Skocz do zawartości

Ubywający płyn chłodniczy w nietypowy sposób


Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelx1988

Witam serdecznie, mam dość nietypowy problem z moją astrą. Otóż pewnego dnia spostrzegłem się "dość przypadkowo", iż nie mam płynu w chłodnicy. Silnik się nie przegrzewał itd. nic kompletnie - typowe sprawdzenie auta przed trasą. Dolałem 1l petrygo i ok płyn był. Kilkanaście dni później spostrzegłem na parkingu, iż znów płynu nie ma. Podjechałem na stacje kupiłem 1l petrygo - otwieram maske i o dziwo pojawił się płyn. Nie dużo, bo nie dużo ale był. Dolałem więc. Kilka dni temu znów ta sama sytuacja - ubyło mi 1cm płynu znów. Żadnych objawów na korku oleju itd. Żadnych nalotów wokół oleju. Żadnego oleju w zbiorniku z płynem chłodniczym. Termostat również sprawdzony.

 

Teraz pojawia się ta nietypowość. Zauważyłem wokół korka od płynu chłodniczego lekką białą zaschniętą plamkę. Również białe takie plamki są na samym zbiorniczku - na jego granicach. Więc mam podjerzenia, że to przez korek wydobywa się płyn. Jest to możliwe? obłożyłem wokół białymi szmatami, aby sprawdzić, czy to faktycznie to.

 

Chciałbym Was zapytać jakie jest Wasze zdanie.

Z góry dziękuję - pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28301-ubywaj%C4%85cy-p%C5%82yn-ch%C5%82odniczy-w-nietypowy-spos%C3%B3b/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Możliwe, że uszczelka pod głowicą się kończy już.

 

Gość wwwariusz

Też miałem taką sytuację a astrze II 1,7 DTI -- niestety uszczelka pod głowicą. Kompresja ucieka do wody i tworzy zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia.

Wymieniałem termostat, korek zbiorniczka wyrównawczego, pompę wody(wierząc w cud) ale i tak na koniec musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą.

 

Gość kamil_os29

Albo jak u mnie ładuje pod wycieraczkę kierowcy i pasażera, skoro ubywa. O tym akurat jest temat,ale to bardziej chyba pasuje do wspomnianych wyżej uszczelki pod głowicą.

U mnie ciekawym trafem, raz ubyło ok.500ml, dolałem i na razie spokój z dolewaniem,ale wiem że coś z oringami na nagrzewnicy nie teges :D

 

Gość wwwariusz

Wystarczy wymienić oringi na połączeniach przewodów metalowych z nagrzewnicą i będzie OK. No chyba że nagrzewnica cieknie.

 

Gość tapiseba84

Witam Panowie !

 

Ja musze dolewac co tydzień tak poł litra płynu bo mi ucieka :D wiec pewnie bedzie uszczelka u mnie tez ehhh http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif

 

Gość tapiseba84

Cześć wiesz co nawet nie wiem nie znam się :D ale jak jest taka strzałeczka co tyle musi byc to wczoraj dolałem tyle płynu

 

Gość kamil_os29

Sprawdź pod dywanikami z przodu, naciskaj palcem w wykładzinę jak się pieni to już wiesz gdzie masz swój płyn chłodniczy

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności