam taki sam silnik jest -4stopnie posciagam fajki od swiec i odpala na dotyk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności