Gość mariusz031174 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Witam. Dołączam się tutaj, bo mam właśnie Opla Merivę 1.7 CDTI. Mam następujący problem. Od jakiegoś czasu paliła mi się tzw. inspekcja. Najpierw myślałem, że to problem z niewymienionym na czas olejem, potem,że to jest związane z problemem zepsutego regulatora napięcia. Olej jest wymieniony, rozrząd też(te części zresztą musiałem wymienić, bo kupiłem auto bez książki serwisowej i nikomu tego nie życzę), regulator napięcia też jest wymieniony, a "inspekcja" nadal się "pali". Po podłączeniu komputera okazało się,to problem w elektryce samochodu. Elektryk doszedł,że to czujnik położenia wałka rozrządu jest powodem. Sprawdził zasilanie, sprawdził sygnał czujnika i był niewłaściwy. Co miałem robić?Kupić nowy czujnik. Cena bagatela 430 zł. Wiadomo, czemu, japońska część. Gdyby Meriva nie była na bazie Isuzu, byłaby tańsza. Wstawiłem czujnik i co? I dalej "inspekcja" się pali i dzieje się to, co ma miejsce wraz z pojawiającą się inspekcją. Nazwałbym to: biciem lub tłuczeniem. Tłucze silnikiem i w dalszej kolejności samochodem. Samochód nie trzęsie sie może aż tak bardzo, ale jest to wyczuwalne i silnik też nie chodzi tak jak powinien, moim zdaniem. Chodzi mało "klarownie", tak,że nie przypomina diesla . Wszystko jest okay po zapaleniu, ale po rozgrzaniu silnika, tak po 5 minutach jazdy zaczyna się. O co chodzi? Czy, jak zmieniali mi rozrząd, to wsadzili nieoryginalne części. Czy na darmo kupiłem nowy czujnik położenia wałka rozrządu? Obawiam się,że zrobiłem to niepotrzebnie. Elektryk, u którego byłem, to fachowiec, jakich mało, ale wszystko wskazuje na to,że się pomylił. Mam u niego być lada dzień, ale czekam na Wasze zdanie, właściciele i fachowcy od opli, zwłaszcza Meriv. Pozdrawiam!Mariusz   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Jeśli chodzi ci o palącą się InSP na wyświetlaczu kilometrów to trzeba ją wykasować po wymianie oleju, a jeśli mówisz o żółtym samochodziku z kluczykiem to kontrolka od błędów trzeba podłączyć pod komputer i odczytać jaki pokazuje błąd   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 pytanie ktore insp sie pali...? drugie pytanie - jakie bledy na kompie wyszly? Merivę 1.7 CDTIa to do profilu poprosze   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz031174 Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Pali się auto z kluczykiem. Wyszedł błąd w układzie elektrycznym samochodu. Elektryk stwierdził za moment,że coś jest nie tak z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Czujnik zmieniłem i nadal kontrolka się pali i objawy tj. "tłuczenie", "drżenie" od silnika są bez zmian. Wybieram się do tego elektryka raz jeszcze, ale może tu dowiem się już czegoś.Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Pali się auto z kluczykiem.to nie inspWyszedł błąd w układzie elektrycznym samochodu. Elektryk stwierdził za moment,że coś jest nie tak z czujnikiem położenia wałka rozrządu.jak?...stwierdzil prosilem o cos... a po drugie - sprobuj samemu odczytac bledy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz031174 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Chyba wolę swoją 15-letnią Astrę. Tam nie ma aż tyle elektroniki.No nic to. Jakoś tą usterkę trzeba będzie usunąć. Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.