Gość wkamuda Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Witam, Przekopałem całą sieć wszystkie fora z Oplami z silnikiem DTH i nie znalazłem nigdzie żadnych wyników z pomiaru kompem... Jeśli ktoś ma dane z bloków pomiarowych z kompa mógłby wstawić? na zapłonie, na wolnych obrotach, na obrotach około 1500 i około 3000, wiem, że nie ma idealnych, ale takie zbliżone do takich jakie powinny być, bo chciałbym porównać. moje odczyty >> http://www.kamuda.com.pl/opel   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Mala uwaga pomiarow sie dokonuje przy temp roboczej silnika min80 stopni. przeplywka wydaj sie byc okej choc opieram sie na porownaniu do silnika vaga (tdi) pomiary z wyzszymi predkosciami obr powinny byc wykonywane pod obciazeniem( podczas jazdy) najlepiej na w miare wysokim biegu i pedalem wcisnietym w podloge. I tera wlasnie nie wiem jak sie ma sprawa przy twoich statycznych pomiarach ale cisnienie doladowania Wymagane jest poprawnie czyli 1.8 i 1.9 bara (cisnienie atmosferyczne plus doladowania 0,8 bara) wskaznik podaje ze atmosferyczne to 1.0 bara. wskaznikipokazuja ze aktualnie jest przy tych trzech stanach 1.0 bara. Tak wiec albo turbina tak pozno wstaje bo przy 1700 obr nadal pokazuje 1.0 bara Albo cos jest nie chalo z silnikiem. Trzeba by sprawdzic ile jest przy powiedmy 2500-3000 obr najlepiej podczas jazdy. W tdi MAF na statycznych pomiarach pokazuje okolo 500 mg/strk (525-548) czyli bylo by okej jak pisalem. Natomiast juz przy probie dynamicznje(podczas jazdy pod obciazeniem) i pedalem w podloge zaczyna sie od okolic 900 i trzyma na 1000 z hakiem. Masz jakies problemy z autem? Jak to mowia turbo nie pompuje i tryb awaryjny??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99473 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wkamuda Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 tak, mam problem. Dlatego właśnie chciałbym od kogoś wskazania z dobrego wozu Nie wchodzi mi na obroty, 1500-1700 max (dlatego taki pomiar pokazałem), dalej nie wejdzie. Wymienione filtry, olej, wężyki przelewowe, wyczyszczony kolektor ssący, sprawdzony katalizator. Na kompie 0 błędów, brak trybu awaryjnego. Na mrozie ciężko odpala (sugerowano mi, że to wszystko wina pompy), ale jak teraz jest na zewnątrz około 0 stopni to pali od razu. Przy -15 nie chciał palić, trzeba było na 30 min podłączyć aku pod prostownik i palił od strzała. Akumulator chyba jest za słaby, bo tylko 60aH..., a widzę, że wszyscy mają >72aH do sprawdzenia mam jeszcze chyba tylko przepływomierz i pompę... a i trzeba zaznaczyć, że czasem... jak ma ochotę to wejdzie na obroty na jakieś 10-20 sek i spada.... chociaż wtedy jak wejdzie to max łapie 4200 i dalej nie wskoczy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Niestety ale ople to nie vag zeby robic diagnostyki z ktorych widac czarno na bialym co dolega. Moge Ci jedynie polecic przeszukanie fora- znajdziesz sporo tematow z problemami silnikow 2.0 DTL DTH jaki 2.2 DTR. W zasadzie sa to konstrukcje praktycznie identyczne i nekaja je te same problemy: Uklad podcisnienia, EGR vacu pompa, pompa wtryskowa a w zasadzie elektronika jej, i wiele innych. musisz to posprawdzac. Pompa wtryskowa to raczje nie bo odpala auto ale na poczatek nowy aku by nie zaszkodzil bo bez wymaganych obr silnik diesla tez nie zapali.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wkamuda Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 ale jak odpali też nie wskoczy na obroty... może być to wina aku? Wcześniej nie było problemów. Stało się to nagle. Zgasiłem, po minucie odpaliłem i już. Więc aku rzaczej tylko robi problem z odpalaniem, ale czemu nie ma obrotów... Zapomniałem przedtem napisać, że dużo więcej pali teraz i trochę dymi na biało (bardzo śmierdzi ropą ten dym). Jak wciskam gaz do podłogi (obroty max 1700) to strasznie klekocze, jakby zawory stukały (nie klekocze jak diesel, taki dziwny stukot słychać)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99455 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Mam OPCOMa - porównamy parametry. Z tego co pamiętam te 1,0 bar to raczej jest na sztywno wprowadzone ciśnienie atmosferyczne - u mnie się ono nie zmienia. Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się ok - trochę za mało czynnika w klimie Pyt - czym obrabiasz te parametry by dostać taką tabelę? Sterownik żadnych błędów nie pokazuje?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99441 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Z tego co pamiętam te 1,0 bar to raczej jest na sztywno wprowadzone ciśnienie atmosferyczne - u mnie się ono nie zmienia.Ma się zmieniać wraz z położeniem auta n.p.m.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wkamuda Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 tabelkę sam robiłem ręcznie na klimie to może być za małe itd. Byle by mi zaczął normalnie jeździć Moje pomiary były wykonane programem AB Com. A przy przepływomierzu dobre parametry są? Na forum Omegi pisali, że mają mniejsze o 100mg/str tyle, żę w silniku X20DTH, a ja mam Y20DTH... cytat: "u ciebie luz 522, obroty 573, a u mnie 442 i 335" a jakie są prawidłowe obroty pompy? po wpięciu do kompa nie pokazało żadnego błędu. W pompę bezpośrednio się nie wpinałem, nie wiem jak hehe wiem, że w gniazdo pompy, ale nie wiem jakim kablem i programem. Pojadę może jutro do ASO to mi podłączą. Chyba żę ktoś ma link albo powie jak podłączyć w domu pompę do kompa...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99439 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 a jakie są prawidłowe obroty pompy? Polowa tego co na wale glownym bo kolo jest jak 2 do 1 Zeby pompe sprawdzic to trzeb amnies diagnoskop boscha do sprawdzania pomp vp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99426 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wkamuda Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Właśnie wróciłem z ASO Opla... Pompa dobra. Do wymiany wtryskiwacze. Tak powiedział mechanik. Teraz tylko pytanie czy całe? Czy tylko uszczelnić trzeba? Jak myślicie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/27967-dane-z-blok%C3%B3w-pomiarowych-silnika-y20dth/#findComment-99411 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.