Skocz do zawartości

wspomaganie a prędkość w Agili


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam, mam nastepujacy problem, wymienilem skrzynie biegow w agili , niestety nowa nie posiada czujnika predkosci a co za tym idzie nie dziala predkosciomierz , niestety takze wspomaganie wariuje a mianowicie przy wyzszych predkosciach powinno sie stopniowo wylaczac (takie mam wrazenie) a dziala jak na postoju przez co jazda wymaga strasznej koncentracji bo kierownica "plywa" , czy ktos wie jak rozwiazac ten problem?

 

poprawiłem w tytule/ andrzej_m55

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

niestety nowa

nie posiada czujnika predkosci a co za tym idzie nie dziala predkosciomierz

Prędkościomierz działa z czujnika prędkości w prawej przedniej piaście.

 

przy wyzszych predkosciach powinno sie stopniowo wylaczac (takie mam wrazenie) a dziala jak na postoju przez co jazda wymaga strasznej koncentracji bo kierownica "plywa"

Wspomaganie ma się wyłączać?

Skąd Ci to przyszło do głowy?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie ma się wyłączać?

Skąd Ci to przyszło do głowy?

Wspomaganie podczas normalnej jazdy powinno zmniejszyć swoją skuteczność. Jak licznik wskazuje zero to sterownik wspomagania pracuje pełną parą i rzeczywiście kierowanie autem przy wyższych prędkościach może stwarzać problem.

 

Jak widać zmiana skrzyni biegów to nie wszystko. Potrzebny jest dobry elektryk, który zrobi pomiar prędkości.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pewności czy wspomaganie nie wyłącza się całkiem. Nie trudno sobie także wyobrazić sytuację kiedy wręcz delikatnie przeciwstawia się ruchom kierownicy aby ograniczyć wpływ nierówności terenu. Wrażenie takie można odnieść kiedy porówna się opory na kierownicy z autem bez wspomagania. Okazuje się że w samochodzie o podobnej masie bez wspomagania kolo kierownicy podczas normalnej jazdy może stawiać mniejsze opory. W Agili jest wspomaganie elektryczne. Jak się zachowa zależy od oprogramowania sterownika.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

oczywiscie mialem na mysli stopniowe ziwekszanie sie oporu, nie calkowite wyłaczenie wspomagania, ale kluczowe pytanie to czy da sie skads dac sygnal na ecu co do predkosci auta ? lub jak zamontowac czujnik na nowej skrzyni / czy moge rozwiercic ten zaslepiony otwor i go wlozyc tak jak w starej skrzyni ? czy przelozyc obudowe bo chyba powinien oprocz czujnika byc w skrzyni jeszcze slimak? ma ktos jakies koncepcje?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ingerowałbym w skrzynię biegów bo jedynym efektem może być dodatkowa, niepotrzebna dziura w obudowie. Łatwiej będzie chyba zrobić pomiar z koła. Pamiętaj jednak, że czujnik przy kole jest podłączony do szybkościomierza przez przetwornik częstotliwości, który może nie pasować z poprzedniego rozwiązania (o ile tam był). Jest to robota dla mądrego elektryka (elektronika).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.