Skocz do zawartości

Pompa paliwa pracuje cały czas


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Suchy_PL_

Witam, wczoraj wymieniałem mostek diodowy i regulator w altku w astrze f 1.4 93r i regulator był jakiś wadliwy bo dawał ok 14,8v więc dziś mówię wezmę założe ten oryginał stary i tak też zrobiłem. Ku mojemu zdziwieniu tak jak autko startowało wczoraj ok teraz nie odpala a najdziwniejsze ,że przekręcając słyszę jak działa pompa paliwa cały czas, sprawdzałem przekaźnik pompy i załącza i po ok 2s rozłącza a pompa nadal działa więc go wyciągnąłem przekręcam zapłon a pompa dalej działa....więc wskazuje na jakieś zwarcie- bezpiecznik wyciągałem od pompy wtedy pompa przestała działać. Wątpię by to miało powiązanie z alternatorem, aku odłączałem na czas pracy i jest funkiel nówka kręci jak szalony- czy ktoś miał już taką sytuację? ma ktoś może jakieś schemat tej instalacji abym mógł sprawdzić co jest grane? wychodzi na to, że gdzieś ma zwarcie chyba do masy może jakiś kabel się przetarł więc fajnie by było mieć jakiś schemacik ... z góry dziękuję za odp

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27796-pompa-paliwa-pracuje-ca%C5%82y-czas/
Udostępnij na innych stronach

Masa nie.

Tu masz zwarcie na +

Jeśli przekaźnik nie, to musisz jechać po kablu.

Może zwarcie w złączu głównym w lewym przednim słupku, może w złączu X9 (9-pinowe) koło kompa.

Kolor kabla niebiesko/czerwony.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27796-pompa-paliwa-pracuje-ca%C5%82y-czas/#findComment-100974
Udostępnij na innych stronach

Gość Suchy_PL_

patrzałem i okazało się, że jest parę kruczków bo w aucie jest gaz więc ktoś po 1 zamontował zwykły wyłącznik przy gnieździe przekaznika pompy ale pomimo odłączenia dalej pompa pracuje i doszedłem tak do skrzynki z bezpiecznikami gdzie zauważyłem kilka tzw wcinek w kabel od bezpiecznika pompy zapewne wcinka zrobiona w momencie instalacji gazu. Auto udasło się odpalić wyciągając bezpiecznik przepaliłem wahę która zalegała na świecach po tym fura odpaliła jednak pompa dalej pracuje na zapłonie cały czas ale jak narazie dałem sobie z tym spokój po prostu inny człek od tego tematu się tym zajmie ja już swoje zrobiłem-auto pali :wesoly: a stary oryginalny regulator daje mniejsze napięcie 14,4v-14,5 przy włączonych światłach więc powinno być OK

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27796-pompa-paliwa-pracuje-ca%C5%82y-czas/#findComment-100885
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co.

Weź miernik.

Wyjmij przekaźnik pompy.

I zmierz napiecie pomiedzy niebiesko/czerwonym a masą.

I zajrzyj w lewy przedni słupek, tam pod dźwignią do otwierania klapy, tamtędy idzie ten kabel, może gazownicy przypadkowo dali na niego +.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27796-pompa-paliwa-pracuje-ca%C5%82y-czas/#findComment-100867
Udostępnij na innych stronach

Gość Suchy_PL_

widziałem, ze właśnie zaraz za bezpiecznikiem przecieli ten kabel i połączyli z jakimś czarnym, dziwne bo jest też przekaźnik na ścianie grodziowej który jak domniewam ma pełnić funkcję rozłączania pompy gdy włącze LPG ale po odłączeniu tych kabli dalej pracuje pompa :wesoly: najgorsze ,że lubi konkretnie zalać fure i żeby nie nowy aku to chyba nie dało by rady przepalić tej wahy ;) mam problem z wyciągnieciem całej tablicy bezpieczników abym miał jak na dłoni wszystkie kable abym mógł zobaczyć z czym oni tam połączyli

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27796-pompa-paliwa-pracuje-ca%C5%82y-czas/#findComment-100800
Udostępnij na innych stronach

Gość Suchy_PL_

a wiec przetnę ten kabel i połączę z drugim końcem czerwono-niebieskiego i wtedy powinno działać pytanie tylko czemu dali +12v po zapłonie bezpośrednio do tego kabla i co nie będzie działać jak to odłączę :mrgreen: jeszcze jedno- jak wyciągnąć całą tablice bezpieczników ? odkręciłem te 2 wkręty na dole i miałem prawie pół wyciągnięte ale coś ją tam trzyma ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27796-pompa-paliwa-pracuje-ca%C5%82y-czas/#findComment-100768
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik na ścianie grodziowej który jak domniewam ma pełnić funkcję rozłączania pompy gdy włącze LPG

On odcina wtryskiwacz.

Tablicę trzymają kable.

Na górze jest zatrzask z blachy, ale i tak całej nie dasz rady wyjąć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27796-pompa-paliwa-pracuje-ca%C5%82y-czas/#findComment-100759
Udostępnij na innych stronach

Suchy_PL_, byś uzupełnił profil, bo tak, to muszę 5 minut myśleć, co masz za motorek w aucie. :mrgreen:

 

EDIT

 

Schematy poszły na maila.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27796-pompa-paliwa-pracuje-ca%C5%82y-czas/#findComment-100747
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności