Skocz do zawartości

Dane z bloków pomiarowych silnika Y20DTH


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przekopałem całą sieć wszystkie fora z Oplami z silnikiem DTH i nie znalazłem nigdzie żadnych wyników z pomiaru kompem...

Jeśli ktoś ma dane z bloków pomiarowych z kompa mógłby wstawić?

na zapłonie, na wolnych obrotach, na obrotach około 1500 i około 3000, wiem, że nie ma idealnych, ale takie zbliżone do takich jakie powinny być, bo chciałbym porównać.

 

moje odczyty >> http://www.kamuda.com.pl/opel

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/
Udostępnij na innych stronach

Mala uwaga pomiarow sie dokonuje przy temp roboczej silnika min80 stopni. przeplywka wydaj sie byc okej choc opieram sie na porownaniu do silnika vaga (tdi) pomiary z wyzszymi predkosciami obr powinny byc wykonywane pod obciazeniem( podczas jazdy) najlepiej na w miare wysokim biegu i pedalem wcisnietym w podloge. I tera wlasnie nie wiem jak sie ma sprawa przy twoich statycznych pomiarach ale cisnienie doladowania Wymagane jest poprawnie czyli 1.8 i 1.9 bara (cisnienie atmosferyczne plus doladowania 0,8 bara) wskaznik podaje ze atmosferyczne to 1.0 bara. wskaznikipokazuja ze aktualnie jest przy tych trzech stanach 1.0 bara. Tak wiec albo turbina tak pozno wstaje bo przy 1700 obr nadal pokazuje 1.0 bara Albo cos jest nie chalo z silnikiem. Trzeba by sprawdzic ile jest przy powiedmy 2500-3000 obr najlepiej podczas jazdy.

 

W tdi MAF na statycznych pomiarach pokazuje okolo 500 mg/strk (525-548) czyli bylo by okej jak pisalem. Natomiast juz przy probie dynamicznje(podczas jazdy pod obciazeniem) i pedalem w podloge zaczyna sie od okolic 900 i trzyma na 1000 z hakiem.

 

Masz jakies problemy z autem? Jak to mowia turbo nie pompuje i tryb awaryjny??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99473
Udostępnij na innych stronach

tak, mam problem. Dlatego właśnie chciałbym od kogoś wskazania z dobrego wozu :twisted:

 

Nie wchodzi mi na obroty, 1500-1700 max (dlatego taki pomiar pokazałem), dalej nie wejdzie. Wymienione filtry, olej, wężyki przelewowe, wyczyszczony kolektor ssący, sprawdzony katalizator. Na kompie 0 błędów, brak trybu awaryjnego.

 

Na mrozie ciężko odpala (sugerowano mi, że to wszystko wina pompy), ale jak teraz jest na zewnątrz około 0 stopni to pali od razu. Przy -15 nie chciał palić, trzeba było na 30 min podłączyć aku pod prostownik i palił od strzała. Akumulator chyba jest za słaby, bo tylko 60aH..., a widzę, że wszyscy mają >72aH

 

do sprawdzenia mam jeszcze chyba tylko przepływomierz i pompę...

 

a i trzeba zaznaczyć, że czasem... jak ma ochotę to wejdzie na obroty na jakieś 10-20 sek i spada.... chociaż wtedy jak wejdzie to max łapie 4200 i dalej nie wskoczy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99466
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale ople to nie vag zeby robic diagnostyki z ktorych widac czarno na bialym co dolega. Moge Ci jedynie polecic przeszukanie fora- znajdziesz sporo tematow z problemami silnikow 2.0 DTL DTH jaki 2.2 DTR. W zasadzie sa to konstrukcje praktycznie identyczne i nekaja je te same problemy: Uklad podcisnienia, EGR vacu pompa, pompa wtryskowa a w zasadzie elektronika jej, i wiele innych. musisz to posprawdzac. Pompa wtryskowa to raczje nie bo odpala auto ale na poczatek nowy aku by nie zaszkodzil bo bez wymaganych obr silnik diesla tez nie zapali.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99461
Udostępnij na innych stronach

ale jak odpali też nie wskoczy na obroty... może być to wina aku? Wcześniej nie było problemów. Stało się to nagle. Zgasiłem, po minucie odpaliłem i już. Więc aku rzaczej tylko robi problem z odpalaniem, ale czemu nie ma obrotów...

 

Zapomniałem przedtem napisać, że dużo więcej pali teraz i trochę dymi na biało (bardzo śmierdzi ropą ten dym). Jak wciskam gaz do podłogi (obroty max 1700) to strasznie klekocze, jakby zawory stukały (nie klekocze jak diesel, taki dziwny stukot słychać)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99455
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Mam OPCOMa - porównamy parametry.

Z tego co pamiętam te 1,0 bar to raczej jest na sztywno wprowadzone ciśnienie atmosferyczne - u mnie się ono nie zmienia.

 

Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się ok - trochę za mało czynnika w klimie :twisted:

 

 

Pyt - czym obrabiasz te parametry by dostać taką tabelę?

Sterownik żadnych błędów nie pokazuje?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99441
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Z tego co pamiętam te 1,0 bar to raczej jest na sztywno wprowadzone ciśnienie atmosferyczne - u mnie się ono nie zmienia.

Ma się zmieniać wraz z położeniem auta n.p.m.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99440
Udostępnij na innych stronach

tabelkę sam robiłem ręcznie :twisted:

 

na klimie to może być za małe itd. Byle by mi zaczął normalnie jeździć :twisted: Moje pomiary były wykonane programem AB Com.

 

A przy przepływomierzu dobre parametry są?

Na forum Omegi pisali, że mają mniejsze o 100mg/str tyle, żę w silniku X20DTH, a ja mam Y20DTH...

cytat: "u ciebie luz 522, obroty 573, a u mnie 442 i 335"

 

a jakie są prawidłowe obroty pompy?

 

po wpięciu do kompa nie pokazało żadnego błędu. W pompę bezpośrednio się nie wpinałem, nie wiem jak hehe :wesoly: wiem, że w gniazdo pompy, ale nie wiem jakim kablem i programem. Pojadę może jutro do ASO to mi podłączą. Chyba żę ktoś ma link albo powie jak podłączyć w domu pompę do kompa...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99439
Udostępnij na innych stronach

a jakie są prawidłowe obroty pompy?

Polowa tego co na wale glownym bo kolo jest jak 2 do 1

 

Zeby pompe sprawdzic to trzeb amnies diagnoskop boscha do sprawdzania pomp vp

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99426
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności