Gość gromoslaw_1 Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 witam Mam pytanie bo kupiłem niedawno corse c 1.3 cdti 2004r z przebiegiem 130 000tys. Czyli w tym modelu nie ma paska tylko jest łańcuszek rozrządu i należy go wymienić tylko jak zacznie go być słychać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-2395 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Łańcuch niestety.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-2390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitthegreat Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Jest łańcuch. Teoretycznie bezobsługowy. W praktyce ja musiałem wymienić przy 100 000km. Łańcuch daje wyraźne oznaki zużycia - głośna praca. Ale pojawia się to stopniowo i można tego niezauważyć. Ja tak miałem, na szczęście przy okazji wizyty w warsztacie mechanik mi zwrócił uwagę. Jeśli chcesz wiedzieć na czym stoisz wystarczy porównać z innym 1.3 CDTI lub podjechać na osłuchanie do mechanika. Niestety wymiana jest kosztowna bo podobno robocizna jest złożona. Mnie wyszło 1200 z częściami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-2185 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Niestety wymiana jest kosztowna bo podobno robocizna jest złożona. ano jest złozona bo trzeba rozbebeszyć prawie pół silnika...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-2122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pqablo79 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 witam,ja tez kupilem CORSE z przebiegiem 130 000km i na razie silnik jest cichutki,w ASO powiedzieli,ze jest lancuszek i jezeli nic sie nie dzieje to nie wymieniac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-379426 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PATYKOSKY Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 1500-1700 za całość. Sama robocizna ok 900zł. Obecnie dają rabat 15% na naprawy i stąd raczej byłoby 1500zł. Cena w dobry warsztatach za to samo to ok 1200zł (robocizna, części i faktura na koniec). tez zamierza wymienić rozrząd. Możesz mi powiedzieć jakiej marki były cześć które kupiłeś. Na rynku jest dużo cześć do tego modelu, ceny są bardzo zróżnicowane. Proszę o podpowiedz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-429539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Ja wynalazłem oryginały Fiata za chyba niecałe 500zł Cały komplet - wszystko co można wymienić przy okazji rozrządu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-429642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Ja kupowałem z tego sklepu : http://allegro.pl/oryginalny-rozrzad-opel-lancia-fiat-1-3-cdti-jtd-i2164716937.html pełny komplet masz w dobrej cenie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-429783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mis Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 tez zamierza wymienić rozrząd. Możesz mi powiedzieć jakiej marki były cześć które kupiłeś. Na rynku jest dużo cześć do tego modelu, ceny są bardzo zróżnicowane. Proszę o podpowiedz Dla swojego spokoju z silnikiem Corsy 1.3 cdti jestem już po wymianie kompletu rozrządu. Za elementy Ruville plus uszczelka Elring-a pod pokrywę rozrządu dałem ok.370 zl. Fakt wymiana droga, bo ok.1200 zl, ale powiem tak: to, że nie słychać podejrzanych objawów w pracy silnika, to wcale nie należy być pewnym pracy poprawnej tego rozrządu po przebiegu powiedzmy +-200tys.km. Elementem krytycznym jest niestety napinacz łańcucha (jest to element dość mały w stosunku do ważnej roli jaką pełni), a krytycznym momentem jest uruchomienie silnika. Przy słabej sprężynie napinacza i niedostatecznym chwilowo ciśnieniu zadanym pompą olejową może to skończyć się przeskoczeniem łańcucha na kole zębatym - już ten problem był opisany w jakiś postach użytkowników. W tej konstrukcji rozrządu 1.3 cdti na to trzeba zwrócić uwagę. Stary napinacz mogę ściskać palcami na tłoczku i trochę się on przycina, na nowym nie było takiej możliwości.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-462346 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Krytycznym momentem jest gaszenie silnika. Wtedy przeskakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28027-13-cdti-wymiana-rozrzadu/page/2/#findComment-462350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.