Skocz do zawartości

Silnik dławi się przy zwiększaniu obrotów 2.0DTL


Rekomendowane odpowiedzi

Gość NajcargLodz

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post więc z góry proszę o wyrozumiałość.

 

Mam problem jak w temacie, czyli dławiący silnik przy próbie zwiększaniu obrotów. Obroty wchodzą maksymalnie między 2500 a 3000 obr i nic ponad to, przy takim stanie łatwo można wyczuć jak auto próbuje się rwać do przodu ale coś go blokuje, zaczyna się krótko mówiąc "dławić". Przy próbie dłuższego przytrzymania go na możliwie najwyższych obrotach (czyli około 3000 obr), zapala się kontrolka silnika. Moje pytanie: czy myślicie iż przyczyną może być problem z pompą wtryskową - bo nie ma odpowiedniego ciśnienia i podaje zbyt małą dawkę paliwa, czy ewentualnie słynny zawór EGR? zaznaczę iż zawór był wymieniany pół roku temu.

 

Proszę o waszą opinię, być może chodzi o coś innego.

 

PS. Chodzi o ASTRĘ G 2,0DTL

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28297-silnik-d%C5%82awi-si%C4%99-przy-zwi%C4%99kszaniu-obrot%C3%B3w-20dtl/
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie: czy myślicie iż przyczyną może być problem z pompą wtryskową - bo nie ma odpowiedniego ciśnienia i podaje zbyt małą dawkę paliwa, czy ewentualnie słynny zawór EGR? zaznaczę iż zawór był wymieniany pół roku temu.

 

Odczytaj błędy to się przekonasz.

 

wrozka ma wychodne. Diagnostyka chlopie prawde ci powie.

 

  • 4 tygodnie później...
Gość NajcargLodz

Witam ponownie, za namową poprzedników udałem się z samochodem do serwisu MIJ w Łodzi, spędziłem około dwóch godzin, efektem czego była krótka i zwięzła odpowiedź, a mianowicie "samochód nie wskazuje żadnych błędów, według mnie jest to problem wtrysków, ale żeby cokolwiek sprawdzić i ocenić należałoby je wcześniej wymontować i wysłać do warsztatu specjalizującego się w tej dziedzinie, wówczas dowiemy się co jest z nimi nie tak i jakie będą łączne koszta wymiany lub naprawy". Dodam do tego wszystkiego iż owy "fachowiec" nie wspomniał nic na temat pompy, gdy zasugerowałem taką opcję stwierdził "być może jest to problem związany z pompą, ale to dziwne gdyż nie mam na kompie żadnego błędu, emisja spalin jest w normie, a ponad to gdyby była to pompa to byłby duży problem z odpaleniem auta. Możemy przy ewentualnej diagnozie wtrysków, przekazać pompę do regeneracji." I to wszystko co udało mi się dowiedzieć, a z autem jak były problemy tak są w dalszym ciągu.

 

Macie jakieś pomysły?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności