Skocz do zawartości

Na zimnym silniku faluje obrotami ASTRA G


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

Posiadam Astre G 1.4 16V Z14XE 2001 r. gdy silnik jest zimny gdy jade i nacisnę sprzęgło wolno schodzi z obrotów i dodaje tak jakby sobie gazu tak faluje obrotami po przejechaniu jakiś 5 km wszystko wraca do normy i normalnie spadają obroty nie podwyższają sie co to za przyczyna???

 

Przepustnica wyczyszczona, egr zmieniony

 

Astre G 1.4 16V Z14XE 2001, to wpisujesz do profilu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czy palą się jakieś kontrolki, czy są jakieś błędy, czy EGR jest oryginalny wymieniony czy chińska podróba ?

EGR oryginalny, po zaślepieniu wcześniej też falowały... kontrolki sie nie świecą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

Na temat zaślepiania EGR w tych silnikach już się wypowiadałem :wesoly: Wyczyściłeś przepustnicę i wymieniłeś EGR - są to dwie podstawowe przyczyny falowania obrotów jeżeli chodzi o nasze silniki. Ja bym jeszcze jednak odczytał błędy pomimo iż kontrolki się nie palą. Jeżeli nie będzie żadnych pomyślimy co dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Na temat zaślepiania EGR w tych silnikach już się wypowiadałem :wesoly: Wyczyściłeś przepustnicę i wymieniłeś EGR - są to dwie podstawowe przyczyny falowania obrotów jeżeli chodzi o nasze silniki. Ja bym jeszcze jednak odczytał błędy pomimo iż kontrolki się nie palą. Jeżeli nie będzie żadnych pomyślimy co dalej.

Błędów niestety nie ma bo brat ma komputer i nic nie pokazało...

jak mówie po przejechaniu 5 km wszystko jest ok tylko na początku na sprzęgle troszke faluje..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pierwszy podejrzany to dis.

Sterownik kombinuje z kątem wyprzedzenia zapłonu, bo dostaje błędne sygnały.

Odradzam kupowanie używek.

Najpierw podepnij auto pod kompa i sprawdź taki parametr jak na obrazku poniżej

 

Dołączona grafika

 

1.Silnik zgaszony wartość jak na zdjęciu ok.6

2.Silnik uruchomiony wartość może się wahać w okolicach 10

3.W miarę wzrostu obrotów wartość rośnie płynnie do ok. 30

4.Chaotyczne lub ujemne wartości świadczą o wadliwym dis-ie, rzadziej o czujniku położenia wału korbowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

co to może być komp nic nie pokazał jak silnik sie rozgrzeje ślicznie spada z obrotów a na zimnym jak jade i przycisne sprzęgło lekko spada i dodaje sobie gazu i tak w kółko...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Pierwszy podejrzany to dis.

Sterownik kombinuje z kątem wyprzedzenia zapłonu, bo dostaje błędne sygnały.

Odradzam kupowanie używek.

Najpierw podepnij auto pod kompa i sprawdź taki parametr jak na obrazku poniżej

 

Obrazek

 

1.Silnik zgaszony wartość jak na zdjęciu ok.6

2.Silnik uruchomiony wartość może się wahać w okolicach 10

3.W miarę wzrostu obrotów wartość rośnie płynnie do ok. 30

4.Chaotyczne lub ujemne wartości świadczą o wadliwym dis-ie, rzadziej o czujniku położenia wału korbowego.

opisze swoj przypadek i prosze o odpowiedz: kilka dni temu z zona zauwazylismy ze auto sie dziwnie zachowuje poniewaz zaczelo delikatnie szarpac. wczoraj podczas jazdy auto gaslo! probowalem odpalic ale bez rezultatow. niby probowal odpalic ale za chwile gasl. po kilku probach odpalenia w koncu odpalil i na desce rozdzielczej zapalila sie kontrolka silnika. obroty zaczely szalec raz w gore raz w dol! po probie jazdy auto na biegu jalowym gaslo a na biegu w dalszym ciagu szarpalo i nie rowno pracowal silnik. w serwisie na komputerze wykazalo dwa bledy egr i dis. koszt naprawy w serwisie to 1370 PLN :? doszlismy do porozumienia ze wymienimy na poczatku miesiaca najpierw egr i sprawdzimy czy to cos pomoze. koszt egr z wymiana to 700 PLN. po odebraniu auta wydaje sie jakby wszystko bylo w porzadku. auto zachowuje sie normalnie.

1. czy to jest tylko chwilowe ? czy moze auto po odwilzy elektryka dostala wilgoci i to moglo byc przyczyna?

2. czy Pan sie orjetuje jaki koszt jest w/w czesci?

3. ewentualnie co mozna by bylo jeszcze sprawdzic/wyczyscic zeby bylo wszystko dobrze?

Prosze o odpowiedz . pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności