Gość mariusz031174 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Witam. Dołączam się tutaj, bo mam właśnie Opla Merivę 1.7 CDTI. Mam następujący problem. Od jakiegoś czasu paliła mi się tzw. inspekcja. Najpierw myślałem, że to problem z niewymienionym na czas olejem, potem,że to jest związane z problemem zepsutego regulatora napięcia. Olej jest wymieniony, rozrząd też(te części zresztą musiałem wymienić, bo kupiłem auto bez książki serwisowej i nikomu tego nie życzę), regulator napięcia też jest wymieniony, a "inspekcja" nadal się "pali". Po podłączeniu komputera okazało się,to problem w elektryce samochodu. Elektryk doszedł,że to czujnik położenia wałka rozrządu jest powodem. Sprawdził zasilanie, sprawdził sygnał czujnika i był niewłaściwy. Co miałem robić?Kupić nowy czujnik. Cena bagatela 430 zł. Wiadomo, czemu, japońska część. Gdyby Meriva nie była na bazie Isuzu, byłaby tańsza. Wstawiłem czujnik i co? I dalej "inspekcja" się pali i dzieje się to, co ma miejsce wraz z pojawiającą się inspekcją. Nazwałbym to: biciem lub tłuczeniem. Tłucze silnikiem i w dalszej kolejności samochodem. Samochód nie trzęsie sie może aż tak bardzo, ale jest to wyczuwalne i silnik też nie chodzi tak jak powinien, moim zdaniem. Chodzi mało "klarownie", tak,że nie przypomina diesla . Wszystko jest okay po zapaleniu, ale po rozgrzaniu silnika, tak po 5 minutach jazdy zaczyna się. O co chodzi? Czy, jak zmieniali mi rozrząd, to wsadzili nieoryginalne części. Czy na darmo kupiłem nowy czujnik położenia wałka rozrządu? Obawiam się,że zrobiłem to niepotrzebnie. Elektryk, u którego byłem, to fachowiec, jakich mało, ale wszystko wskazuje na to,że się pomylił. Mam u niego być lada dzień, ale czekam na Wasze zdanie, właściciele i fachowcy od opli, zwłaszcza Meriv. Pozdrawiam!Mariusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28311-co-mo%C5%BCe-by%C4%87-przyczyn%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Jeśli chodzi ci o palącą się InSP na wyświetlaczu kilometrów to trzeba ją wykasować po wymianie oleju, a jeśli mówisz o żółtym samochodziku z kluczykiem to kontrolka od błędów trzeba podłączyć pod komputer i odczytać jaki pokazuje błąd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28311-co-mo%C5%BCe-by%C4%87-przyczyn%C4%85/#findComment-95730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 pytanie ktore insp sie pali...? drugie pytanie - jakie bledy na kompie wyszly? Merivę 1.7 CDTIa to do profilu poprosze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28311-co-mo%C5%BCe-by%C4%87-przyczyn%C4%85/#findComment-95725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz031174 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Pali się auto z kluczykiem. Wyszedł błąd w układzie elektrycznym samochodu. Elektryk stwierdził za moment,że coś jest nie tak z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Czujnik zmieniłem i nadal kontrolka się pali i objawy tj. "tłuczenie", "drżenie" od silnika są bez zmian. Wybieram się do tego elektryka raz jeszcze, ale może tu dowiem się już czegoś.Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28311-co-mo%C5%BCe-by%C4%87-przyczyn%C4%85/#findComment-95389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Pali się auto z kluczykiem.to nie inspWyszedł błąd w układzie elektrycznym samochodu. Elektryk stwierdził za moment,że coś jest nie tak z czujnikiem położenia wałka rozrządu.jak?...stwierdzil prosilem o cos... a po drugie - sprobuj samemu odczytac bledy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28311-co-mo%C5%BCe-by%C4%87-przyczyn%C4%85/#findComment-95374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz031174 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Chyba wolę swoją 15-letnią Astrę. Tam nie ma aż tyle elektroniki.No nic to. Jakoś tą usterkę trzeba będzie usunąć. Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28311-co-mo%C5%BCe-by%C4%87-przyczyn%C4%85/#findComment-94478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.